فروشگاه Google Play فضای جدیدی را برای تجربیات مبتنی بر محتوا ارائه می دهد

گوگل در حال کار بر روی ویژگی جدیدی است که به توسعه دهندگان کمک می کند تا برنامه ها و قابلیت های خود را در فضایی جدید به نمایش بگذارند.

گفته می شود که غول فناوری برنامه های خود را با توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث در رویداد Google I/O 2024 طی جلسه ای به اشتراک گذاشته است. این ویژگی جدید سطح جدیدی ایجاد می کند که در آن کاربران می توانند محتوای برنامه ها را ببینند و آنها را تجربه کنند.

طبق گزارش‌ها، این شرکت معتقد است که این می‌تواند تعامل را افزایش دهد و به کاربران کمک کند راه خود را به سمت برنامه‌های فراموش شده پیدا کنند.

براساس گزارش TechCrunch، Mekka Okereke، مدیر کل برنامه‌های Google Play این رویکرد جدید را برای گروهی از توسعه‌دهندگان برنامه در طول رویداد خود توضیح داد.

Okereke گفته است: «این سطح جدید به‌طور خودکار بهترین و رایج‌ترین محتوا را از برنامه‌هایی که قبلاً توسط کاربران بر روی تلفن اندرویدی آن‌ها نصب شده است، سازمان‌دهی می‌کند و سفرهای ادامه‌دار بین برنامه‌ای را برای تقریباً هر دسته برنامه‌ای ممکن می‌سازد». او همچنین توضیح داد که این تجربه محتوای تمام صفحه است که می‌تواند با یک ضربه راه‌اندازی شود و تجربیات همهجانبه‌ای مطابق با یکپارچه‌ترین محتوای برنامه‌های نصب‌شده را به نمایش بگذارد.

به نظر می رسد این ویژگی جدید فضایی در فروشگاه Google Play یا در صفحه اصلی کاربران است (مشابه Google Discover که در سمت چپ صفحه اصلی در برخی از تلفن های هوشمند اندرویدی وجود دارد).

در این فضاها، غول فناوری محتوای برنامه‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد و تجربیات همه‌جانبه‌ای ایجاد می‌کند. این گزارش نمونه ای را برجسته می کند که در آن کاربران می توانند یک جفت کفش ورزشی سفید را ببینند و روی آن کلیک کنند تا مستقیماً به برنامه رفته و خرید کنند.

قابل ذکر است، این یک ویژگی کشف برنامه نیست، زیرا برای برنامه‌هایی طراحی شده است که کاربر قبلاً روی دستگاه خود نصب کرده است اما مدتی است با آنها تعامل نداشته است.

در حال حاضر، این ویژگی محدود به برخی از توسعه دهندگانی است که Google با آنها شریک است. طبق گزارش‌ها، به آن‌ها دسترسی به جعبه ابزار Engage SDK برای ایجاد تجربیات مبتنی بر محتوا داده می‌شود که سپس توسط سازنده اندروید به نمایش گذاشته می‌شود.

کاربران احتمالاً آنها را تا اواخر سال جاری نخواهند دید. بر اساس این گزارش، برخی از توسعه دهندگان برنامه های محبوبی که با گوگل همکاری کرده اند عبارتند از Spotify، Prime Video، Reddit، Uber Eats، YouTube، McDonald’s، Google Maps و غیره.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.