اپل در نظر دارد به هوش مصنوعی Gemini گوگل برای آیفون مجوز دهد

نسخه آتی iOS 18 به عنوان یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های تاریخ نرم‌افزار آیفون با ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی که در نهایت شایعه شد که آیفون‌ها را زیبا می‌کند، تبلیغ می‌شود.

مدتها شایعه شده بود که اپل چگونه به افزودن هوش مصنوعی مولد به iOS نزدیک می شود، اما ما اکنون پاسخ بالقوه خود را داریم – Google Gemini. بلومبرگ گزارش می دهد که اپل در حال مذاکره فعال با گوگل برای مجوز ساخت مدل های هوش مصنوعی Gemini خود است. همچنین ظاهرا اپل در حال بررسی OpenAI و مدل سری GPT آن است.

طبق گزارش جدید، اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی را ارائه می‌کند که بر روی مدل زبان بزرگ خود (LLM) توسعه یافته است – یکی از آن‌ها ظاهراً با اسم رمز Ajax است و برای آموزش «میلیون‌ها دلار در روز» برای اپل هزینه دارد. اما کوپرتینویی احتمالاً مسیر صدور مجوز برای ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد خود را که به iOS 18 می‌آید طی خواهد کرد.

اپل و گوگل در حال حاضر یک معامله بزرگ برای موتورهای جستجو دارند که طبق گزارش‌ها سالانه بیش از 18 میلیارد دلار سود برای اپل به همراه دارد. به هر حال، انتظار نداشته باشید قبل از WWDC ژوئن، زمانی که اپل قرار است iOS 18 را معرفی کند، هیچ اطلاعیه‌ای منتشر شود.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.