مدیر عامل انویدیا: ربات ها موج بعدی هوش مصنوعی هستند!

در اوایل سال جاری، مدیرعامل انویدیا 9 ربات انسان نما را روی صحنه به نمایش گذاشت. اکنون، طی سخنرانی در یک کنفرانس فناوری در تایوان، او دوباره آنها را نشان داد و بر اهمیت دو نوع ربات تأکید کرد: ماشین‌های خودران و روبات‌های انسان‌نما، و پتانسیل آن‌ها را برای پذیرش حجم بالا برجسته کرد.

موج بعدی هوش مصنوعی، هوش مصنوعی فیزیکی است. هوش مصنوعی که قوانین فیزیک را درک می کند. جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا، گفت: هوش مصنوعی که می تواند در بین ما کار کند.

همه چیز روباتیک خواهد شد. تمام کارخانه ها رباتیک خواهند بود. کارخانه‌ها ربات‌ها را هماهنگ می‌کنند و آن ربات‌ها محصولاتی را می‌سازند که رباتیک هستند.»

به گزارش Business Insider، انویدیا به طور قابل توجهی از پذیرش گسترده ربات ها سود می برد، زیرا نرم افزار و سخت افزار آن می تواند در مراحل مختلف از جمله تولید، آموزش و عملکرد مداوم روبات ها استفاده شود.

همانطور که هوانگ اعلام کرد، این شرکت سیستم عاملی را برای خودروهای خودران توسعه داده است و قصد دارد تولید خودرو را با همکاری مرسدس در سال آینده آغاز کند.

انویدیا همچنین سیستم عاملی را توسعه داده است که به طور خاص برای روبات ها طراحی شده است تا فرآیندهای یادگیری را در محیط های مجازی انجام دهند. هوانگ توضیح داد که قبل از درگیر شدن با کارهای دنیای واقعی، ربات‌ها را می‌توان در یک «روبات سالن ورزشی» اصلاح کرد، جایی که می‌توانند طیف وسیعی از مهارت‌ها را، از مهارت‌های حرکتی مانند گرفتن اشیا گرفته تا ناوبری فضایی مانند حرکت در فضاهای انبار، تقویت کنند.

ساده‌ترین ربات برای سازگاری با جهان، ربات‌های انسان‌نما هستند، زیرا ما دنیا را برای خودمان ساخته‌ایم. ما همچنین بیشترین مقدار داده را برای آموزش این روبات‌ها نسبت به انواع دیگر روبات‌ها داریم، زیرا بدن ما یکسان است.»

او در ماه مارس بیان کرد که ساخت مدل‌هایی برای روبات‌ها یکی از هیجان‌انگیزترین مشکلاتی است که امروزه در هوش مصنوعی باید حل شود.

این شرکت همچنین در حال سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های روبات‌هایی است، از جمله با تعهد 50 میلیون دلاری به Figure AI. تمرکز این استارتاپ بر روی توسعه ربات هایی است که برای کارهای خطرناک انبار طراحی شده اند.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.