تراشه‌های M4 آینده اپل برای مک با هوش مصنوعی بارگیری می‌شوند

اپل خیلی دیر به جشن هوش مصنوعی رسیده است. در حالی که سایر شرکت‌های فناوری رقیب برای تثبیت خود به عنوان رهبران هوش مصنوعی در بازار عجله دارند، سکوتی در جبهه اپل وجود دارد.

با این حال اپل ممکن است با دستگاه ها و به روز رسانی های آینده خود به سختی هوش مصنوعی را پیش ببرد. یک گزارش جدید نشان می‌دهد که اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی را برای سری مک‌های خود ارائه می‌کند و در حال حاضر روی تراشه‌های نسل بعدی M4 کار می‌کند تا آن را زنده کند.

مارک گورمن، از بلومبرگ، فاش کرد که اپل در حال حاضر روی چیپست های نسل بعدی M4 خود برای سری مک کار می کند. این تراشه‌های جدید می‌توانند تا اواخر سال 2024 رونمایی شوند. طبق گزارش‌ها، این تراشه‌ها عملکرد را بهبود می‌بخشند و ویژگی‌های هوش مصنوعی را به مک‌ها اضافه می‌کنند تا به رقابت با رقبای خود کمک کنند.

حال، اگر جدول زمانی اپل را در نظر داشته باشیم، این غول فناوری مستقر در کالیفرنیا می تواند مجموعه چیپست های M4 را در اکتبر سال جاری عرضه کند. چرا این را می گویم؟ ببینید، سال گذشته اپل از تراشه‌های M3، M3 Pro و M3 Max در ماه اکتبر رونمایی کرد. بنابراین، اگر اپل این را دنبال کند، در چند ماه آینده تراشه‌های جدید هوش مصنوعی M4 را خواهیم داشت.

به گفته گورمن، عرضه می تواند از اواخر سال 2024 تا اوایل سال 2025 باشد. به گفته او، کل خط تولید مک برای ارتقای M4 در نظر گرفته شده است.

به روز رسانی های اولیه را می توان برای iMac، مدل های مختلف مک بوک پرو و ​​مک مینی راه اندازی کرد. بعداً مک بوک ایر نیز می تواند تا بهار سال 2025 ارتقاء M4 را دریافت کند و پس از آن مک استودیو و مک پرو.

انتظار می‌رود که تراشه‌های M4 در سه نوع اصلی عرضه شوند: Donan برای دستگاه‌های سطح پایه، Brava برای دستگاه‌های سطح متوسط ​​و Hidra برای دستگاه‌های سطح بالا مانند Mac Pro. آنها معماری 3 نانومتری خواهند داشت که قبلا در سری M3 شاهد آن بودیم.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.