اپل طرح آیفون تاشو ثبت شده خود را با تغییرات جدید به روز می کند

تلفن‌های هوشمند تاشو هنوز مانند دیگر سبک‌های طراحی مورد توجه قرار نگرفته‌اند، اما در میان تولیدکنندگان برتر، شاید اپل تنها برندی باشد که هنوز یک گوشی هوشمند مفهومی یا تاشو واقعی عرضه نکرده است. سامسونگ در نسل سوم خود تحت سری‌های گلکسی زد فلیپ ۳  (Galaxy Z Flip 3) و زد فولد فولد ۳ (Galaxy Z Fold 3) قرار دارد. همراه چیکاو باشید.

اپل چندین اختراع در زمینه تلفن‌های تاشو ثبت کرده است که نشان می‌دهد این شرکت در تلاش است تا اولین مدل تاشو خود را عرضه کند. پتنت‌های ثبت شده نشان می‌دهد که آیفون تاشو دارای بدنه کشویی و صفحه نمایش انعطاف‌پذیر است.

اپل در حال حاضر یکی از پتنت‌های طراحی خود را که قبلاً با عنوان «دستگاه‌های الکترونیکی دارای صفحه نمایش کشویی» اعطا شده بود، به روز کرد. این به روزرسانی شامل کاهش برخی از جزئیات کلیدی است، اگرچه نور بیشتری را بر روی برخی از قسمت‌های دیگر می‌اندازد و به برخی قسمت‌ها توجه بیشتری نشان می‌دهد اما باز هم می‌توان گفت که طراحی کلی تقریباً یکسان است.

پتنت اپل یک آیفون تاشو - چیکاو

به طور خلاصه، پتنت اپل یک آیفون تاشو را توصیف می‌کند که وقتی باز می‌شود، صفحه‌ای که قبلاً پنهان شده بود را می‌توان مشاهده کرد. اپل توضیح می‌دهد: «هنگامی که محفظه در حالت گسترش نیافته است، بخشی از صفحه نمایش انعطاف‌پذیر ممکن است در منطقه داخلی محفظه ذخیره شود.» توضیحات پنت اپل می‌افزاید: «در حالت گسترش نیافته، صفحه نمایش انعطاف‌پذیر ممکن است یک یا چند خم داشته باشد و یک یا چند بار روی خود تا شود.»

این احتمال وجود دارد که اپل در حال کار بر روی نمونه اولیه‌ای باشد که ممکن است داده‌های مورد نیاز برای تغییر پتنت اعطا شده پس از آزمایش را تولید کرده باشد. با این حال، ما نمی‌توانیم نتیجه بگیریم که این شرکت از طراحی کشویی بر روی محصول نهایی استفاده می‌کند.

صفحه نمایش گوشی آیفون تاشو - چیکاو

درست مانند طرح‌های قبلی گوشی آیفون تاشو، این نسخه نیز به سه مخترع نسبت داده می‌شود که ازجمله آن ها می‌تواند یکی مایکل بی‌ویتنبرگ (Michael B. Wittenberg) باشد، که سایر کارهای مرتبط با وی شامل این پیشنهاد است که چنین آیفون تاشو می‌تواند از لولا‌های دنده دار استفاده کند.

ما نمی‌توانیم مطمئن باشیم که اپل چه زمانی آیفون تاشو خود را عرضه می‌کند. گزارش قبلی بلومبرگ نشان داده بود که آیفون تاشو تا به مرحله تولید و عرضه در بازار برسد، هنوز بین ۲ تا ۳ سال دیگر زمان لازم دارد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.