اپل برای ورود به مسابقه هوش مصنوعی آماده می شود

طبق گزارش بلومبرگ، اپل در حال آماده شدن برای معرفی رقیب Galaxy AI خود به نام Apple Intelligence در رویداد WDDC 2024 هفته آینده است.

Apple Intelligence یک سیستم هوش مصنوعی خواهد بود که در دستگاه‌های مختلف در اکوسیستم اپل کار می‌کند، اما به نظر می‌رسد که شرکت کوپرتینویی در ارائه ویژگی‌های هوش مصنوعی خود به کاربران گوشی‌های هوشمند خود مانند سامسونگ دموکراتیک نخواهد بود.

آیفونی که قبل از سال 2023 راه اندازی شد، ممکن است از پشتیبانی هوشمند اپل برخوردار نباشد

طبق گزارش‌ها، Apple Intelligence به آیفون 15 یا حتی آیفون 16 نیاز دارد و بلومبرگ احتمال می دهد که اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی را به آیفون‌های قدیمی‌تر نمی‌آورد.

از سوی دیگر، سامسونگ تقریباً کل تجربه هوش مصنوعی گلکسی را در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار عرضه‌شده در سال‌های 2022 و 2023 پس از اولین عرضه‌اش در سری گلکسی S24 امسال، در دسترس قرار داد.

اپل همچنین ممکن است تمرکز بیشتری روی بهره‌وری داشته باشد و از ویژگی‌های سرگرم‌کننده مانند تصاویر پس زمینه مولد موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ صرفنظر کند. مانند Galaxy AI، Apple Intelligence ویژگی هایی مانند خلاصه کردن و پیشنهادات پاسخ را ارائه می دهد.

از دیگر شباهت‌های Galaxy AI می‌توان به قابلیت‌هایی مانند رونویسی ضبط صدا اشاره کرد. اپل همچنین ممکن است یک چت بات مانند ChatGPT راه اندازی کند و سیری را اصلاح کند تا کنترل بیشتری بر برنامه ها به آن بدهد، و انتظار می رود همه اینها به طور رسمی در آیفون و آیپد با iOS 18 در نیمه دوم سال 2024 و پس از انتشار بتا در هفته آینده عرضه شوند.

در حالی که اپل برای ورود به مسابقه هوش مصنوعی آماده می شود، سامسونگ در حال کار بر روی دسترسی بیشتر به Galaxy AI است. این فناوری هوش مصنوعی گلکسی را به ساعت‌های هوشمند می‌آورد. هم ساعت‌های موجود و هم ساعت‌های جدید که ماه آینده عرضه می‌شوند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.