احتمالا به زودی WinGet از مدیریت فونت ها در ویندوز 10 و 11 پشتیبانی کند

اگر کاربر قدرتمندی هستید، احتمالاً از یک مدیریت بسته ویندوز مانند WinGet استفاده می کنید. WinGet منبع باز مایکروسافت مدیریت برنامه ها را در ویندوز آسان می کند و مایکروسافت اکنون در حال بررسی اضافه کردن پشتیبانی برای مدیریت فونت ها از جمله فونت های شخص ثالث است.

در یک پست GitHub، مایکروسافت تأیید کرد که در حال بررسی پشتیبانی برای مدیریت و نصب فونت ها با استفاده از WinGet است. پیاده سازی آسان نخواهد بود زیرا مایکروسافت به دلیل روش منحصر به فرد نصب و مدیریت فونت ها در ویندوز، باید با فونت ها متفاوت از بسته های برنامه رفتار کند.

مایکروسافت در اینجا به تعدادی از موارد مانند نحوه نصب و نسخه بندی فونت ها در ویندوز می پردازد. برای کسانی که نمی دانند، فونت ها در C:\Windows\Fonts ذخیره می شوند و مدیریت فونت ها برای هر کاربر هنگام کار با برنامه های بسته بندی شده دشوار است.

همانطور که یکی از توسعه دهندگان مایکروسافت که روی Terminal کار می کند اشاره می کند، فونت های هر کاربر با برنامه های بسته بندی شده کار نمی کنند.

نحوه ذخیره فونت ها در پوشه Windows Fonts - چیکاو

از آنجایی که فونت ها در دایرکتوری C:\Windows\Fonts ذخیره می شوند، هر فایل می تواند نسخه مخصوص به خود را نیز داشته باشد. این می تواند منجر به مشکلاتی در هنگام ارتقاء یک فونت به نسخه جدید شود، زیرا ممکن است نیاز به دانلود چندین فایل داشته باشد.

WinGet به زودی می تواند به شما امکان مدیریت فونت ها، از جمله فونت های شخص ثالث در ویندوز را بدهد

ایده مدیریت فونت ها با استفاده از WinGet توسط Demitrius Nelon، مدیر محصول مایکروسافت که بر روی Windows Package Manager کار می کند، پیشنهاد شد.

به گفته دمیتریوس نلون مایکروسافت آماده بازخورد توسعه دهندگان مستقل است که می توانند به WinGet در GitHub نیز کمک کنند.

دمیتریوس نلون: “من هنوز با تیم های مختلف داخل مایکروسافت در مورد هرگونه نگرانی در مورد نحوه اجرای این ویژگی صحبت می کنم، بنابراین ممکن است رویکرد ما تغییر کند.”

مدیریت فونت WinGet هنوز در حال بحث است، و در هفته آینده زمانی که مایکروسافت یک جهت را نهایی کند، در مورد آن بیشتر خواهیم آموخت.

اما آیا واقعاً وقتی برنامه تنظیمات مدرن را دارید برای مدیریت فونت‌های سیستم خود به WinGet نیاز دارید؟ خوب، بستگی به این دارد که چگونه تنظیمات خود را سفارشی کنید.

استفاده از Winget برای نصب بسته ها در ویندوز 11 - چیکاو

به عنوان مثال، هنگام استفاده از ویندوز، برخی از افراد فونت هایی مانند Cascadia Code و سایر فونت های مجهز به powerline را نصب می کنند. این فونت ها همراه با نصب کننده نیستند، بنابراین باید به صورت دستی دانلود، استخراج و نصب شوند.

اینجاست که یک مدیر فونت در WinGet می تواند مفید باشد. شما می توانید از ابزار خط فرمان برای نصب برنامه ها و فونت ها نیز استفاده کنید.

طبق بحث GitHub، مدیریت فونت WinGet از فونت های شخص ثالث، از جمله Nerd Fonts، که یک پلتفرم محبوب با مجموعه بزرگی از فونت ها است، پشتیبانی می کند.

مایکروسافت ممکن است از فونت‌های گوگل نیز پشتیبانی کند، اما تنها زمانی مطمئن می‌شویم که شرکت شروع به پیشرفت در یکپارچه‌سازی کند.

منبع windowslatest
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.