به کمک هوش مصنوعی با زمزمه کردن در YouTube Music آهنگ ها را جستجو کنید

YouTube Music برای اندروید ویژگی جدیدی را معرفی کرده است که به کاربران امکان می دهد آهنگ هایی را که در سرشان گیر کرده اند فقط با زمزمه کردن جستجو کنند.

این ویژگی قبلاً در سایر برنامه‌های گوگل مانند جستجو و یوتیوب و حتی گوشی‌های هوشمند پیکسل وجود داشت و به کاربران امکان می‌داد آهنگ‌ها را جستجو کرده و با استفاده از یادگیری ماشینی (ML) و هوش مصنوعی (AI) آنها را پیدا کنند.

اکنون به برنامه YouTube Music راه یافته است و راه های جدیدی را برای شناسایی آهنگ هایی که در رادیو یا مرکز خرید پخش می شوند، باز می کند.

YouTube Music ویژگی جدید جستجوی هوش مصنوعی را دریافت می کند

ویژگی Hum to Search در YouTube Music برای برنامه اندروید نسخه 7.02 مشاهده شد. در برنامه وجود دارد که با یک نماد شکل موج جدید در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش، در مجاورت نماد میکروفون نشان داده شده است.

با ضربه زدن روی نماد، صفحه پر جنب و جوش جدیدی باز می شود که می گوید: «پخش بخوان، یا آهنگی را زمزمه کن». پس از تکمیل موفقیت آمیز عبارت جستجو، جزئیاتی مانند آهنگ، هنرمند، سال، آلبوم و اثر هنری را نشان می دهد. در زیر آنها، گزینه هایی برای “پخش” یا “ذخیره” آهنگ را دریافت می کنید.

طبق گزارش 9to5Google، از هوش مصنوعی “برای تطبیق صدا با ضبط اصلی” استفاده می کند. از آنجایی که این یکی از ویژگی های گوگل است، طبق گزارش ها مشابه ویژگی Hum to Search در اپلیکیشن جستجوی گوگل کار می کند.

این ویژگی که در سال 2020 معرفی شد، به کاربران امکان می دهد آهنگ ها را برای جستجوی آنها به بیش از 20 زبان در هر دو دستگاه اندروید و iOS زمزمه کنند. گوگل می‌گوید که نیازی به داشتن زیر و بم کامل ندارد، زیرا ملودی یک آهنگ «هویت منحصر به فرد» آن است و آن را به دنباله‌ای مبتنی بر عدد تبدیل می‌کند تا آن را شناسایی و مطابقت پیدا کند.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که گوگل آزمایش این ویژگی را در YouTube Music در مارس 2024 آغاز کرده، اما تا کنون راه خود را برای عموم پیدا نکرده است.

ما سعی کردیم به این ویژگی دسترسی داشته باشیم و همانطور که تبلیغ می شود کار می کند. اگر همان را در دستگاه خود دریافت نکرده اید، ممکن است چند روز طول بکشد تا به طور گسترده در دسترس باشد زیرا غول فناوری ویژگی خود را به صورت تدریجی عرضه می کند.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.