دانشمند هوش مصنوعی مایکروسافت به مشکلات حفظ حریم خصوصی با فراخوان ویندوز 11 پاسخ می دهد

جیمی تیوان، محقق ارشد مایکروسافت، در سخنرانی در موسسه هوش مصنوعی انسان محور استنفورد، از حریم خصوصی Windows 11 Recall دفاع کرد و اظهار داشت که این ویژگی هوش مصنوعی به صورت محلی و بدون هیچ داده‌ای در فضای ابری ذخیره می‌شود. او همچنین به اخبار مربوط به حفظ حریم خصوصی و نگرانی های ایمنی مربوط به فراخوان ویندوز پاسخ داد.

Recall یک ویژگی جدید است که با رایانه های شخصی مجهز به اسنپدراگون X عرضه می شود. همه چیز را ثبت می کند تا فعالیت های گذشته شما را “قابل جستجو” کند. برای مثال، اگر روی پروژه‌ای کار می‌کردید و با یکی از دوستانتان بحث می‌کردید، اما نمی‌توانید جزئیات یا محل وقوع آن را به خاطر بسپارید، می‌توانید از هوش مصنوعی داخلی مایکروسافت برای یادآوری آن لحظه استفاده کنید.

دانشمند هوش مصنوعی مایکروسافت به مشکلات حفظ حریم خصوصی با فراخوان ویندوز 11 پاسخ می دهد - چیکاو

طبق اسناد پشتیبانی مایکروسافت، این به این دلیل است که هوش مصنوعی متون را از تصاویر استخراج می کند و تعدیل محتوا را انجام نمی دهد.

مشکل واقعی حریم خصوصی Recall این است که همه چیز را ضبط می کند و یک پایگاه داده ایجاد می کند که به صورت محلی ذخیره می شود و با کمی تلاش می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

به گفته کوین بومونت که قبلا در مایکروسافت کار می کرد، ویندوز 11 از هوش مصنوعی Azure استفاده می کند که به صورت بومی روی دستگاه اجرا می شود تا به طور خودکار داده های OCR را از هر اسکرین شات استخراج کند.

داده های OCR، که می تواند شامل رمزهای عبور شما باشد، در پایگاه داده SQLite در داخل پوشه کاربر ذخیره می شود، که برای دسترسی به مجوزهای خاصی نیاز دارد.

Beaumont که ظاهراً نصب ویندوز 11 را برای فعال کردن Recall در دستگاهی که به طور رسمی پشتیبانی نمی‌شود، تغییر داده است، می‌نویسد: «این فایل پایگاه‌داده همه چیزهایی را که تا به حال در رایانه شخصی خود مشاهده کرده‌اید به صورت متن ساده ثبت می‌کند.

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا ادغام Recall در دستگاهی با پردازنده Snapdragon X و تراشه Pluton ایمن تر است یا خیر.

مایکروسافت می گوید Recall امن است زیرا همه چیز را به صورت محلی ذخیره می کند

در کنفرانس استنفورد برای هوش مصنوعی انسان محور، جیمی تیوان، دانشمند هوش مصنوعی مایکروسافت، به نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی در مورد Recall در ویندوز 11 پاسخ داد.

در طول این بحث، اریک برینیولفسون، یک آکادمیک، نویسنده و مخترع آمریکایی، خاطرنشان کرد که اخیراً به دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی، واکنش‌های شدیدی وجود داشته است. آیا Recall داده های شما را جمع آوری می کند؟ آیا محلی و خصوصی است؟ اریک چندین سوال را مطرح کرد و مایکروسافت با یک توجیه ساده از ادغام هوش مصنوعی دفاع کرد: همه چیز به صورت محلی ذخیره می شود.

جیمی، دانشمند تحقیقاتی مایکروسافت، پاسخ داد: “بله، این یک سوال عالی است، اریک، همینطور است، و این موضوع در طول صبح نیز مطرح شده است، اهمیت، اهمیت داده ها و این انقلاب هوش مصنوعی که ما در حال حاضر در آن هستیم واقعاً نحوه درک ما از داده ها را تغییر می دهد.»

وقتی اریک دوباره پرسید: «آیا به صورت محلی ذخیره شده است؟ فرض کنید Recall را فعال کنم، نمی‌دانم می‌توانم یا نه، اما وقتی چیزی شبیه به آن در دسترس دارید، نگران می‌شوم که همه فایل‌های شخصی‌ام به Cloud و Microsoft یا هر چیز دیگری برود. آیا آن را رمزگذاری کرده اید یا چگونه است؟”

جیمی اطمینان داد، “بله، این یک چیز اساسی است که ما به عنوان یک شرکت به آن اهمیت زیادی می دهیم، در واقع حفاظت از داده ها است. بنابراین، Recall یک ویژگی است که اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند، این یک عملکرد محلی ویندوز است، هیچ چیز به Cloud نمی‌رود، همه چیز به صورت محلی ذخیره می‌شود.

اریک پاسخ داد: “باشه” که جیمی دوباره تایید کرد: “آره.”

در حالی که اظهارات مایکروسافت نگرانی های ما را برطرف نمی کند، اما تأیید می کند که Recall کاملاً محلی است.

محققان امنیتی چندین سوال پرسیده اند، از جمله اینکه مایکروسافت چه اقداماتی را برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به پایگاه داده Recall توسط سایر کاربران در همان دستگاه انجام خواهد داد.

ما همچنین نمی دانیم که چگونه سیستم از اطلاعات حساس مانند داده های مالی در برابر ذخیره و دسترسی محافظت می کند.

من شخصاً ایده Recall را دوست دارم، اما حریم خصوصی و امنیت به یک اندازه مهم هستند. آیا معتقدید مایکروسافت به اندازه کافی برای دفاع از Recall انجام می دهد؟

منبع windowslatest
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.