مایکروسافت می گوید که می خواهد ویژگی های جدیدی را به ویندوز 10 اضافه کند

توسعه ویندوز 10 به زودی جالب می شود، زیرا این سیستم عامل دیگر در پشت رایتر قرار ندارد. مایکروسافت کانال بتا برنامه Windows 10 Insider را بازگشایی کرده است تا ویژگی‌ها و ایده‌های جدید را قبل از معرفی به عموم آزمایش کند.

پشتیبانی از ویندوز 10 در 14 اکتبر 2025 به پایان می رسد و مایکروسافت در ابتدا قرار بود فقط وصله های امنیتی ماهانه را ارائه دهد. با این حال، این دیگر مورد نیست. رویکرد مایکروسافت تغییر کرده است و می‌خواهد همه رایانه‌ها، حتی آنهایی که از ویندوز 10 استفاده می‌کنند، قدرتمند کند.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی تأیید کرد که همه اکنون می توانند از تنظیمات > به روز رسانی و امنیت > برنامه Windows Insider به کانال بتا بپیوندند تا ویژگی های جدید را امتحان کنند. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، اکنون می توانید بین کانال Canary، کانال Dev، کانال بتا و پیش نمایش انتشار یکی را انتخاب کنید.

کانال بتا ویندوز 10 - چیکاو

کانال‌های Dev و Canary هنوز ویندوز 11 را بر روی رایانه‌های شخصی پشتیبانی‌شده ارائه می‌کنند، اما زمانی که دستگاه حداقل نیاز را برآورده نمی‌کند، این کلیدها را مشاهده نخواهید کرد.

کانال‌های بتا و انتشار اکنون برای آزمایش «ویژگی‌های جدید» برای ویندوز 10 استفاده می‌شوند که بعداً در کانال تولید ارسال می‌شوند. در آزمایش‌هایم، مشاهده کردم که کانال بتا دیگر ویندوز 11 را ارائه نمی‌کند، چه حداقل سیستم مورد نیاز را داشته باشید یا نه.

مایکروسافت در پست وبلاگ خاطرنشان کرد: «ویژگی‌ها و تجربیات موجود در بیلدهای ویندوز 10 که به کانال بتا می‌رویم ممکن است هرگز منتشر نشوند، زیرا مفاهیم مختلف را امتحان می‌کنیم و بازخورد دریافت می‌کنیم».

من جزئیات بیشتری را پرسیدم و مایکروسافت به Windows Latest گفت که معرفی کانال بتا تاریخ پایان عمر ویندوز 10 را تغییر نمی دهد. مایکروسافت همچنان قصد دارد آپدیت های امنیتی ویندوز 10 را از 14 اکتبر 2025 متوقف کند.

اگر می‌خواهید به طور ایمن از ویندوز 10 استفاده کنید، باید به‌روزرسانی‌های امنیتی پیشرفته را خریداری کنید. مایکروسافت به Windows Latest گفت که جزئیات قیمت به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 برای مصرف‌کنندگان در اواخر امسال یا زمانی که مهلت پایان عمر نزدیک‌تر شود، به اشتراک گذاشته خواهد شد.

در به روز رسانی های آتی ویندوز 10 چه انتظاری داریم؟

مایکروسافت در مورد ویژگی‌های جدید ویندوز 10 چیزی به ما نمی‌گوید، اما من انتظار دارم که شاهد تغییرات جزئی در ویندوز 11 باشیم.

مدیریت دستگاه های تلفن همراه در ویندوز 10 - چیکاو

به عنوان مثال، Windows Latest اخیراً متوجه شده است که مایکروسافت صفحه “دستگاه های تلفن همراه” را به تنظیمات ویندوز 10 اضافه کرده است. این به شما امکان می دهد دستگاه های تلفن همراه خود را که به حساب مایکروسافت متصل شده اند مستقیماً از تنظیمات مدیریت کنید و نیازی به راه اندازی برنامه پیشرفته تر Phone Link ندارد.

ادغام ویندوز 10 و اندروید - چیکاو

نکته جالب این است که ویژگی «موبایل» قبلاً منحصر به ویندوز 11 بود و اکنون به ویندوز 10 منتقل شده است.

ادغام جدید اندروید در ویندوز 10 به شما این امکان را می دهد که فوراً به عکس های اندروید خود روی دسکتاپ دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، اگر از گوشی خود اسکرین شات بگیرید، بلافاصله یک اعلان در رایانه شخصی خود خواهید دید.

شما می توانید اسکرین شات را مشاهده کرده و آن را فوراً از هشدار دسکتاپ ذخیره یا ویرایش کنید.

همچنین زمانی که با استفاده از برنامه دوربین گوشی خود عکس می گیرید، هشدار مشابهی در رایانه شخصی خود دریافت خواهید کرد.

منوی استارت ویندوز 11 با حساب مایکروسافت - چیکاو

من انتظار دارم تغییرات مشابهی در ویندوز 10 در ماه های آینده ایجاد شود. به عنوان مثال، مایکروسافت ممکن است مدیر حساب کاربری را به منوی استارت ویندوز 10 اضافه کند، این ویژگی در حال حاضر فقط در ویندوز 11 موجود است.

منبع windowslatest
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.