شما می توانید WordPad را در ویندوز 11 24H2 بازیابی کنید

Windows 11 24H2 به شدت بر صاف کردن لبه‌های ناهموار، افزودن ویژگی‌ها به برنامه‌های سیستم و ادغام Copilot عمیق‌تر در سیستم عامل تمرکز دارد. متأسفانه، تمام برنامه های منسوخ شده، از جمله WordPad را نیز پاک می کند، که سزاوار فرصتی دوباره است.

WordPad یکی از معدود برنامه‌هایی بود که می‌توانست اسناد را با فرمت متن غنی (RTF) بخواند و از قبل با ویندوز نصب شده بود. به وب متکی نبود و به باز کردن متن و فایل های RTF به صورت محلی کمک کرد. فقط برای مشاهده برخی از فایل ها پس از نصب یک نسخه جدید از ویندوز، نیازی به دانلود یک برنامه اسناد شخص ثالث ندارید.

مایکروسافت آن را پس از چندین دهه بدون ذکر دلیل مشخص پاکسازی کرد. با این حال، بازگرداندن برنامه قابل اعتماد در ویندوز 11 24H2 امکان پذیر است.

فایل‌های برنامه اصلی WordPad در پوشه Accessories داخل پوشه Windows NT در درایو C قرار داشتند.

مسیر کامل “C:\Program Files\Windows NT\Accessories” است. همه پوشه ها هنوز آنجا هستند، اما فایل های WordPad در تصویر وجود ندارد.

فایل های wordpad در ویندوز 11 24h2 وجود ندارد - چیکاو

خوشبختانه، می توانید برنامه WordPad را به ویندوز 11 24H2 بازیابی کنید و به سادگی همه فایل های اصلی برنامه را به پوشه لوازم جانبی اضافه کنید.

اما کجا باید آنها را پیدا کرد؟ تا ویندوز 11 23H2، فایل ها هنوز وجود داشتند و Windows Latest یک آرشیو پشتیبان ایجاد کرد.

افزودن فایل های wordpad در 24 ساعت 2 برای اجرای برنامه - چیکاو

آرشیو را دانلود کنید. حاوی فایل های زیر است:

  • پوشه en-US با wordpad.exe.mui
  • wordpad.exe
  • WordpadFilter.dll

پس از دانلود بایگانی، محتویات را استخراج کرده و تمامی این فایل ها را در پوشه Accessories قرار دهید.

سپس Wordpad را با دوبار کلیک کردن بر روی فایل wordpad.exe اجرا کنید. می توانید آن را به نوار وظیفه پین ​​کنید یا با تغییر پوشه Programs آن را به منوی Start اضافه کنید.

از آنجایی که در نتایج جستجوی منوی استارت ظاهر نمی شود، پین کردن آن در جایی یا اضافه کردن آن به منوی استارت گزینه بهتری است.

آیا استفاده از Wordpad در ویندوز 11 24H2 ایمن است؟

برنامه‌های منسوخ شده هرگز به‌روزرسانی، افزونه ویژگی یا رفع اشکال دریافت نمی‌کنند. بنابراین، مایکروسافت اکنون تیمی را برای نگهداری WordPad اختصاص نخواهد داد.

این برنامه به آهستگی، درست کار نمی کند و با سایر عناصر سیستم در تضاد است و مایکروسافت در صورت استفاده اجباری از برنامه در Windows 11 24H2 هیچ کمکی نمی کند.

بنابراین، برای باز کردن فایل‌های RTF و سایر اسناد، باید به ویرایشگر متنی مانند Microsoft Office (پرداخت) یا چیزی رایگان مانند LibreOffice بروید.

شایان ذکر است که WordPad در ویندوز 11 23H2 و بالاتر باقی خواهد ماند. همچنین روی ویندوز 10 کار می‌کند. مایکروسافت این ویژگی را با به‌روزرسانی 2024 ویندوز 11 که در سپتامبر یا اکتبر ارائه می‌شود حذف می‌کند.

منبع windowslatest
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.