واتساپ با پشتیبانی از Lottie استیکرهای تعاملی بیشتری ارائه می کند

واتساپ به لطف پشتیبانی از چارچوب جدید Lottie، برچسب‌های تعاملی بیشتری را با حرکت روان منتشر می‌کند.

بر اساس یک ردیاب ویژگی، این توسعه برای اولین بار در یک نسخه بتا از برنامه WhatsApp برای اندروید در ماه فوریه گزارش شد، اما اکنون به طور گسترده با آخرین به روز رسانی پایدار برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر می شود.

استیکرها اکنون انیمیشن‌های پویاتری خواهند داشت که با اولین بسته برچسب به نام «من فقط یک دختر هستم» شروع می‌شود.

پشتیبانی از چارچوب Lottie در واتساپ

به گفته ردیاب ویژگی WABetaInfo، پشتیبانی از چارچوب Lottie با آخرین نسخه واتساپ برای پلتفرم های اندروید و iOS در دسترس کاربران قرار می گیرد. اگر کاربران بتوانند بسته استیکر را در فروشگاه استیکر واتساپ ببینند، ممکن است برای آنها فعال شود.

در حال حاضر، بسته‌های برچسب در واتساپ در قالب WebP هستند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا اندازه تصویر را فشرده کنند و در عین حال کیفیت آن را در وب حفظ کنند. با این حال، چارچوب Lottie انیمیشن‌های پویا و روان‌تری را که بر روی نرم‌افزار طراحی گرافیک متحرک مانند Adobe After Effects ساخته شده‌اند را برای رندر بومی در دستگاه‌های تلفن همراه امکان‌پذیر می‌سازد.

گفته می شود استیکرهایی که با استفاده از Lottie ایجاد می شوند بر اساس بردارها هستند. این اساساً به این معنی است که توسعه‌دهندگان (یا کاربران) می‌توانند انیمیشن‌ها را بر اساس ترجیح خود مقیاس‌بندی کنند، بدون اینکه نیازی به فدا کردن وضوح تصویر داشته باشند.

ردیاب ویژگی می‌گوید بسته برچسب «I’m Just a Girl» که توسط BUCK توسعه یافته است، اولین بسته برچسب رسمی است که با استفاده از چارچوب جدید ساخته شده است. بر خلاف بسته های دیگر فروشگاه، برچسب هایی با انیمیشن های روان تر دارد. بسته برچسب “من فقط یک دختر هستم” 228 کیلوبایت است.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.