اپل از تراشه های M2 Ultra برای سرور ابری هوش مصنوعی خود استفاده خواهد کرد

اپل زمان شیرین خود را برای ادغام هوش مصنوعی با محصولات خود صرف کرده است. این شرکت به تازگی میزبان رویداد مورد انتظار خود “Let Loose” بود و در نهایت وارد بازی هوش مصنوعی شد.

غول فناوری مستقر در کالیفرنیا از چیپست مورد انتظار و پیشرفته M4 خود رونمایی کرد. از آن زمان، طرفداران واقعاً در مورد آنچه همه اپل از نظر هوش مصنوعی در طول WWDC آینده در ماه ژوئن به ارمغان خواهد آورد، هیجان زده بودند.

در همین حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل ابتدا از تراشه‌های M2 Ultra خود که در مراکز داده قرار دارند، استفاده می‌کند تا اینکه به طور کامل به M4 برای تلاش‌های هوش مصنوعی خود منتقل شود.

همه ما می دانیم که اپل به زودی حرکت های بزرگی را در زمینه هوش مصنوعی انجام خواهد داد. در iOS 18 ویژگی‌های هوش مصنوعی زیادی انتظار می‌رود.

گزارش جدید بلومبرگ نشان می‌دهد که اپل در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از تراشه‌های M2 Ultra خود در ابتدا در سرورهای ابری است که به‌طور خاص برای رسیدگی به پرسش‌های پیچیده هوش مصنوعی انجام می‌شود. در مورد وظایف ساده تر، پردازش آنها به طور مستقیم در دستگاه ها ادامه خواهد یافت.

به گزارش وال استریت ژورنال، اپل پیش از این روی پروژه ACDC (تراشه های اپل در مرکز داده) کار می کرد تا تراشه های سفارشی را برای تضمین امنیت و حفظ حریم خصوصی در مراکز داده توسعه دهد.

اما اکنون گزارش ها نشان می دهد که اپل آن پروژه را متوقف کرده است و احساس می کند که پردازنده های موجود دارای ویژگی های امنیتی و حریم خصوصی کافی هستند.

برنامه عمل اپل چیست؟

بنابراین با حرکت رو به جلو، اپل قصد دارد این تراشه ها را ابتدا در مراکز داده خود ادغام کند. در آینده، می‌تواند این موارد را روی سرورهایی که توسط اشخاص ثالث اداره می‌شوند، مستقر کند. برای کسانی که نمی دانند، اپل سرورهای خود را در سراسر ایالات متحده دارد و در حال ساخت یک مرکز جدید در Waukee، آیووا است.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.