معرفی برترین لپ تاپ‌های گیمینگ تا 40 میلیون تومان

با انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ، عرصه نبرد را به تسخیر خود درآورید! با پیشرفت چشمگیر بازی‌های کامپیوتری داشتن سخت افزاری قدرتمند، برای گیمرهای حرفه ای حرف اول را میزند. اما با وجود تنوع مدل‌ها و برندهای مختلف در بازار انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ به چالشی بزرگ برای گیمرها تبدیل شده به ویژه زمانی که پای محدوده قیمتی در میان باشد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

با توجه به این که لپ تاپ‌های گیمینگ با ارائه سخت افزارهای پیشرفته امکان اجرای جدیدترین بازی‌ها را با بالاترین کیفیت برای گیمرها فراهم می کند، آشنایی با فاکتورهای کلیدی و تعیین کننده از قدرت پردازنده و کارت گرافیک گرفته تا صفحه نمایش، سیستم خنک کننده، رم و حافظه ذخیره سازی می تواند در انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 40 میلیون نقش موثری داشته باشد. در این مقاله همراه شما خواهیم بود تا هر آنچه در مورد خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ نیاز است بدانید را در اختیارتان قرار دهیم. هم چنین با معرفی بهترین سایت همکاری در فروش شما را در امر انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ یاری خواهیم کرد.

مهمترین فاکتورهای انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ

پیش از هر چیز باید بدانید که انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ به بودجه و نیاز شما وابسته است. با این حال فاکتورهایی وجود دارد که پیش از انتخاب بایستی به آنها توجه نمود.

پردازنده گرافیکی

قلب تپنده هر لپ تاپ به ویژه لپ تاپ های گیمینگ، پردازنده گرافیکی آن است که در سرعت و عملکرد آن نقش موثری دارد. گفته میشود عنوان بهترین شرکت‌های فعال در حوزه تولید پردازنده‌های مرکزی در دنیای تکنولوژی به دو شرکت اینتل و AMD تعلق دارد .از این رو پردازنده‌های قدرتمند سری Core i5 یا Core i7 اینتل یا پردازنده‌های Ryzen 5 یا Ryzen 7 شرکت AMDبرای لپ تاپ‌های گیمینگ گزینه‌های مناسبی به شمار می‌آید.

حافظه ذخیره سازی

در خصوص فضای ذخیره سازی میتوان گفت SSD، HDD یا SSHD یا ترکیبی از آن‌ها برای لپ تاپ‌ها مورد استفاده قرار میگیرند. اما برای لپ تاپ‌های گیمینگ بهتر است به سراغ هارد SSD به دلیل سرعت بالای آن در راه اندازی سیستم و بارگذاری بازی‌ها بروید.

کارت گرافیک

آنچه در نمایش روان و با کیفیت بازی‌ها نقش موثری دارد، کارت گرافیک است. به بیانی دیگر هر چه قدرت کارت گرافیک بیشتر باشد، بازی‌ها با نرخ فریم بالاتر و جزئیات بیشتر اجرا میشوند. بنابراین نیاز است در زمان انتخاب کارت گرافیکی به حافظه کارت، نوع پردازنده گرافیکی و فرکانس هسته توجه نمایید.برای انتخاب و خرید کارت گرافیکی قدرتمند، کارت های گرافیکی سری GeForce GTX یا RTX شرکت انویدیا یا کارت گرافیک‌های Radeon RX شرکت AMD میتواند بهترین گزینه برای لپ تاپ‌های گیمینگ باشند.

رم

در خصوص رم یا همان حافظه موقت لپ تاپ میتوان چنین گفت که به واسطه رم امکان اجرای همزمان چندین برنامه وجود دارد. از این رو برای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 40 میلیون تومان بایستی حداقل یک رم 8 گیگابایتی در نظر گرفت.

صفحه نمایش

رزولوشن استاندارد برای لپ تاپ‌های گیمینگ Full HD یا 1440p می باشد. از سوی دیگر رفرش ریت بالا در این نوع لپ تاپ ها موجب میشود تا تمامی فعالیت‌های ویندوز سریع از قبل انجام شود . به همین خاطر برای تجربه بهتر بازی صفحه نمایش‌هایی با وضوح تصویر Full HD یا 1440p و نرخ نوسازی 144 هرتز انتخاب و خریداری کنید.

باتری

با توجه به مصرف بالای انرژی کارت گرافیک و پردازنده در لپ تاپ‌های گیمینگ باتری این نوع لپ تاپ ها از عمر کوتاهی برخوردارند. از این رو لپ تاپی مناسب است که حداقل بین 3 الی 4 ساعت شارژ را درون خود نگه دارد.

کیبورد

از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 40 میلیون تومان میتوان به کیفیت بالای کیبورد اشاره داشت. گفته میشود به سراغ لپ تاپ‌هایی بروید که برای گیم‌های طولانی مدت از کلیدهای WASD برجسته و نورپردازی RGB برخوردار باشند.

سیستم خنک کننده

سیستم خنک کننده از مهمترین بخش‌های لپ تاپ‌های گیمینگ به شمار می آید. آن جایی که تولید حرارت چند برابری در زمان اجرای بازی‌های سنگین میتواند موجب بروز مشکل در لپ تاپ شود. بنابراین سیستم خنک کننده به طور موثر به دفع گرمای تولید شده میپردازد. از این رو لپ تاپی مناسب است که شامل دریچه‌های تهویه مناسب و فن‌های قدرتمند باشد.

معرفی بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ تا 40 میلیون تومان

معرفی بهترین برندهای لبتاب گیمینگ

متاسفانه با توجه به نوسانات نرخ ارز برای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ حداقل باید حدود 35 میلیون تومان را در نظر بگیرید. اگر به دنبال بازه قیمتی کمتر از 40 میلیون تومان هستید باید بگوییم در حال حاضر نمیتوانید به سراغ لپ تاپ‌های گیمینگ نو بروید. احتمالا از میان لپ تاپ‌های استوک و کارکرده میتوانید به دنبال لپتاپی متناسب با بودجه خود باشید. در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 40 میلیون تومان میپردازیم:

Lenovo LOQ 15IRH8

لپ تاپ Lenovo LOQ 15IRH8 را میتوان به عنوان ارزانترین لپ تاپ گیمینگ در بازار ایران معرفی نمود که با گرافیک RTX 2050 و پردازنده قدرتمند برای اجرای بازی هایی با تنظیمات حداقلی و رندرینگ سبک بهترین گزینه است. نمایشگر 6/15 اینچی IPS با وضوح Full-HD و نرخ نوسازی 144 هرتز، رم 8 گیگابایتی،فضای ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت 512 گیگابایت و باتری 60 وات‌ساعتی از دیگر ویژگی‌های این مدل لپ تاپ گیمینگ لنوو به شمار می‌آید. برخورداری از قابلیت MUX-Switch این امکان را در لپ تاپ فراهم نموده تا در هنگام استفاده‌های سبک تر نرخ تاخیر را کاهش داده و باعث افزایش عمر باتری شود. با این حال از لپ تاپ‌های گیمینگ قوی فاصله زیادی دارد.

Asus TUF Gaming F15 FX506HF-HN014

از دیگر لپ تاپ‌های گیمینگ تا 40 میلیون تومان میتوان به لپ تاپ ایسوس Asus TUF Gaming F15 FX506HF-HN014 اشاره نمود که با صفحه نمایش 15.6 اینجی با رزولوشن Full HD و نرخ به روزرسانی 144 هرتز و از طرفی با بهره مندی از پردازنده Intel Core i7-11800H جدیدترین نسل دهمی و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3050 با ظرفیتی GB4 برای گیمینگ و استفاده روزمره بسیار مناسب است. 16 گیگابایت حافظه RAM DDR4 و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی SSD NVMe دارد و به دلیل دارا بودن سیستم خنک کننده قوی و موثر میتواند به بهترین شکل از بروز مشکلات ناشی از افزایش دما لپ تاپ جلوگیری کند.

Victus 15 HP

از برند HP عنوان بهترین لپ تاپ گیمینگ با قیمت مناسب به مدل Victus 15 تعلق دارد. این لپ تاپ با صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن Full HD و نرخ به روزرسانی 144 هرتزی برای اجرای طیف وسیعی از بازی ها و کارهای روزمره گزینه ایده آلی است. برخورداری از حافظه SSD و HDD با ظرفیت‌های مختلف و رم 8 تا 32 گیگابایتی و هم چنین دارا بودن پردازنده Intel Core i5/i7 نسل یازدهم و دوازدهم با کارت گرافیک GeForce GTX 1650/RTX 3050/RTX 3050 Ti این امکان را برای گیمرهایی که بودجه متوسطی دارند فراهم نموده تا بتوانند بهترین و قدرتمندترین لپ تاپ گیمینگ را خریداری کنند.

بهترین لبتاب های گیمینگ

با این حال اگر به دنبال بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 40 میلیون هستید و با وجود مدل‌های متنوع در بازار سردرگم شدید، نگران نباشید! گرین لیست در کنار معتبرترین سایت‌های همکاری در فروش همچون دیجی کالا و بیست لیست به نشانی https://greenlist.ir/ با بررسی دقیق و تخصصی شما را در این امر یاری میکند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.