گوشی اوپو  A56 دارای ۵جی با تراشه دایمنسیتی ۷۰۰ و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری معرفی شد

اوپو با خبرهایی درباره گوشی‌های هوشمند سری جدید اوپو رنو ۷ (Oppo Reno7) خود، اکنون به تیتر اول اخبار دنیای فناوری تبدیل شده است. در واقع، این شرکت باید مقدمات عرضه گوشی‌های هوشمند میان رده و پرچمدار پریمیوم خود را تا پایان سال ۲۰۲۱ را فراهم کند. با این حال، برای به روزرسانی سری A گوشی‌های هوشمند میان رده و گوشی‌های هوشمند پایین رده خود نیز زمان کافی را در اختیار دارد. همراه چیکاو باشید.

امروز، این شرکت یک رقیب میان رده جدید را معرفی خواهد کرد که از فناوری شبکه ارتباطات ۵جی بهره می‌برد. گوشی هوشمند اوپو A56 مجهز به شبکه ۵جی به عنوان جانشین گوشی هوشمند اوپو ای ۵۵ دارای ۵جی ( Oppo A 55 5G) وارد بازار می‌شود. مشخصات و قابلیت‌های این دو گوشی اوپو تقریباً یکسان است اما تفاوت اصلی بیشتر متوجه تغییراتی در حسگرهای ماژول دوربین این تلفن همراه می‌شود. علاوه بر این، گوشی جدید در رنگ‌های جدیدتری نیز عرضه خواهد شد.

  • مشخصات گوشی A56 مجهز به ۵جی

البته این موضوع که با معرفی گوشی جدیدی، شاهد ارتقاء سخت افزاری در آن  نباشیم واقعاً مأیوس کننده است. تلفن هوشمند اوپو A55 مجهز به ۵جی در داخل بدنه از پردازنده دایمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک بهره می‌برد و اکنون جانشین آن نیز از همان تراشه در بطن خود بهره خواهد برد.

جهت اطلاع می‌توان گفت که پردازنده دایمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک پلتفرم موبایل مبتنی بر فرآیند ۷ نانومتری ساخته شده است و دارای دو هسته ARM Cortex-A76 با سرعت کلاک تا ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته ARM Cortex-A55 با سرعت حداکثر ۲.۰ گیگاهرتز است. ضمن آن که تراشه گرافیکی Mali-G57 MC2 نیز با آن همراه گردیده است تا وظیفه پردازش عکس‌ها و ویدیوهای موجود را انجام دهد.

این تراشه اگرچه از نوع میان‌رده است  اما می‌تواند اکثر برنامه‌ها را بدون هیچ مشکلی اجرا کند. با این حال، همچنان واقعاً چه قدر خوب می‌شد که این پردازنده هم حداقل یک ارتقای جزئی پیدا می‌کرد و از پردازنده دایمنسیتی ۷۲۰ (Dimensity 720) در عوض آن در این گوشی استفاده می‌شد. با این حال، گوشی اوپو A56 دلیلی نمی‌بیند که در زمینه تراشه واجد شرایط ارتقا باشد زیرا قدرت پردازش این گوشی  با ۶ گیگابایت رم و حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی تکمیل می‌شود. ضمن آن که همچنان می‌توانید مقدار حافظه را با استفاده ازکارت حافظه جانبی micro SD ارتقا دهید.

صفحه نمایش و پنل پشتی گوشی A56 مجهز به ۵جی - چیکاو

تلفن اوپو ای ۵۶ مجهز به ۵جی، از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از نوع ال سی دی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ تازه‌سازی استاندارد ۶۰ هرتز بهره می‌برد. در قسمت بالای صفحه نمایش این گوشی از بریدگی قطره‌ای استفاده شده است که از آن برای تعبیه دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد. این دستگاه در پنل پشتی از سیستم ماژول دوربین دوگانه بهره می‌برد که در این روزها با توجه به این که اکثر قریب به اتفاق گوشی‌های هوشمند از آرایه‌های دوربین سه‌گانه و چهارگانه استفاده می‌کنند، امری کاملاً غیرعادی به چشم می‌آید. این ماژول دوگانه نیز از  یک دوربین معمولی ۱۳ مگاپیکسلی به اضافه یک ماژول تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی برای پرتره تشکیل شده است.

تلفن هوشمند اوپو A56 مجهز به ۵جی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰ واتی است. این گوشی، همچنین نرم‌افزار رابط کاربری ColorOS 11.1 را  مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۱ اجرا می‌کند. به هر حال، این دستگاه باید به روزرسانی به ColorOS 12 را مبتنی بر اندروید ۱۲ را دریافت کند اما خیلی روی این موضوع حساب باز نکنید.

رنگ بندی گوشی A56 مجهز به ۵جی - چیکاو

از دیگر ویژگی‌های اضافی و قابل ذکر این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از حسگر اثر انگشت و جک ۳.۵ میلیمتری هدفون اشاره کرد. گوشی اوپو A56 مجهز به ۵جی در چین با قیمت فقط  ۱۵۹۹ یوان (تقریباً در حدود ۲۵۰ دلار آمریکا) عرضه خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از هم اکنون آن را پیش خرید کنند اما در مورد این که آیا این گوشی در بازارهای جهانی نیز عرضه خواهد شد یا نه هیچگونه اطلاعاتی در دست نیست ضمن این که اوپو هیچ اشاره‌ای نکرده که در صورت عرضه بین‌المللی، این گوشی در چه تاریخی و با چه قیمتی در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.