کپی برداری سامسونگ از طراحی AirPods نشان می دهد که حق با اپل است

چیزهایی قبل از رویداد Unpacked بعدی سامسونگ در 10 جولای فاش شده است. این شرکت در این رویداد از مجموعه کاملی از دستگاه ها از جمله هدفون های بی سیم جدید رونمایی خواهد کرد. مدتی می‌گذرد که سری گلکسی بادز به‌روزرسانی بزرگی را دریافت کرده و این شرکت قرار است آن را در کنار دستگاه‌های پوشیدنی جدید و گوشی‌های پرچمدار جدید ارائه کند.

در حالی که انتظار می‌رفت تغییری در طراحی ایجاد شود، انتظار نمی‌رفت که سامسونگ صفحه‌ای از کتاب بازی اپل را حذف کند و کاملاً از AirPods الهام گرفته شود.

اولین هدفون های بی سیم اپل، ایرپادها، در سال 2016 عرضه شدند. آنها در مقایسه با دیگر هدفون های آن دوره، دارای یک عنصر طراحی متمایز بودند، ایرپادها دارای ساقه های کشیده با فرم و عملکرد بودند. ساقه ها میکروفون ها را به دهان نزدیک کرده و به کیفیت تماس کمک می کند.

در همین حال، سامسونگ ابتدا هدفون‌های بی‌سیم تحت نام تجاری Gear خود را با طراحی داخل گوشی عرضه کرد. تا مارس 2019 بود که سامسونگ واقعاً بر روی هدفون‌های بی‌سیم خود تمرکز کرد و این محصول را به گلکسی بادز تغییر داد. از آن زمان مدل‌های مناسبی را منتشر کرده است، اما تکرار آینده یکی از بزرگترین ارتقاء طراحی را برای خط تولید به ارمغان می‌آورد.

اگر از همان روزهای اول از هدفون های سامسونگ استفاده می کردید، به خوبی به یاد دارید که کیفیت مکالمه چیزهای زیادی را برای شما به ارمغان می آورد. فردی که در طرف دیگر تماس تلفنی قرار دارد نمی تواند به خوبی صدای شما را بشنود، و این یکی از دلایل اصلی خرید هدفون های بی سیم، یعنی برقراری تماس ها با هندزفری است.

زمانی که سامسونگ به تدریج پورت 3.5 میلی‌متری گوشی‌های خود را کنار گذاشت، ناامیدکننده‌تر شد، اما کیفیت مکالمه روی هدفون‌هایش کم بود.

مدل های اخیر، به ویژه نمونه هایی مانند گلکسی بادز 2 پرو، کیفیت تماس را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده اند. با این حال، این تغییر طراحی جدیدی که سامسونگ در حال ارائه است، شاید اعتراف ضمنی باشد که اپل در اولین بار آن را درست انجام داد.

تصاویر فاش شده از گلکسی بادز 3 پرو نشان می‌دهد که ساقه‌های آن‌ها نیز دراز خواهد بود و کاملاً شبیه به ایرپادها به نظر می‌رسند. در واقع، آنها بیشتر از Galaxy Buds 2 Pro به AirPods نزدیکتر به نظر می رسند.

به طور طبیعی، بسیاری از طرفداران سامسونگ از این شرکت که طراحی اپل را کپی می کند چندان هیجان زده نمی شوند، اما مطمئناً می توان امیدوار بود که این امر باعث بهبود کیفیت تماس شود.

گرفتار شدن در بحث قدیمی کپی برداری از اپل توسط سامسونگ بسیار آسان است، اما برخی حقایق غیرقابل انکار نیز وجود دارد که نشان می دهد چگونه سامسونگ در درک اینکه بازار به کجا می رود و به هدایت آن به آنجا کمک کرده است، از اپل جلوتر بوده است.

در زمانی که شرکت‌ها علاقه‌ای به گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای بزرگ نداشتند، سامسونگ به درستی خواسته مشتریان را درک کرد و با سری گلکسی نوت راه را برای نمایشگرهای بزرگ‌تر ایجاد کرد.

سامسونگ قبلاً به درستی خستگی مشتریان را از سبک معمولی تلفن‌ها درک کرده است و عصر جدیدی از تحرک را با تلفن‌های تاشو آغاز کرده است. این اولین تولید کننده ای بود که گوشی های تاشو را در مقیاس جهانی در سال 2020 روانه بازار کرد و از آن زمان تاکنون پیشتاز در این بخش باقی مانده است، در حالی که اپل هنوز تصمیمی در مورد ساخت آیفون تاشو ندارد.

در نهایت، چیزی که بیش از همه مهم است ارائه تجربه بهتر به مشتریان و ایجاد احساس در آنها برای این است که پولی که برای یک دستگاه جدید خرج کرده‌اند ارزشش را دارد. کیفیت صدای هدفون های سامسونگ همیشه خوب بوده است.

اگر کیفیت تماس با این تغییر طراحی به طور قابل توجهی بهبود یافته است، و شاید بتوان عمر باتری بیشتری را نیز از آن کم کرد، در این صورت واقعاً اهمیت چندانی ندارد. آنچه که بیش از همه مهم است این است که کاربران محصول بهتری داشته باشند که برای آنها پول بیشتری را فراهم کند.

انتظار می رود سامسونگ گلکسی بادز 3 پرو را در رویداد Unpacked در 10 جولای 2024 در پاریس، فرانسه معرفی کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.