اپل با OpenAI معامله ای را تضمین می کند که می تواند میلیاردها دلار ارزش داشته باشد

طبق یک گزارش، اپل ممکن است قراردادی با OpenAI سازنده ChatGPT منعقد کرده باشد که در نهایت می تواند میلیاردها دلار ارزش داشته باشد.

طبق گزارش ها، غول فناوری مستقر در کوپرتینو چند ماه گذشته را در یک مسابقه دیوانه وار گذرانده است تا شریکی را برای الزامات قابلیت هوش مصنوعی (AI) خود به دست آورد.

گفته می‌شود که این شرکت در حال مذاکره با گوگل و OpenAI است و به نظر می‌رسد که دومی اکنون قرارداد را بسته است. اعتقاد بر این است که اپل این همکاری را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود (WWDC) 2024 که برای 10 ژوئن برنامه ریزی شده است، اعلام خواهد کرد.

طبق گزارش ها، اپل و OpenAI با یکدیگر همکاری کرده اند

بر اساس گزارشی که توسط The Information منتشر شده است، OpenAI به رهبری سام آلتمن با سازنده آیفون شراکتی ایجاد کرده است که ممکن است منجر شود که اولی فناوری هوش مصنوعی خود را به دومی، از جمله ربات چت مجازی اختصاصی ChatGPT، به آن وام دهد.

جزئیات این معاملات در حال حاضر مشخص نیست، اما انتظار می رود زمانی که این مشارکت به طور رسمی در رویداد WWDC اعلام شود، واضح تر شود. قابل ذکر است، این اطلاعات با گزارش قبلی مارک گورمن از بلومبرگ تأیید می کند که همچنین ادعا می کرد اپل و OpenAI با هم کار می کنند تا ChatGPT را در iOS 18 ادغام کنند.

این گزارش با استناد به منابع ناشناس آشنا با موضوع، همچنین تاکید می‌کند که اگر این همکاری به خوبی پیش برود، ارزش این معامله میلیاردها دلار برای شرکت هوش مصنوعی خواهد بود. این عبارت نشان می‌دهد که OpenAI مستقیماً از این معامله درآمدی ندارد، اما همچنان می‌تواند از راه‌های ثانویه سود به دست آورد.

یکی از گزینه های ممکن می تواند هزینه استفاده از ChatGPT را از کاربران دریافت کند، یا فرصتی برای جذب کاربران اپل به خرید اشتراک ChatGPT Pro باشد. با این حال، اینها فقط حدس و گمان هستند و ما باید پس از اعلام رسمی این معامله، اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

بر اساس اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط منبع ناشناس دیگری، این نشریه ادعا کرد که ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، نگران این معامله و پیامدهای احتمالی آن بر مشارکت مایکروسافت با OpenAI است.

شایان ذکر است، اپل برای ارائه ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی به پایگاه کاربران خود تنها به مشارکت OpenAI متکی نیست.

طبق گزارش‌های قبلی، انتظار می‌رود این غول فناوری ادغام هوش مصنوعی با سیری، مرورگر سافاری، برنامه Photos، برنامه Notes و موارد دیگر را معرفی کند. همچنین می تواند ویژگی های هوش مصنوعی را برای macOS خود رونمایی کند.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.