مک بوک با نمایشگر تاشو در سال 2026 وارد بازار می شود، اپل دو اندازه صفحه نمایش را در نظر می گیرد

بر اساس جزئیاتی که مینگ-چی کو، تحلیلگر TF Securities International به اشتراک گذاشته است، اپل می تواند در سال های آینده یک مدل مک بوک جدید با صفحه نمایش تاشو عرضه کند.

در یک پست وبلاگی که روز پنجشنبه منتشر شد، کو ادعا کرد که اپل در حال در نظر گرفتن دو اندازه صفحه نمایش برای مک بوک تاشوی آینده است و تامین کنندگان انحصاری برای قطعات نمایشگر و لولا را انتخاب کرده است. به گفته این تحلیلگر، این دستگاه همچنین دارای صورتحساب مواد بالا (BOM) و قیمت خرده فروشی بالایی در هنگام راه اندازی خواهد بود.

اپل در حال کار بر روی مک بوک تاشو است

طبق گفته Kuo، پنل مک‌بوک تاشو به طور انحصاری توسط LG Display عرضه خواهد شد و تحلیلگر می‌گوید که اپل در نظر دارد از یک صفحه نمایش 18.8 یا 20.25 اینچی استفاده کند که در نتیجه اندازه‌های لپ‌تاپ‌های 13 و 14 اینچی را تولید می‌کند. وقتی تا شده در همین حال، طبق گزارش ها، لولای لپ تاپ تاشو توسط آمفنول عرضه خواهد شد.

ساعاتی پس از اینکه Kuo این اندازه‌های نمایشگر را پیش‌بینی کرد، راس یانگ، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC) نیز گفت که اپل در حال کار بر روی یک مک بوک با صفحه نمایش تاشو است. یانگ در یک پست فقط برای مشترکین (از طریق MacRumors) در X (توئیتر سابق) می گوید که هزینه تولید دستگاه باعث شده است که اپل به جای نمایشگر بزرگتر 20.25 اینچی روی صفحه نمایش 18.76 اینچی کار کند.

به گفته کو، که می‌افزاید هزینه‌های تولید پنل و لولا، اپل به مشخصات طراحی بالای پنل و مدل مک‌بوک تاشو آینده تکیه کرده است تا صفحه نمایش را تا حد امکان بدون چروک کند. در حال حاضر به ترتیب به 650 دلار و 250 دلار می رسد.

در نتیجه، کو می‌گوید که هزینه BOM نسل اول مک‌بوک تاشو می‌تواند نزدیک به هزینه BOM اپل ویژن پرو باشد که توسط این شرکت در ماه فوریه عرضه شد. با این حال، باید دید که آیا قیمت مک بوک به اندازه هدست اپل با قیمت 3499 دلار (تقریباً 2.91 میلیون روپیه) خواهد بود یا خیر. Kuo می‌گوید که انتظار می‌رود این لپ‌تاپ تاشو سالیانه بیش از 1 میلیون دستگاه پس از عرضه به بازار عرضه شود.

جدول زمانی راه اندازی مک بوک تاشو اپل (مورد انتظار)

به گفته این تحلیلگر، اولین مک بوک تاشو در نیمه اول سال 2026 توسط اپل عرضه خواهد شد. انتظار می رود این دستگاه به تراشه M5 اپل مجهز شود و گفته می شود تولید این نمایشگر در سه ماهه چهارم سال 2025 آغاز خواهد شد. انتظار می رود جزئیات دستگاه، از جمله مشخصات و ویژگی های نرم افزاری آن، در ماه های آینده به صورت آنلاین منتشر شود.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.