اگر این کار را نکنید، Google Maps تاریخچه موقعیت مکانی شما را حذف می کند!

Google Maps دارای ویژگی به نام Timeline است. مکان‌هایی را که بازدید می‌کنید و سفرهایی که با استفاده از مکان دستگاه Android یا iOS خود انجام می‌دهید ذخیره می‌کند و به شما امکان می‌دهد بعداً برای اهداف مختلف به آن اطلاعات دسترسی داشته باشید.

تا دسامبر 2023، این ویژگی سابقه موقعیت مکانی شما را در حساب Google شما (در فضای ابری) ذخیره می کرد و بنابراین، می توانید در Google Maps در هر پلتفرمی، حتی در وب، به آن دسترسی داشته باشید.

در دسامبر 2023، گوگل اعلام کرد که برای بهبود حریم خصوصی، شروع به ذخیره تاریخچه موقعیت مکانی شما در دستگاه شما به جای فضای ابری کرده است. در کنار آن، این برند اعلام کرد که از 9 ژوئن 2024، برای بهبود حریم خصوصی، یک بار دیگر تاریخچه موقعیت مکانی ذخیره شده در حساب Google شما را حذف می کند و اگر می خواهید آن داده ها را حفظ کنید، باید آن را منتقل کنید.

Google درباره خط‌مشی جدید Google Maps Timeline برای افراد ایمیل می‌فرستد

همچنین به این معنی بود که پس از 9 ژوئن 2024، نمی‌توانید به داده‌های جدول زمانی خود در Google Maps در هیچ پلتفرمی غیر از دستگاه خود، از جمله وب، دسترسی داشته باشید.

با این حال، در دسامبر 2023، گوگل آن اطلاعات را فقط در بخش Timeline برنامه Google Maps نمایش داد. بنابراین، افراد زیادی از این تغییر آگاه نبودند. خوب، برای رفع این مشکل، گوگل اکنون ایمیلی را برای افراد ارسال کرده است که تغییر تاریخچه موقعیت مکانی را اعلام کرده است.

از آنجایی که افرادی که فقط از طریق ایمیل از این تغییر مطلع می شوند، زمان زیادی برای انتقال داده های Timeline خود به تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود ندارند، این شرکت مهلت انتقال تاریخچه موقعیت مکانی خود را به دستگاه خود تا 1 دسامبر 2024 تمدید می کند.

Google می گوید برای انتقال داده های Timeline از حساب Google خود به دستگاه شما، دستگاه شما باید آخرین نسخه برنامه Google Maps را اجرا کند.

بنابراین، اگر می‌خواهید تاریخچه موقعیت مکانی خود را در Google Maps حفظ کنید، باید برنامه Google Maps را در دستگاه خود به‌روزرسانی کنید و ظرف پنج ماه آینده آن داده‌ها را به دستگاه خود منتقل کنید.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد تغییر در تایم لاین به ایالات متحده محدود می‌شود، زیرا مردم بسیاری از کشورهای دیگر، از جمله هند، چنین ایمیلی را دریافت نکرده‌اند. گوگل می تواند به زودی آخرین خط مشی را به سایر مناطق در سراسر جهان گسترش دهد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.