واتساپ به دلیل نقض قوانین حفاظت از داده‌ها در ایرلند به ۲۲۵ میلیون یورو جریمه نقدی محکوم شد

کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) این جریمه را صادر کرد، زیرا واتساپ در ایرلند اطلاعات لازم برای حفاظت از داده‌ها را در اختیار کاربران قرار نداد و تعهدات شفافیت را رعایت نکرد. این بزرگترین جریمه‌ای است که تا کنون توسط DPC صادر شده و دومین جریمه‌ای است که بر اساس قوانین حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا علیه سازمانی وضع شده است. همراه چیکاو باشید.

در حکم آمده است که واتساپ نتوانسته است داده‌های کاربران را به روشی قانونی، عادلانه و شفاف پردازش کند. عدم ارائه اطلاعات در مورد نحوه جمع آوری داده‌ها «به صورت مختصر، شفاف، قابل فهم و به راحتی در دسترس، با استفاده از زبان روشن و واضح»؛ که نتوانست به کاربران اطلاع دهد که اطلاعات آن‌ها در کجا ذخیره شده است،از جمله‌ی علل دادخواست بوده است و همچنین عدم شفاف سازی این موضوع که اطلاعات شخصی که می‌توانند با او تماس بگیرند و اهداف جمع آوری شده و کسانی که آن‌ها را دریافت می‌کند، از دیگر دلایل است. علاوه بر این، وقتی اطلاعات شخصی آن‌ها از اشخاص ثالث به دست آمده و پردازش شده و این اطلاعات از کجا آمده است، به کاربران اطلاع نداده است.

جریمه واتساپ به دلیل نقض قوانین حفاظت از داده‌ها - چیکاو

همه این موارد از سال ۲۰۱۸ آغاز شد و در ماه ژوئیه (تیر – مرداد) در جلسه هیئت حفاظت از داده‌های اروپایی، DPC مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت که به افزایش جریمه پیشنهادی آن نهاد منجر شد. بر این اساس، کل صورت حساب جریمه واتساپ در کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند به مبلغ ۲۲۵ میلیون یورو بالغ شد.

واتساپ می‌گوید این جریمه «کاملاً نامتناسب» است و درخواست تجدیدنظر خواهی خواهد کرد. سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای گفت که مسائل مورد بحث مربوط به سیاست‌های موجود در سال ۲۰۱۸ است، و افزود: « واتساپ متعهد به ارائه خدمات امن و خصوصی است. ما تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات ارائه شده ما شفاف و جامع باشد و این کار را همچنان ادامه خواهیم داد».

 

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.