واتساپ ویژگی انتقال چت از آیفون به اندروید را برای چندین مدل از تلفن های سامسونگ ارائه می دهد

واتساپ قابلیت جدید انتقال چت خود را از گوشی‌های آیفون برای تعدادی از تلفن‌های هوشمند سامسونگ ارائه می‌دهد. این ویژگی برای اولین بار در رویداد گلکسی انپکد ۲۰۲۱ (Galaxy Unpacked 2021) نشان داده شد که امکان انتقال چت از یک دستگاه آیفون به یک گوشی اندرویدی و بالعکس را فراهم می‌کند. همراه چیکاو باشید.

در حال حاضر، این پلت فرم محبوب رسانه‌های اجتماعی این ویژگی را فقط برای انتقال چت بین گوشی‌های هوشمند آیفون و گوشی‌های سامسونگ ارائه می‌دهد. البته باز هم برای همه‌ی مدل‌ها و نسخه‌های سامسونگ نه، بلکه فقط برای برخی از مدل‌ها که دارای مشخصات خاصی باشند که در ادامه شرح داده می‌شود.

این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات حساب واتساپ خود را از قبیل تصاویر پروفایل، چت‌های شخصی و گروهی، پیام‌ها و فایل‌های رسانه‌ای (موسیقی، فایل‌های تصویری و…) و حتی تنظیمات را از گوشی آیفون به دستگاه سامسونگ خود منتقل کنند.  این رسانه‌ی پیام رسان اجتماعی در پست وبلاگ اخیر خود اعلام کرد که به دنبال گسترش این ویژگی «انتقال چت» است تا بتواند این قابلیت را به تلفن‌های هوشمند بیشتری از این غول فناوری کره جنوبی انتقال دهد و برنامه‌ی لیست سازگاری این انتقال برنامه‌ها را تسهیل کند.

شبکه اجتماعی واتساپ - چیکاو

اکنون، هر تلفن سامسونگ که از نسخه ۳.۷. ۲۲.۱ یا بالاتر برنامه سامسونگ اسمارت سوئیچ را (Samsung SmartSwitch) بتواند اجرا ‌کند و همچنین از سیستم عامل اندروید ۱۰ یا بالاتر را استفاده کند، می‌تواند از قابلیت انتقال چت واتساپ هم بهره ببرد. اگرچه، پیام رسان واتساپ که برنامه‌ی انتقال چت بین دستگاه‌های اندرویدی و آیفون‌های اپل را تسهیل کرده است، می‌افزاید که این پیام رسان تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌بندد تا به زودی بتواند این برنامه‌ی انتقال چت را برای تمام دستگاه‌های هوشمند اندرویدی مهیا کند.

برنامه اسمارت سوئیچ برای کاربران سامسونگ - چیکاو

 از سوی دیگر، کاربران آیفون برای استفاده از این ویژگی به WhatsApp iOS نسخه ۲.۲۱. ۱۶۰.۱۷ یا بالاتر نیاز دارند. نکته‌ی قابل توجه این است که کاربران سامسونگ برای انجام انتقال چت به پورت لایتنینگ  USB نوع C احتیاج دارند زیرا در انتقال این داده‌ها به جای استفاده از فضای ابری، بهتر است که از طریق کابل انجام شود تا از نظر حفظ حریم خصوصی، امنیت انتقال داده‌ها به طور کامل حفظ شود.

انتقال چت واتساپ از گوشی آیفون به گوشی سامسونگ - چیکاو

علاقه مندان برای انتقال چت از گوشی آیفون به گوشی سامسونگ، کافی است که مراحل زیر را دنبال کنند:

۱ـ گوشی سامسونگ خود را روشن کرده و در صورتی که از شما درخواست کرد که از طریق کابل متصل شوید، کابل لایتنینگ را به گوشی آیفون متصل کنید.

۲ـ گزینه‌ی Samsung Smart Switch را دنبال کنید.

۳ـ در صورت درخواست، کد QR نمایش داده شده در دستگاه جدید (سامسونگ) را با استفاده از دوربین آیفون اسکن کنید.

۴ـ در نمایشگر آیفون خود روی گزینه‌ی «Start» ضربه بزنید و منتظر بمانید تا مراحل انتقال تکمیل شود.

۵ـ تنظیمات دستگاه سامسونگ را طبق آنچه از شما خواسته می‌شود، انجام دهید.

۶ـ وقتی به صفحه اصلی رسیدید، برنامه واتساپ را باز کنید و با استفاده از همان شماره تلفن مورد استفاده در دستگاه قدیمی خود وارد شوید.

۷ـ در صورت درخواست روی گزینه‌ی « Import  » ضربه بزنید و اجازه دهید روند انجام کار تکمیل شود.

۸ـ با اتمام انتقال چت از آیفون به دستگاه اندرویدی جدید، می‌توانید چت‌های خود را در گوشی سامسونگ خود مشاهده کنید.

آموزش انتقال چت از گوشی آیفون به گوشی سامسونگ - چیکاو

درصورتی که شما هر دو گوشی آیفون و سامسونگ را در اختیار دارید و انجام این برنامه را امتحان کردید، نظر خود را در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران سایت چیکاو درمیان بگذارید.

 

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. مهدی می گوید

    یعنی راحت میشه بک آپ بگریم بعد تو گوشی ایفون ریستور کنیم؟