دریافت ویزای چین چقدر هزینه دارد؟

برای سفر به کشور چین، چه به قصد گردشگری و چه به قصد اهداف تجاری، اولین گام، اخذ اجازه ورود به خاک این کشور است. برای این کار باید ویزای مرتبط با هدف شما از بازدید از کشور چین، از سوی مقامات سفارت این کشور صادر شود.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اما صدور ویزای چین چقدر هزینه دارد؟ آیا هزینه هر نوع ویزا با دیگری متفاوت است؟ چه مدارکی باید از قبل برای اخذ انواع ویزا آماده نمود؟ چقدر پروسه اجرایی اخذ و صدور این روادید زمان خواهد برد؟

در ادامه این مطلب قصد داریم در خصوص این موارد و جزئیات صدور و اخذ ویزای چین بیشتر توضیح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چند نوع ویزای چین وجود دارد؟

سفر به این کشور و کسب اجازه ورود به خاک چین نیز مانند دیگر کشورها، قوانین مربوط به خودش را دارد. هر نوع از ویزای چین با هدف مشخصی صادر می‌شود و عدم تبعیت از قوانین و مقررات در سفر به این کشور نیز، می‌تواند عواقب و تبعات خاص خودش را داشته باشد.

بنابراین در اولین گام باید با انواع ویزای چین آشنایی داشته باشید و برای اخذ روادید مناسب با شرایطتان اقدام کنید. در ادامه به برخی از مهمترین و کاربردی‌ترین نوع ویزای این کشور اشاره خواهیم نمود.

ویزای توریستی چین

ویزای توریستی چین برای افرادی که قصد بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری در این کشور دارند، صادر می‌شود. با این روادید، مدت مشخص و کوتاهی اجازه اقامت در این کشور خواهید داشت و مهمترین شرط صدور آن داشتن نامه تمکن مالی است. اعتبار این ویزا 3 ماهه است و به مدت 30 روز اجازه اقامت در خاک این کشور خواهید داشت. بنابراین با این روادید، اجازه کار، معامله تجاری و یا تحصیل نخواهید داشت.

ویزای کاری چین

ویزای کاری چین به 3 نوع M، Z و R دسته‌بندی می‌شود و برای مقاصد مرتبط با هر نوع فعالیت کاری در این کشور در نظر گرفته شده‌اند. ویزای M برای اهداف تجاری و بازرگانی است و اشخاصی که قصد معامله با شرکت‌ها و یا کسب‌وکارهای چینی دارند، باید برای اخذ این نوع از ویزای چین اقدام کنند.

ویزای Z برای افرادی که قصد کار و یا همکاری با یک کسب‌وکار در این کشور دارند، صادر می‌شود. اگر قصد کارآموزی، شرکت در یک پروژه تحقیقاتی و یا شرکت در یک رویداد ورزشی با مدت زمان کمتر از 90 روز در کشور چین دارید، این ویزا برای شما در نظر گرفته شده است. اعتبار این ویزا 30 روز از زمان ورود به خاک این کشور بوده و برای کسب اجازه اقامت متناسب با هدفتان، باید پس از ورود به کشور، به مقامات امنیتی مراجعه کنید.

ویزای چین تایپ R برای استعدادهای درخشان و نخبگانی که این کشور نیاز به حرفه و مهاراتشان در پر نمودن ظرفیت شغلی کشورش دارد، صادر می‌شود. این نوع از ویزای چین بلندمدت بوده و حداقل یک ساله ارایه می‌شود و قابلیت تمدید تا 5 یا 10 سال یا بیشتر را نیز دارد.

ویزای تحصیلی چین

ویزای تحصیلی چین نیز در دو نوع X1 و X2 صادر می‌شود که تفاوتشان در مدت زمان اقامت با هدف تحصیل است. نوع اول برای دانشجویانی که قصد تحصیل بیشتر از 6 ماه در چین دارند و نوع دوم برای دانشجویان یا محصلانی که به قصد شرکت در یک دوره کوتاه مدت به این کشور سفر می‌کنند.

انواع دیگری از ویزای چین نیز برای پیوستن اعضای خانواده، ترانزیت، بازدید از خانواده، اقامت دائم و یا روزنامه‌نگاری موجود هستند، که هر یک شرایط مختص به خود را در صدور دارند.

چه مدارکی برای اخذ ویزای چین باید آماده کنید؟

بسته به هدفتان از سفر و نوع ویزای درخواستی، ممکن است مدارک مشخصی نیز نیاز باشد. اما یک سری مدارک اولیه که باید برای اخذ و صدور ویزای چین آماده کنید، به شرح زیر هستند.

  • اصل گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه خالی

  • کپی گذرنامه

  • 2 قطعه عکس 4*6

  • گواهی تمکن مالی بیش از 5000 دلار

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا

  • دعوتنامه

هزینه صدور انواع ویزای چین

بر اساس آخرین اطلاعیه رسمی از سوی سفارت چین در ایران، هزینه صدور انواع ویزای چین توسط کنسولگری برای اشخاص ایرانی، از تاریخ 11 دسامبر 2023 تا 31 دسامبر 2024 کاهش داده شده است. این تصمیم به منظور تسهیل در تبادلات بین دو کشور اتخاذ شده و برای مدت زمانی که گفته شد، هزینه پردازش عملیات صدور ویزا توسط کنسولگری، با این مبالغ صورت خواهد پذیرفت.

  • ویزای چین یک بار ورود 75 دلار

  • ویزای چین دو بار ورود 110 دلار

  • ویزای چین چند بار ورود با اعتبار 6 ماه 150 دلار

  • ویزای چین چند بار ورود با اعتبار 1 سال 225 دلار

  • ویزای توریستی گروهی 60 دلار

  • خدمات اکسپرس 30 دلار

  • خدمات فوری 40 دلار

صدور ویزای چین چقدر زمان می‌برد؟

پس از تکمیل و ارایه مدارک به سفارت رسمی کشور چین در ایران، کار پردازش صدور ویزای شما آغاز می‌شود. بطور معمول این فرآیند بین 1 تا 5 روز کاری زمان می‌برد. برای ارسال و تحویل ویزا به شما نیز خدمات متفاوتی در نظر گرفته شده که قبلتر نیز به هزینه هر یک اشاره شد.

در این موارد با پرداخت هزینه بیشتر، مدت زمان پردازش و تحویل نیز کاهش یافته و صدور ویزای شما در اولویت کاری کنسولگری قرار می‌گیرد. خدمات اکسپرس مدت زمان تحویل ویزای چین شما را معمولا به 2-3 روز و سرویس فوری به 1 روز نیز کاهش می‌دهد.

دریافت آسان ویزای چین با فلای‌تودی

اگر قصد دریافت ویزای فوری چین را دارید، با استفاده از سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی می‌توانید به راحتی درخواست خود را ثبت کرده و ویزای چین را دریافت کنید. فلای‌تودی با ارائه خدماتی مانند تهیه بیمه مسافرتی، تهیه بلیط هواپیما و قطار، صدور ویزا، رزرو هتل، خرید تور و … به شما کمک می‌کند در کنار دریافت ویزا، کل سفر خود را به راحتی و تنها با چند کلیک برنامه‌ریزی کنید.

پشتیبانی 24 ساعته این شرکت در تمام مراحل سفر همراه شما خواهد بود تا سفری بدون مشکل و امن را تجربه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.