محققان نوعی ربات چت هوش مصنوعی ایجاد کردند تا با آینده خودتان صحبت کنید

تصور کنید که بتوانید با خود آینده خود گفتگو کنید. این سناریوی آینده نگرانه دیگر محدود به داستان های علمی تخیلی نیست. محققان یک ربات چت هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که به شما امکان می‌دهد با نسخه‌ای از سال‌های آینده خود درگیر شوید.

بیایید به جزئیات نحوه عملکرد این چت بات نوآورانه بپردازیم.

به گزارش یورونیوز، محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) یک ربات چت هوش مصنوعی ایجاد کرده اند که به شما امکان می دهد با “خود آینده” خود صحبت کنید.

محققان از مدل محبوب GPT-3.5 OpenAI استفاده کردند و از شرکت کنندگان در مطالعه یک سری سوالات در مورد زندگی، تجربیات گذشته و آرزوهایشان پرسیدند.

این سیستم متعاقباً چیزی را تولید کرد که نویسندگان مطالعه از آن به عنوان «حافظه مصنوعی» یا «داستانی از کاربر» یاد کردند.

به عنوان مثال، اگر کاربری قصد داشت شغلی را به عنوان معلم زیست شناسی دبیرستان دنبال کند، ربات گفتگوی آینده مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند «لحظه‌ای به یاد ماندنی» از بردن دانش‌آموزان به یک سفر میدانی به یک منطقه حفاظت‌شده در اطراف را بازگو کند.

محققان MIT از «تداوم خود در آینده»، مفهومی از علوم رفتاری استفاده کردند. این مفهوم نشان می‌دهد که افرادی که احساس می‌کنند ارتباط قوی بین خود فعلی و آینده‌شان وجود دارد، احتمالاً تصمیم‌هایی اتخاذ می‌کنند که رفاه بلندمدت آنها را در اولویت قرار می‌دهد، چه در مسائل مالی، آموزشی یا سلامتی.

در گزارش ذکر شده است که چت ربات هوش مصنوعی توسعه یافته توسط محققان MIT، که دارای یک تصویر پروفایل تغییر یافته برای نشان دادن نسخه ای از خود 60 ساله به شرکت کنندگان است، می تواند تخفیف موقت را کاهش دهد.

ایوو ولاف، استاد علوم رفتاری در دانشگاه وارویک در دانشگاه وارویک، می‌گوید: «وقتی افراد با نسخه‌ای که به‌صورت دیجیتالی از خودشان در ارتباط هستند، آینده را ملموس‌تر و فوری‌تر می‌کند و در نتیجه فاصله روان‌شناختی بین خود حال و آینده را کاهش می‌دهد».

تیم MIT آزمایشاتی را با 344 فرد 18 تا 30 ساله انجام داد. آنها دریافتند که شرکت کنندگان پس از درگیر شدن در گفتگو با افراد مسن دیجیتال خود، کاهش اضطراب و کاهش احساسات منفی مانند احساس بی انگیزگی را گزارش کردند.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.