آیا یادگیری زبان ایتالیایی سخت است؟ (مدت زمان یادگیری +روش های کاربردی)

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید، که علاقه زیادی به یادگیری زبان ایتالیایی دارند، اما برخی افراد بر این باورند که یادگیری این زبان بسیار دشوار و زمان بر است. ما در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم که آیا یادگیری زبان ایتالیایی سخت است؟ و به طور کلی مدت زمان یادگیری زبان ایتالیایی چقدر است؟ سپس به روش‌هایی اشاره می‌کنیم که می‌توانید به کمک آنها زبان ایتالیایی را در کمترین زمان به صورت حرفه‌ای آموزش ببینید. پس اگر علاقمند به آموزش زبان ایتالیایی هستید ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 آیا یادگیری زبان ایتالیایی سخت است؟

یادگیری زبان ایتالیایی همانند سایر زبان‌ها دشواری‌های مختص به خودش را دارد. وقتی تصمیم بر یادگیری این زبان می‌گیرید یک سری دشواری‌ها در مسیر یادگیری قرار می‌گیرند که مختص به زبان ایتالیایی هستند. اگر می‌خواهید یادگیری این زبان برای شما دشوار نباشد، در کلاس حضور یابید و با کمک اپلیکیشن‌ها آموزش 0 تا 100 زبان ایتالیایی را آموزش ببینید.

برخی چالش ها در یادگیری زبان ایتالیایی:

  • جنسیت در زبان ایتالیایی: در این زبان حیوانات، تمامی اسم‌ها، گیاهان و اشیا جنسیت دارند (مونث و مذکر).
  • افعال بی‌قاعده در زبان ایتالیایی: این موضوع یادگیری را مقداری دشوار می‌کند. تمام افعال زبان ایتالیایی بی‌قاعده هستند و نمی‌توان آنها را طبق قواعد فعل صرف کرد.
  • لهجه زبان ایتالیایی: زبان ایتالیایی در شمال و جنوب لهجه متفاوتی دارد و این باعث گیجی و دشواری در یادگیری این زبان خواهد شد.

مدت زمان یادگیری زبان ایتالیایی چقدر است؟

افرادی که می‌خواهند زبان ایتالیایی را یاد بگیرند، با سوال یادگیری زبان ایتالیایی چقدر زمان می‌برد؟ روبرو می‌شوند. به طور میانگین تعداد ساعات مورد نیاز برای آموزش زبان ایتالیایی ۶۰۰ ساعت است. به گونه‌ای که بعد از گذراندن ۶۰۰ ساعت در کلاس آموزشی یا استفاده از اپلیکیشن‌های رایگان به تسلط اولیه روی این زبان می‌رسید. البته مدت زمان یادگیری این زبان و عوامل مختلفی نظیر هوش، تمرین و تکرار، استاد و… بستگی دارد.

نکاتی کاربردی برای کاهش سختی یادگیری زبان ایتالیایی

برای یادگیری زبان ایتالیایی و این که فرآیند یادگیری آسان‌تری را تجربه کنید، حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • ریشه‌یابی کلمات را دست کم نگیرید: در صورتی که به زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط باشید، یادگیری زبان ایتالیایی برای شما ساده‌تر خواهد بود. به کمک ریشه‌یابی کلمات ایتالیایی می‌توانید مفهوم آن را درک کنید. به مرور زمان دایره لغات شما گسترده‌تر و درک مطلب شما بهبود خواهد یافت.
  • یادگیری افعال بی‌قاعده را سخت جلوه ندهید: بسیاری از افعال زبان ایتالیایی مانند essere (بودن)، avere (داشتن)، افعال معین potere (توانستن)، volere (خواستن)، dovere (باید) و همچنین افعال رایج  andare (رفتن)، dire (گفتن) و fare (انجام دادن یا ساختن) بی‌قاعده و نامنظم هستند؛ برای یادگیری این افعال تنها کافیست که همانند واژگان دیگر به آن‌ها نگاه کنید. در طی روز حداقل 15 دقیقه برای یادگیری کلمات جدید در نظر بگیرید و با تمرین و تکرار آن‌ها را به خاطر بسپارید.
  • کلمات جدید را در عمل به کار بگیرید: بر اساس تحقیقات اگر شما کلمات جدیدی که یاد می‌گیرید را در موقعیت‌های مناسب به کار بگیرید، در ذهن شما تثبیت خواهد شد. به عنوان مثال، به جای تلاش برای حفظ کردن یک لیست تصادفی از کلمات ایتالیایی، به کلماتی که ممکن است بخواهید برای گفتگو درباره سرگرمی مورد علاقه خود یا مکانی که در آن زندگی می‌کنید، فکر کنید.
  • گوش دادن به موسیقی و پادکست‌های ایتالیایی را فراموش نکنید: از آنجایی که یادگیری یک زبان جدید هنگامی آسان‌تر می‌شود که شما در ابتدا تلفظ را مسلط شوید، گوش دادن به موسیقی و پادکست یکی از بهترین روش‌ها به شمار می‌آید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا با اصوات و صداها آشنا شوید و همچنین درکی کوچک از فرهنگ ایتالیایی پیدا کنید. حتی یک تحقیق نشان داده است که گوش دادن و همخوانی با آهنگ‌های زبان‌های خارجی می‌تواند در یادگیری زبان موثر باشد.
  • کتاب‌های ایتالیایی مخصوص کودکان را بخوانید: تحقیقات نشان می‌دهد که حس‌های بصری می‌توانند فرآیند یادگیری را بهبود بخشند و به ما در بازیابی و به یاد آوردن اطلاعات حتی تا سال‌ها بعد، کمک کند. برای به یاد سپردن واژگان جدید ایتالیایی که در حال یادگیری هستید، استفاده از حس‌های بصری مانند تصاویر برای نمایش کلمات و عبارات بسیار موثر خواهد بود. از آنجایی که کتاب‌های کودک پر از تصاویر و عبارات ساده هستند، می‌توانند ابزارهای مفیدی برای یادگیری برای زبان‌آموزان بزرگسال باشند.

مدت زمان یادگیری زبان ایتالیایی

معرفی بهترین روش های رایگان برای آموزش زبان ایتالیایی

بهترین روش‌های رایگان برای آموزش زبان ایتالیایی عبارتند از:

  • وب سایت ها: استفاده از وب سایت های مختلف مثل fluentu، memrise، online ltalian club، دولینگو و… می‌باشد.
  • کتاب ها: مطالعه کتاب‌های مختلف با موضوعات اولیه مثل بیان زمان، قواعد گرامر، روز‌های هفته، شمارش اعداد، رنگ‌ها و… همچنین استفاده از گام به گام ایتالیایی آسان و مطالعه داستان‌های کوتاه ایتالیایی برای افراد مبتدی.
  • پادکست: استفاده از بهترین پادکست‌های رایگان در آموزش زبان ایتالیایی کامل مثل قهوه ایتالیایی، مربی ایتالیایی، be ltaliano و ltAIy made easy
  • سایر: گوش دادن به اخبار، تلویزیون و رادیو، مطالعه فلش کارت و دیکشنری‌های آنلاین.

معرفی آزمون های بین الملی زبان ایتالیایی

از میان همه آزمون‌های بین‌المللی در زبان ایتالیایی، تنها دو آزمون چلیز و چلی در ایران برگزار می‌شود و باقی آزمون‌ها باید در کشور دیگر گذرانده شود. آزمون‌های بین‌المللی آموزش زبان ایتالیایی به فارسی در دانشگاه‌ها و موسسات فرهنگی و معتبر ایتالیا برگزار می‌شود.

آزمون‌هایی که در ایران برگزار نمی‌شوند، شامل:

  • آزمون زبان ایتالیایی AIL
  • گواهی نامه زبان ایتالیایی PLIDA
  • آزمون زبان ایتالیایی IT

آزمون‌های بین‌المللی ایتالیایی فقط برای هنرجویان نیست بلکه اساتید و مدرسان هم باید آزمون‌هایی را پشت سر بگذارند تا مهارت آنها در آموزش زبان ایتالیایی بررسی شود.

اهمیت یادگیری زبان ایتالیایی

بدون شک زبان ایتالیایی، معماری زیبا، فرهنگ و هنر بی مثال آن از قبیل بیکاسو، کلیسای معروف به میلان، دانته و… توانسته توجه بسیاری از افراد که علاقه زیادی به آموزش جامع زبان ایتالیایی دارند، را به خود جلب کند. امروز ایتالیا زندگی رویایی و تحصیل با امکانات ویژه را در میان زیبایی‌هایی که دارد برای افراد علاقمند به این زبان و کشور را فراهم کرده است.

تحصیل در ایتالیا همانند سکوی پرتاب است که شما می‌توانید به هدف خود هرچه سریع‌تر دست یابید و روز به روز در یادگیری زبان موفق شوید. مهم ترین نیاز برای تحقق این هدف، آموزش قدم به قدم زبان ایتالیایی است. به طور کلی زبان ایتالیایی زبان موسیقی و اشعار است.

اگر به زبان ایتالیایی علاقه دارید، یادگیری این زبان امری مهم برای شما محسوب می‌شود. ریشه زبان ایتالیایی همانند سایر زبان‌ها برای یادگیری آن باید لغات و کلمات را به خوبی درک کرد.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم از تمامی مواردی که کمک می کند شما میزان سختی زبان ایتالیایی را درک کنید صحبت کنیم؛ امیدواریم با مطالعه این مقاله، مسیر روشن تری را برای یادگیری زبان ایتالیایی پیش رو داشته باشید.

منابع: Padra و StoryLearning

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.