ارتقاء 4K/8K در تلویزیون های سامسونگ دقیقاً چیست؟

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که سامسونگ برای هر نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند به آن فشار می‌آورد، فناوری ارتقاء مقیاس آن است. اما به راستی ارتقاء 4K و 8K چیست و آیا باید به آن اهمیت دهید؟

به عبارت ساده تر، ارتقاء مقیاس تکنیکی است که بسیاری از برندها و تلویزیون های هوشمند برای ارائه محتوای ویدیویی با وضوح 4K یا 8K استفاده می کنند، حتی اگر محتوای مذکور دارای وضوح کمتر از 4K یا 8K باشد.

وقتی محتوای با وضوح پایین‌تر روی صفحه‌ای با وضوح بالاتر ارائه می‌شود، شبکه‌های پیکسلی بین این دو اغلب با هم مطابقت ندارند، که منجر به تخریب تصویر می‌شود.

بدون ارتقاء، محتوایی که با وضوح دقیق صفحه تلویزیون مطابقت ندارد یا در یک پنجره کوچک با وضوح اصلی نشان داده می شود یا به قیمت کیفیت تصویر که ناشی از بزرگی بیش از حد و عدم تراز شبکه پیکسل است، صفحه نمایش را پر می کند. افزایش مقیاس، محتوای ویدیوی منبع را به سیگنالی با وضوح بالاتر در حال تبدیل تبدیل می کند تا با وضوح تلویزیون مطابقت داشته باشد و با صفحه نمایش مطابقت داشته باشد.

همچنین ارزش دانستن این است که همه برندها و مدل های تلویزیون از فناوری و تکنیک های ارتقاء مقیاس یکسانی استفاده نمی کنند. و در دنیایی که پخش محتوای آنلاین همیشه 4K و 8K نیست، ارتقاء مقیاس می تواند نقش بزرگی در شکل دادن به تجربه تلویزیون شما ایفا کند.

هر فناوری سطح بالا یکسان عمل نمی کند

برندهای تلویزیون از روش‌های مختلف ارتقاء مقیاس استفاده می‌کنند و برای مثال، برند تلویزیونی که پنل‌هایی را از Samsung Display خریداری می‌کند، از فناوری ارتقاء مقیاس مشابه تلویزیون‌های سامسونگ الکترونیک استفاده نمی‌کند. نمونه کامل این موضوع سونی است. تلویزیون‌هایی مانند Sony A90L و A95L از پنل‌های QD-OLED سامسونگ استفاده می‌کنند اما از تکنیک‌های ارتقاء مقیاس متفاوتی استفاده می‌کنند.

نیازی به گفتن نیست که مشخصات پنل تلویزیون و نقطه منشاء آن تنها بخشی از آن چیزی است که تجربه تلویزیون را در برندهای مختلف تعریف می کند. دو برند تلویزیون می توانند از تامین کنندگان و پنل های مشابه با مشخصات مشابه استفاده کنند. با این حال، نتایج نهایی ممکن است به دلیل فناوری‌های افزایش مقیاس اختصاصی مورد استفاده هر برند، روش‌های کالیبراسیون رنگ و سایر اجزای نرم‌افزار و سخت‌افزاری که توسط هر OEM استفاده می‌شود، متفاوت باشد.
خوشحال می شوید که بدانید تلویزیون های سامسونگ دارای برخی از بهترین پردازنده های سیگنال تصویر در صنعت هستند که می توانند محتوای با وضوح پایین تر را با وفاداری عالی ارتقا دهند.

به نظر می‌رسد برخی از افراد روش‌های ارتقاء مقیاس سونی را ترجیح می‌دهند، اما سامسونگ به پیشروی ادامه می‌دهد و جدیدترین تلویزیون‌های 2024 آن از هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) برای ارائه ارتقاء محتوای بهتر و دقیق‌تر استفاده می‌کنند.

آیا باید همیشه از افزایش مقیاس استفاده کرد؟

با داشتن این دانش جدید، اکنون ممکن است بخواهید به قابلیت‌های ارتقاء مقیاس تلویزیون توجه بیشتری داشته باشید. به خصوص به این دلیل که ارتقاء مقیاس 4K و 8K گزینه ای نیست که کاربران تلویزیون می توانند آن را خاموش کنند. ارتقاء مقیاس همیشه روشن است، با تنها چند استثنا که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

کاربران تلویزیون سامسونگ می توانند ویژگی هایی مانند کاهش نویز، وضوح، کاهش لرزش، کاهش تاری و حرکت شفاف LED را دستکاری کنند. با این حال، چه در مورد سامسونگ یا سایر برندهای تلویزیون صحبت کنید، فناوری ارتقاء مقیاس یک جزء اصلی تلویزیون هوشمند است که نمی توان آن را به صورت دستی غیرفعال کرد.

به همین دلیل است که ارتقاء مقیاس سامسونگ همیشه یکی از بهترین نقاط فروش آن بوده است – این یکی از بهترین ها در صنعت است.

همچنین شایان ذکر است که شرایطی وجود دارد که در آن ارتقاء مقیاس به طور خودکار خاموش می شود، به عنوان مثال، زمانی که کاربران رایانه شخصی را به تلویزیون متصل می کنند یا زمانی که حالت بازی را روشن می کنند. افزایش مقیاس باعث ایجاد تاخیر می شود، زیرا کمی زمان می برد تا تصویر از پردازنده سیگنال عبور کند و ارتقا یابد.

این تاخیر هنگام تماشای محتوای ویدیویی قابل توجه نیست. با این حال، می تواند تاخیر ورودی قابل توجهی را در موارد استفاده دیگر که در آن کاربران کنترل گسترده تری بر محتوای نمایش داده شده روی صفحه دارند، اضافه کند. در نتیجه، ارتقاء مقیاس به طور خودکار برای کاربران رایانه شخصی و حالت بازی خاموش می شود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.