بهترین لامپ برای رشد گل و گیاه + راهنمای خرید

یکی از نیازهای اصلی گیاهان برای رشد، نور خورشید است که بدون دسترسی کافی به آن ، فرآیند رشد دچار مشکل خواهد شد. با توجه به شرایط زندگی مردم در عصر حاضر، دسترسی به نور برای رشد گیاهان غیر ممکن یا محدود شده است. انواع لامپ های رشد گیاه به عنوان یکی از محصولات تخصصی می باشد که توانسته نیاز گیاهان به نور مناسب را در محیط های بسته تامین کند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تعریف لامپ رشد گیاه

انواع لامپ رشد گیاه که به عنوان نور مصنوعی گیاهان نیز شناخته می‌شوند، فناوری جدید و جایگزینی برای نور خورشید با هدف رشد گیاهان می‌باشند. این لامپ ها برای مکان هایی استفاده می شوند که امکان دسترسی به نور کافی برای رشد گیاهان را نداشته باشند. بیشترین مکان هایی که در آنها از این لامپ ها برای رشد بهتر گیاهان استفاده می کنند، گلخانه های طبیعی و آپارتمان ها هستند. در ساخت هر کدام از این لامپ ها، تکنولوژی های خاص و متنوعی به کار رفته است. این محصولات دارای توانایی تولید طول موج های غنی و متناسب با نیاز گیاهان می باشند.

مزایای استفاده از لامپ رشد گیاه

کاربرد لامپ رشد گیاه در حوزه کشاورزی و پرورش گیاه، نتایج پیشرفت تکنولوژی در دنیای مدرن امروزی می باشد. با پیشرفت تکنولوژی در این حوزه، روش های نگهداری و مراقبت از گیاهان نیز تغییر کرده است. این محصول در انواع مختلف ساخته می شود که داشتن اطلاعات و مزایای استفاده از آن برای اکثر افراد مفید می باشد. از مهمترین مزایای استفاده از این نوع لامپ، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • بالا رفتن میزان سرعت رشد در گیاهان
  • عدم تولید گرمای بیش از حد
  • ماندگاری و طول عمر بالا
  • دارای توان نوری بالا با حداقل مصرف انرژی

لامپ رشد گیاه

تفاوت بین لامپ های رشد گیاه و نمونه های معمولی

هنگام خرید لامپ ال ای دی به عنوان نور مصنوعی برای رشد گیاه، باید اطلاعات لازم در خصوص تفاوت های این محصول با نمونه های معمولی را نیز داشت. در ادامه به برخی از مهمترین تفاوت های بین این دو اشاره خواهیم کرد.

  • از چراغ‌های ال ای دی معمولی برای روشن کردن فضا استفاده می‌شود ولی نمونه‌های رشد گیاه جهت تامین نور مورد نیاز گیاهان به کار می‌روند.
  • ساخت انواع لامپ رشد گیاه به گونه ای است که شرایط تامین طیف های نوری مورد نیاز برای رشد گیاهان را دارند.
  • رنج قیمت این دو محصول نیز یکی دیگر از تفاوت های اصلی آنها می باشد. با توجه به فناوری پیشرفته ای که در لامپ های رشد گیاه استفاده شده، رنج قیمت آن نسبت به نمونه های معمولی بالاتر است.

عوامل مهم در انتخاب بهترین لامپ برای رشد گیاه

تنوع موجود در ساختار و طراحی لامپ رشد گیاه باعث شده تا انتخاب آن برای بسیاری از کاربران سخت باشد. با در نظر گرفتن برخی از عوامل و نکات، می توان مناسب ترین نوع این محصول را خریداری کرد. در ادامه به برخی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب لامپ های رشد گیاه اشاره می کنیم.

  • نوع لامپ: یکی از موارد مهم در انتخاب این لامپ ها، نوع آنها می باشد. لامپ‌های رشد گیاه در نمونه های LED، HID و فلورسنت عرضه می شوند که هر کدام مزایا و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.
  • نوع طیف نوری: هر کدام از گیاهان با توجه به شرایط خود نیاز به یک طیف نوری خاص برای رشد دارند. در ساخت انواع این لامپ ها از طیف های متنوعی استفاده شده که می توان مناسب ترین آن را خریداری کرد.
  • شدت نور لامپ: با توجه به نیاز هر کدام از گیاهان به نور، می توان محصولی با شدت نور مناسب تهیه کرد. برای برخی از گیاهان که به نور کمتری نیاز دارند، می توان مدل هایی با شدت نور کمتر را به کار برد.
  • فاصله لامپ از گیاه: میزان فاصله هر کدام از لامپ ها از گیاه، با توجه به نوعی که دارند، متغیر است. فاصله مناسب بین گیاه و لامپ های فلورسنت 15 تا 30 سانتی‌متر، لامپ‌های LED 30 تا 60 سانتی‌متر و لامپ‌های HID باید 60 تا 90 سانتی‌متر است.

پرمخاطب ترین لامپ های رشد گیاه

بهترین نمونه های لامپ رشد گیاه به صورت کلی در چهار دسته بندی کلی قرار می گیرند که جزء محبوب ترین ها نیز می‌باشند. این دسته بندی های پرمخاطب شامل نمونه های LED، HID، HPS و فلورسنت می باشند. در هر کدام از این دسته بندی های محصولی نیز طرح و نمونه های مختلفی وجود دارد تا افراد با توجه به شرایط محیطی و نوع گیاهی که دارند، مناسب ترین آن را خریداری کنند.

بهترین لامپ رشد گیاه

انواع لامپ رشد گیاه از لحاظ طراحی

هنگام خرید آنلاین مهتابی رشد گیاه یا در مراجعه های حضوری به مراکز و فروشگاه های معتبر، می توان طرح و مدل های متنوع لامپ های رشد گیاه را مشاهده کرد. این لامپ ها از لحاظ طراحی و ساخت بسیار متنوع اند که دلیل اصلی آن نیز کاربرد گسترده این محصول می باشد. تنوع این محصول از لحاظ طراحی عبارت است از:

  • لامپ های رشد گیاه که در طرح های معمولی ساخته شده اند.
  • وال واشرهای رشد گیاه که به صورت خطی در کنار یکدیگر قرار می گیرند.
  • پروژکتورهای رشد گیاه که تعداد زیادی لامپ در کنار یکدیگر و در یک قاب قرار دارند.
  • ریسه رشد گیاه که فضای کمی را اشغال کرده و مناسب برای فضاهای محدود می باشند.

معتبرترین مرکز خرید لامپ های رشد گیاه

یکی از مراکز فعال و معتبر برای خرید انواع لامپ رشد گیاه، فروشگاه اینترنتی نوراکومارت می باشد. این مرکز عرضه کننده انواع لامپ های تخصصی و مدرن رشد گیاه در بازار است. با مشاهده لیست قیمت لامپ رشد گیاه در سایت نوراکومارت، می توان مناسب ترین نمونه را با توجه به شرایط استفاده و نوع گیاه، انتخاب کرد. تمام خریداران هنگام خرید این محصول باید به برخی از موارد مثل نوع لامپ، توان آن، رنگ  طیف نور، زاویه پرتو لامپ، برند و گارانتی آن توجه داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب یک لامپ استاندارد با توجه به نیاز خود نیز می توان از کارشناسان فروش مجموعه نوراکومارت مشاوره گرفت.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.