بهترین سایت برای خرید دامنه و هاست | برنامه‌نویسان کدام مراکز هاستینگ را پیشنهاد می‌کنند؟

بهترین سایت‌ها برای خرید دامنه و هاست از نظر برنامه‌نویسان

خرید فضای میزبانی برای وب‌سایت‌ها و ارتقای فعالیت دیجیتال مارکتینگ برندها و کسب‌وکارها بسیار مهم است. انتخاب بهترین سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ یک فرایند پیچیده است که بسیاری از صاحبان مجموعه‌ها و سازمان‌ها را برای خرید بهترین مجموعه با تردید روبه‌رو می‌کند. بر همین اساس اطلاع از نظرات و کارشناسی‌های برنامه‌نویسان می‌تواند خط مشی بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه را مشخص کند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اهمیت توجه به نظر برنامه‌نویسان برای دریافت خدمات هاستینگ

اولین سوالی که متقاضیان خرید هاست یا خرید دامنه اختصاصی برای برندها می‌پرسند، این است که چرا علاوه بر بررسی نوع هاست، باید سایت و شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی را نیز ارزیابی کرد. شرکت‌های نوپا یا ضعیف به دلیل عدم برخورداری از زیرساخت‌های لازم و نبود امنیت کافی، می‌توانند آینده کسب‌وکار شما را از بین ببرند و باعث کاهش رتبه شما در رقابت با دیگر رقبا شوند.

معیارهای انتخاب بهترین سایت و خرید دامنه از نگاه برنامه‌نویسان

دیدگاه برنامه‌نویسان و کارشناسان برای انتخاب بهترین شرکت هاستینگ و خرید دامنه با افراد عادی متفاوت است. به همین دلیل جمعی از کارشناسان حوزه صنعت رایانه‌ای و برنامه‌نویسان معتبر، با بررسی برخی معیارهای تاثیرگذار، کیفیت سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ را بررسی می‌کنند. بر همین اساس در ادامه به این معیارها می‌پردازیم.

برخورداری از پروتکل‌های امنیتی بالا

مهم‌ترین ویژگی برترین سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ، به‌کارگیری پروتکل‌های پیشرفته امنیتی برای حفاظت از داده‌ها و اطلاعات مشتریان است. خرید سرور اختصاصی یا خرید سرور مجازی از مراکزی باید انجام شود که امنیت کاملی داشته باشند. معمولا برترین شرکت‌های هاستینگ از پروتکل امنیتی SSL استفاده می‌کنند که وب‌سایت‌ها را در برابر هکرها و حملات احتمالی حفظ می‌کند.

سرعت و کارایی قوی

سرعت در فعالیت‌های مربوط به وب‌سایت‌ها در افزایش رضایت مشتریان بسیار مهم است. برنامه‌نویسان سرعت عمل شرکت‌های هاستینگ را به‌عنوان معیاری مهم برای ارزیابی کیفیت خدمات آن‌ها به‌شمار می‌آورند. به‌عنوان مثل اگر شما هاست ویندوز ایران را خریداری کرده باشید، عملکرد تیم اجرایی شرکت هاستینگ انتخابی باید سرعت عمل و کیفیت بالایی داشته باشد تا وب‌سایت‌ها بر روی هاست‌ها و سروری‌های نامناسب و کند قرار نگیرند.

پشتیبانی کامل

فرقی نمی‌کند که خرید هاست لینوکس ایران را در دستور کار قرار دهید یا خرید هاست ویندوز ایران انتخاب شما برای خدمات میزبانی باشد. شرکت‌هایی که پشتیبانی کاملی دارند، به شما برای کاهش موانع استفاده از وب‌سایت یا رفع خطاها کمک می‌کنند. به‌ویژه‌ اگر از کسب‌وکارهای نوپا هستید و در ابتدای مسیر دیجیتال مارکتینگ خود قرار دارید، انتخاب مجموعه‌ای که پشتیبانی 24 ساعته در تمام روزهای هفته ارائه‌ دهد، از مهم‌ترین نکات است.

سوالات زیر به شما برای ارزیابی خدمات مشتریان شرکت‌های هاستینگ کمک می‌کنند:

  • کیفیت فنی مسئول پاسخگویی در نیمه‌شب چقدر است؟
  • به چه طریقی می‌توان به مهندس فنی در ساعات غیر کاری دسترسی داشت؟
  • آیا مهندس کشیک می‌تواند به وسیله سیستم پیجر (Pager)

بک‌آپ‌گیری کامل از داده‌ها

یکی دیگر از معیارهای برنامه‌نویسان برای انتخاب بهترین شرکت هاستینگ، امکان تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات است. بسیاری از مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب اجازه دریافت بک‌آپ به مشتریان خود را نمی‌دهند. بنابراین در زمان خرید هاست ویندوز آلمان، هاست لینوکس یا دیگر انواع میزبانی‌ها، باید به این نکته توجه کنید که آیا امکان دسترسی به اطلاعات یا بخشی از آن‌ها را دارید یا شرکت‌ها این اجازه را از شما سلب می‌کنند؟

شرکت هاستینگ چقدر قابل اطمینان است؟

اطمینان یک شرکت میزبان باید بر مبنای اندازه پهنای باند، سرعت، تنوع ارتباطات اینترنت، کیفیت سخت‌افزار و نرم‌افزار، سرعت آپتایم و زمان پاسخگویی کارشناسان میزبان نیز مهم است. همچنین کیفیت و سطح خدمات مشتری، کیفیت منبع انرژی اضطراری و امنیت سرویس‌دهنده نیز عاملی مهم در سنجش قابل اطمینان بودن شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ به‌شمار می‌آید.

از سوی دیگر برخورداری از گواهینامه‌های دریافتی از جشنواره‌های حوزه‌های رایانه‌ای یا اخذ اعتبارنامه‌های معتبر سازمان‌های ذی‌ربط داخلی و فستیوال‌های خارجی نیز، می‌تواند به‌عنوان یک عامل موثر در تعیین بهترین شرکت ارائه‌دهنده خرید دامنه و هاست در نظر گرفته شود.

چینش سازمانی شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ

برنامه‌نویسان برای ارزیابی کیفیت خدمات شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ موضوعی به نام چینش سازمانی را در نظر می‌گیرند. این فرایند شامل توجه به نوع سخت‌افزار، سیستم‌عامل و وب سرور، شرایط ساختار شبکه داخلی، ساختار فیزیکی ارتباط با اینترنت و سرویس‌دهنده با شبکه‌ها، ساختار مسیریاب‌ها (Router)، تعداد آن‌ها، حداکثر حجم فعالیت برای ارتقای سخت‌افزار و … می‌شود. اطلاع از این نکات به شما کمک می‌کند تا بدون نگرانی از کاهش کیفیت خدمات، برترین شرکت هاستینگ را انتخاب کنید.

پشتیبانی از فریم‌ورک‌ها و سیستم‌های مدیریت محتوا

برای وب‌سایت‌ها تعدادی زیادی از سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) و فریم‌ورک‌ها در دسترس هستند که شرکت هاستینگ انتخابی باید از تمام CMSها و فریم‌ورک‌ها پشتیبانی کند. به‌عنوان مثال اگر طراحی وب‌سایت شما به‌وسیله وردپرس انجام شده است، باید شرکت‌هایی را انتخاب کنید که خرید هاست وردپرس ایران را پوشش دهند.

پشتیبانی از انواع پسوندها

خرید دامنه اختصاصی و ثبت دامنه باعث افزایش شهرت برند و اعتبار جایگاه کسب‌وکارها می‌شود. بسیاری از فروشگاه‌ها و سازمان‌ها با انتشار محتواهای خود در وب‌سایت‌های تخصصی‌شان، شانس بیشتری را برای رشد دیجیتال مارکتینگ پیدا می‌کنند. به همین دلیل انتخاب مجموعه‌ای معتبر که طیف متنوعی از پسوندها برای خرید دامنه اختصاصی را ارائه دهد، یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمان انتخاب شرکت هاستینگ است. هر یک از پسوند دامنه‌ها متناسب با موضوعات کسب‌وکارها و سازمان‌ها تعیین می‌شوند و معرف نوع فعالیت آن‌ها هستند.

بر همین اساس مجموعه انتخاب‌شده برای خدمات هاستینگ باید پسوندهای زیر را پوشش دهد:

  • دامنه جهانی (IDN)
  • پسوند عمومی (gTLDs)
  • پسوند اختصاصی (sTLDs)
  • پسوند ملی (ccTLDs)

آتنا هاست؛ بهترین سایت خرید دامنه و هاست از نظر برنامه‌نویسان

شرکت‌های معتبر زیادی در زمینه خدمات هاستینگ و خرید و ثبت دامنه در کشور فعال هستند؛ اما تعداد معدودی از آن‌ها توانسته‌اند نظر برنامه‌نویسان و کارشناسان رایانه‌ای را به خود جلب کنند. آتنا هاست با برخورداری از زیرساخت‌های تکنولوژیک نوین و تنوع خدمات هاستینگ و خرید و ثبت دامنه، یک شرکت پیشرو در این صنعت است. این مجموعه با عملکرد مطلوب برای ارائه خدمات، انتخاب اول بسیاری از سازمان‌های دولتی، مراکز خصوصی و آموزشی و برندها و کسب‌وکارها به‌شمار می‌آید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و شناخت کامل خدمات آتنا هاست، به سایت این مجموعه مراجعه کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.