اپل هشدار می دهد که دوربین های آیفون ممکن است در اثر تکان روی موتورسیکلت آسیب ببینند

آیفون‌ها به دلیل قابلیت‌های GPS قوی خود به عنوان دستگاه‌های ناوبری مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولاً مشاهده می‌شود که آیفون‌هایی روی موتورها نصب شده‌اند که رانندگان را در مسیرهای ناشناخته راهنمایی می‌کنند. با این حال، اپل می‌گوید که این آیفون‌هایی که کاربران آن‌ها را روی موتورسیکلت‌های قدرتمند نصب می‌کنند، به دلیل تکان‌های زیاد این خودروها ممکن است دوربین آن‌ها به طور دائم آسیب ببیند. همراه چیکاو باشید.

پست جدید پشتیبانی اپل نشان می‌دهد که اپل به کاربران هشدار می‌دهد که از آنجا که موتورسیکلت‌های قدرتمند به طور معمول دارای تکان‌های شدید هستند، در صورتی که رانندگان این خودروها گوشی هوشمند آیفون خود را روی این موتورسیکلت‌ها نصب کنند تا از آن به عنوان یک ابزار ناوبری و برای دیدن مسیرها استفاده کنند،، براثر تکان‌های شدید آن‌ها احتمال دارد که دوربین این گوشی‌های هوشمند آسیب ببیند که چنانچه این اتفاق رخ دهد، این دوربین‌ها دیگر قابل تعمیر نیستند.

اپل می گوید با نصب آیفون بر روی موتورسیکلت، هنگامی که این وسیله‌ی نقلیه دچار تکان شدید شود، احتمال دارد که تثبیت کننده نوری تصویر دوربین ( (OIS و همچنین قطعه‌ی فوکوس خودکار  ممکن است در اثر چنین تکان‌های شدیدی به طور جدی اسیب ببیند. با توجه به این که همه مدل‌های آیفون، از آیفون ۷ به بعد دارای هر دو ویژگی لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و سیستم فوکوس خودکار هستند، وقتی گوشی‌های آیفون در معرض ارتعاشات بیش از حد قرار گیرد، احتمال دارد که دچار آسیب‌دیدگی شود.

البته این ارتعاشات فقط در موتورهای موتورسیکلت پرقدرت رخ می‌دهد که دارای سرعت‌های بالا هستند و در هنگام عبور از چاله‌ها یا سرعت‌گیرها ممکن است دچار تکان‌های شدید شوند اما دوچرخه‌های الکترونیکی و موتورهای کوچک که دارای چنین تکان‌های شدیدی نیستند، می‌توانند با نصب دستگاه‌های آیفون  بر روی پایه‌هایی که دارای لرزش‌گیر هستند، از این گوشی‌ها برای این مورد استفاده کنند.

محفظه دوربین سلفی و ماژول دوربین پشتی گوشی های اپل - چیکاو

توصیه‌های اپل در مورد استفاده از آیفون در موتورسیکلت‌ها ممکن است برخی از سوالات را برای کاربران ایجاد کند. با این حال، پیشنهاد می‌شود که اگر هدف شما استفاده از دستگاه GPS بر روی موتورسیکلت شماست، می‌توانید از وسایل جایگزین و ارزان‌تری برای ارائه ناوبری مورد نیاز هنگام استفاده از موتور خود استفاده کنید. هزینه تعمیر آیفون‌های آسیب دیده می‌تواند بسیار زیاد باشد، بنابراین باید سعی کرد تا از چنین تعمیرات گران قیمتی اجتناب کرد.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.