اپل با افزایش قابل توجه قیمت محصولات، فروش خود را در ترکیه از سر گرفت

اوایل این هفته، اپل فروش محصولات خود را در ترکیه به دلیل سقوط شدید ارزش لیر ترکیه در برابر ارزهای مهم جهانی ازجمله دلار آمریکا، به حال تعلیق در آورد. این موضوع به دنبال سقوط لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا و افزایش نگرانی‌های اقتصادی انجام گرفت. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده است که از فروش مجدد اپل در ترکیه، اما با افزایش قیمت محصولات، خبر می‌دهد. همراه چیکاو باشید.

هفته گذشته ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا کاهش یافت که باعث شد اپل فروش محصولات خود را در این کشور متوقف کند. ارزش لیر ترکیه در بدترین نقطه خود، ثبت شده در ۲۳ نوامبر، معادل ۰.۰۷۸ دلار آمریکا بود. از آن زمان، ارزش این ارز در برابر دلار آمریکا در نوسان بوده و در حال حاضر حدود ۰.۰۸۰ دلار آمریکا قرار دارد.

طبق گزارش جدیدی که MacRumors منتشر کرده است، اپل فروش محصولات خود در این کشور را با افزایش قیمت‌ها در سراسر کشور از سر گرفته است. داده‌های ارائه شده توسط MacRumors افزایش قیمت محصولات اپل را به شرح زیر نشان می‌دهد.

فروش محصولات جدید اپل در ترکیه - چیکاو

بر اساس این داده ها، شاهد افزایش ۳۰۰۰ لیر ترکیه (۲۴۲ دلار) در سری آیفون ۱۳ هستیم، به جز نسخه آیفون ۱۳ پرو مکس، که شاهد افزایش ۵۰۰۰ لیر (۴۰۴ دلار) بود. قیمت مک‌بوک نیز افزایش یافت و مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی هر دو ۳۰۰۰ لیر ترکیه (۲۴۲ دلار) افزایش قیمت داشتند، در حالی که مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و نسخه ۱۶ اینچی پرو ۵۰۰۰ لیر افزایش قیمت داشتند. (۴۰۴ دلار) و ۷۰۰۰ لیر (۵۶۵ دلار). روند قیمت مشابهی در تمام محصولات ارائه شده توسط اپل در ترکیه مشاهده شد.

از آنجایی که وضعیت اقتصادی ترکیه ناپایدار است، احتمالاً در آینده نزدیک به روز رسانی های بیشتری انجام خواهد شد و این شرکت قیمت محصولات خود در ترکیه را باز هم افزایش خواهد داد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.