اپل با ادغام ChatGPT در iOS 18، چه تصمیمی در مورد حریم خصوصی کاربران دارد؟

اپل دیروز WWDC سالانه خود را با یک سخنرانی قدرتمند آغاز کرد. در همان زمان، همکاری با OpenAI را اعلام کرد، چیزی که بسیار حدس و گمان بود.

این غول فناوری از ChatGPT مجهز به GPT 4o OpenAI استفاده کرده است تا نه تنها سیری را بهبود بخشد، بلکه برخی از ویژگی‌های تولید متن و تصویر مستقل را نیز ارائه دهد. در حالی که همه این‌ها بسیار هیجان‌انگیز است و همه منتظر آن بودند، این حرکت نگرانی‌های زیادی در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد کرده است. برخی از آنها قبلاً با OpenAI مرتبط بودند.

به نظر می‌رسد که اپل به خوبی می‌دانست که این نگرانی‌ها ممکن است به وجود بیاید و از این رو در جریان اصلی خود به آن‌ها پرداخته است. این غول فناوری اعلام کرده است که وقتی کاربران از ویژگی های Apple Intelligence استفاده می کنند، از داده های کاربر آگاه می شوند اما آنها را به اشتراک نمی گذارند.

علاوه بر این، اعلام کرد که داده‌ها هرگز ذخیره نمی‌شوند، تنها در صورت درخواست مورد استفاده قرار خواهند گرفت و همچنین به حفظ حریم خصوصی قابل تأیید قول می‌دهد. بنابراین اولین قدم این است که به سازندگان آیفون با داده های خود اعتماد کنید.

نگرانی بعدی این است که اگرچه اپل به درستی در مورد حفاظت از حریم خصوصی صحبت کرده است، اما وقتی ChatGPT OpenAI وارد تصویر می شود، در مورد محافظت از حریم خصوصی صحبت نکرده است.

همانطور که همه ما می دانیم، OpenAI در مورد نگرانی های حفظ حریم خصوصی بسیار محبوب نیست. با اپل، ChatGPT عمیقاً در iOS18 ادغام شده است. غول فناوری مستقر در کالیفرنیا به نحوه اطمینان از محافظت از داده های کاربر هنگام استفاده از ChatGPT داخلی اشاره نکرده است.

ایلان ماسک تا حد زیادی ادامه داد و گفت که اگر این شرکت OpenAI را در سطح سیستم عامل ادغام کند، محصولات اپل را به طور کامل تحریم خواهد کرد. او گفت که این یک نقض امنیتی غیرقابل قبول است. او آن را در شرکت خود نیز ممنوع خواهد کرد. او به X (توئیتر سابق) گفت: «و بازدیدکنندگان باید دستگاه‌های اپل خود را در درب خانه بررسی کنند، جایی که در قفس فارادی ذخیره می‌شوند».

خالق فناوری، مارکز براونلی، معروف به MKBHD، نیز به X رفت و به اشتراک گذاشت که شخصاً از تیم کوک در مورد نگرانی حریم خصوصی سؤال کرده است و او پاسخ داد که اپل هیچ کدام از داده‌های کاربران را بدون اجازه کاربر به OpenAI ارسال نخواهد کرد.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.