سامسونگ رسما از اولین مودم 5G خود با قابلیت اتصال ماهواره ای دو طرفه رونمایی کرد

سامسونگ به طور رسمی از مودم 5G Exynos 5400 رونمایی کرد. این همان مودمی است که در انواع Exynos گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس استفاده می شود. طبق گزارش‌ها، این دستگاه در چندین دستگاه پیکسل نسل بعدی استفاده خواهد شد – Pixel 9، Pixel 9 Pro، Pixel 9 Pro XL و Pixel 9 Pro Fold – که اواخر امسال عرضه خواهند شد.

Exynos 5400 یک مودم 4 نانومتری 5G با پشتیبانی از شبکه های NTN و سرعت دانلود تا 14.79 گیگابیت بر ثانیه است.

Exynos 5400 اولین مودم سامسونگ با پشتیبانی از شبکه NB-IoT NTN و NR NTN داخلی است. این ویژگی به تلفن‌ها و تبلت‌هایی که از این مودم استفاده می‌کنند این امکان را می‌دهد تا حتی زمانی که هیچ شبکه تلفن همراهی در این نزدیکی وجود ندارد، اتصال ماهواره‌ای دو طرفه برای پیام‌رسانی داشته باشند.

بر اساس این ویژگی، گوشی ها می توانند از ویژگی Emergency SOS برخوردار باشند. از هر دو شبکه mmWave و زیر 6 گیگاهرتز 5G پشتیبانی می کند. از 4×4 MIMO در زیر 6 گیگاهرتز و 2×2 MIMO در شبکه های mmWave 5G پشتیبانی می کند.

مودم 5G سامسونگ Exynos 5400 NTN اتصال دو طرفه ماهواره ای - چیکاو

همچنین سریعترین مودم Exynos است که به لطف پشتیبانی از اتصال دوگانه NR برای پهنای باند FR1 و FR2 (نسخه 17 3GPP) به سرعت دانلود تا 14.79 گیگابیت در ثانیه می رسد. ادعا می شود که این اولین راه حل در نوع خود است که می تواند پنج حامل (3x 100MHz + 2x40MHz) را برای سرعت دانلود نظری کلی تا 11.2Gbps با 1024 QAM فقط در باند فرکانسی FR1 جمع کند. گفته می شود که استفاده از FR1 کارآمدتر و قابل اعتمادتر از استفاده از باند فرکانسی FR2 است.

سامسونگ ادعا می کند که Exynos 5400 کم مصرف ترین مودم 5G است، زیرا با استفاده از فرآیند 4 نانومتری EUV سامسونگ Foundry ساخته شده است.

در حالی که گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس احتمالاً از این مودم استفاده می کنند، سامسونگ از ویژگی های اتصال NTN خود در این تلفن ها استفاده نکرده است، زیرا آنها فاقد اتصال ماهواره ای دو طرفه برای SOS اضطراری و پیام های متنی بدون شبکه تلفن همراه هستند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.