چگونه اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنیم؟

اگر شما هم یکی از کاربران شبکه محبوب و پرطرفدار اینستاگرام هستید، شاید در برخی از مواقع با مشکلاتی از قبیل بازیابی اکانت اینستاگرام روبرو شده باشید. شما می توانید در این برنامه کاربردی، وقایع روزمره، وعده های غذایی، جشن ها و مسافرت ها را به اشتراک بگذارید. همراه چیکاو باشید.

البته امروزه این شبکه اجتماعی به یکی از اصلی ترین بسترهای اشتغال زایی نیز تبدیل شده است. اما در این میان، ممکن است ناخواسته حساب شما پاک شود و دسترسی به آن امکان پذیر نباشد. در این مواقع باید سراغ یار همیشگی، یعنی گوگل، بروید و مشکل خود را برطرف کنید. خوشبختانه ما در این مقاله کاربردی قصد داریم به شما مطالبی جهت آموزش بازیابی اکانت اینستاگرام ارائه دهیم.

برای بازیابی اکانت اینستاگرام کافی است مراحل زیر را طی کنید.

بازیابی اکانت اینستاگرام در چند مرحله - چیکاو

آموزش بازیابی اکانت اینستاگرام در چند مرحله

بازیابی اکانت اینستاگرام، فرایندی ساده است که حتی یک فرد آماتور می تواند به راحتی آن را انجام دهد. اگر اکانتی دارید که برای مدتی غیر فعال شده است، توصیه می شود این مقاله را بخوانید تا در چند دقیقه، اکانت خود را برگردانید.

در این فرایند، شما به شماره تلفن، ایمیل و یا نام کاربری (username, phone number or email) احتیاج دارید. این عمل بسیار ساده است. البته باید در نظر داشته باشید که اگر اکانت اینستاگرام خود را به طور موقت توقف کرده اید، شرکت فیسبوک آن را تنها برای یک هفته غیر فعال خواهد کرد. برای بازیابی اکانت اینستاگرام:

ابتدا وارد برنامه مورد نظر شوید. نام کاربری (user name) و رمز عبور(password)  خود را وارد کنید. اگر این اطلاعات اکانت غیر فعال شما را با موفقیت بازیابی کرد، این بدان معناست که حساب شما دوباره فعال شده است.

از طرف دیگر؛ اگر این مرحله جواب نداد و شما نتوانستید وارد سیستم شوید، باید گذرواژه یا رمز ورود خود را تنظیم و بازنشانی کنید. اگر نتوانستید با ورود، حساب خود را فعال کنید، می توانید گزینه دوم را امتحان کنید: بازنشانی گذرواژه !

اگر رمز ورود را فراموش کرده اید، آن را بازیابی کرده و برای آینده نیز از همین رمز استفاده کنید. با کلیک بر روی لینک رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟(forgot your password?)  در پایین گزینه ورود به سیستم(log in) می توانید این کار را انجام دهید.

حالا نام کاربری، شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را که برای اکانت اینستاگرام استفاده کرده اید را وارد کنید. اگر اطلاعات را به درستی وارد کرده اید، ایمیل یا پیامکی با مراحل تنظیم مجدد رمز عبور دریافت خواهید کرد.

آموزش بازیابی اکانت اینستاگرام - چیکاو

حالا رمز بازیابی شده را وارد کنید. تبریک، شما هم اکنون تمام مراحل بازیابی اکانت اینستاگرام را انجام داده اید و وارد حساب غیر فعال شده خود شده اید.

اگر از قبل به حساب خود وارد شده اید و می خواهید گذرواژه را تغییر دهید، باید از نمایه کاربر(profile)  خود به تنظیمات دسترسی پیدا کنید. روی سه نقطه واقع در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و بلافاصله گزینه تغییر رمز ورود (change password) را انتخاب نمایید.

تغییر گذرواژه اکانت اینستاگرام - چیکاو

چرا اکانت اینستاگرام غیر فعال می شود؟

شرکت فیسبوک به منظور استفاده بهتر کاربران از اکانت اینستاگرام خود، شرایطی در نظر گرفته است. رعایت نکردن این شرایط می تواند منجر به غیر فعال شدن اکانت اینستاگرام شما شود. این شرایط عبارتند از:

  • خودداری از انجام دستورالعمل های انجمن اینستاگرام
  • انتشار فیلم و عکس هایی که با دستورالعمل های اینستاگرام مطابقت دارند عبارتند از:
  • عکس ها و فیلم هایی که متعلق به خودتان هستند و شما می توانید ادعا کنید که مال خودتان اند.
  • عکس ها و فیلم هایی که مناسب همه سنین باشند. از انتشار عکس ها و فیلم هایی که دارای محتوای جنسی، برهنه، خشونت آمیز هستند و یا تشویق به خودزنی می کنند، خودداری نمایید.
  • حفظ احترام به اعضای دیگر
  • هرزنامه (spam) ارسال نکنید: اینستاگرام نظرات و کامنت های تکراری را مجاز نمی داند.

شرایط و قوانین استفاده از اکانت اینستاگرام کدامند؟

اگر از قوانین زیر پیروی نکنید، اینستاگرام می تواند حساب شما را بدون اطلاع قبلی غیر فعال کند.

  • شما باید حداقل 13 سال داشته باشید.
  • شما نباید حساب خود را به شخص دیگری بفروشید یا منتقل کنید.
  • شما نباید برای دسترسی به اکانت های دیگر، درخواست اطلاعات دهید.
  • شما نباید محتوای خشونت آمیز، تبعیض آمیز و جنسی ارسال کنید.
  • شما نباید هرزنامه (spam) ذا برای کاربران دیگر ارسال کنید.
  • بهتر است اکانت هایی با استفاده از روش های غیر مجاز مانند ربات ها یا دستگاه های خودکار ایجاد نکنید.
  • بهتر است کاربران دیگر را در استفاده از اکانت اینستاگرام محدود نکنید.
  • شما نباید هیچگونه ویروس یا کد مخربی به این برنامه منتقل کنید.
  • بهتر است به API خصوصی اینستاگرام دسترسی نداشته باشید.
  • هرگز از اینستاگرام برای اهداف غیر قانونی استفاده نکنید.
  • مسئولیت هر اتفاقی که از طریق اکانت اینستاگرام می افتد، خود شما هستید.
  • هرگز رمز ورود خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. ممکن است برخی از وب سایت ها از شما اکانت اینستاگرام و رمز عبور بخواهند، در این مواقع اعتماد نکنید و از اشتراک گذاری رمز ورود خودداری نمایید.
  • یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا تمام فایل های به اشتراک گذاشته شده در سیستم عامل خود را در دستگاه ذخیره کنید. بنابراین عکس ها و فیلم های بارگذاری شده در اکانت اینستاگرام از طریق پشتیبان گیری در تلفن همراه ذخیره می شوند.

اگر بعد از طی مراحل فرایند بازیابی اکانت اینستاگرام انجام نشد، چه کنیم؟

اگر بعد از انجام تمام مراحل بازیابی اکانت اینستاگرام نتوانستید به حساب خود دسترسی پیدا کنید، بهترین کار این است که مراحل زیر را انجام دهید.

  1. از گوگل وارد وب سایت مرکز راهنمایی اینستاگرام شوید: در این قسمت علت بازیابی نشدن اکانت اینستاگرام را گزارش دهید تا بتوانید دستورالعمل های مناسب را دریافت کنید.
  2. از حساب کاربری خود روی گزینه “چیزی کار نمی کند” ضربه بزنید. اگر نمی توانید وارد حساب خود شوید، روی “نمی توانم وارد شوم” کلیک کنید تا دستورالعمل های بازیابی اکانت اینستاگرام را پیدا کنید.
  3. به سراغ گزینه حفظ حریم خصوصی و ایمنی بروید و روی “گزارش چیزی” ضربه بزنید تا بتوانید مشکل خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
  4. به وب سایت فیسبوک بخش اینستاگرام سر بزنید و پیام مستقیم ارسال کنید.

ما در این مقاله به شما مطالبی درباره آموزش بازیابی اکانت اینستاگرام ارائه دادیم. امیدواریم از آن به خوبی استفاده کرده باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظرات
  1. فاطیما می گوید

    چقدر بازیابی اکانت اینستاگرام راحت بود
    من هنش رمزم رو اشتباه میزدم که نمیشد
    ممنونم چیکاو

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم.
      با سایر آموزش های چیکاو همراه باشید.

  2. آنا می گوید

    چجوری می تونم اکانت دیلیت شده اینستاگرام رو بازگردانی کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      امکان این کار وجود ندارد.