هنوزم دیر نشده! با این ترفند هر چه سریع تر وارد بازار کار حسابداری شو

آیا قصد دارید حسابدار شوید؟ چه مدرک کارشناسی حسابداری گرفته باشید و چه رشته‌ای کاملا متفاوت , راه‌های زیادی برای رسیدن به شغل حسابداری وجود دارد. حسابداری، علم تجزیه و تحلیل و تفسیر صورت‌های مالی است و تمامی کسب و کارهای بزرگ برای مدیریت مالی کسب و کارشان به آن نیاز دارند. یک حسابدار همانند یک پزشک حاذق، حال کسب و کار شما را خوب می‌کند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

حسابداری می‌تواند یک حرفه پایدار باشد، با نرخ رضایت شغلی بالاتر و پتانسیل کسب درآمد. حسابداران و حسابرسان همچنین بالاترین سطح رضایت شغلی را گزارش کردند،  اما درک اینکه چرا آن‌ها چنین بازخورد مثبتی را در مورد شغل خود گزارش کرده‌اند، دشوار نیست.

شغل حسابداری چیست؟

حسابداری یعنی ثبت رویدادهای مربوط به امورات مالی و پولی در قالب یک قوانین مشخص که منجر به گزارشات مالی جهت تصمیم‌گیری مدیریت مجموعه می‌شود. این استاندارد خاص صرفا نرم‌افزار حسابداری نیست بلکه نوعی تخصص است که فقط در توان یک حسابدار قرار دارد. حسابدار با جایگذاری هر رویداد در حساب مشخص خود، سعی می‌کند گزارشات مالی مجموعه را آماده و صادر نماید و برای سرعت بخشیدن به این گزارش ها می‌تواند از نرم افزار حسابداری استفاده نماید.

مسئولیت‌ ها و وظایف حسابدار

شناسایی، اندازه‌گیری، ثبت و گزارش اطلاعات اقتصادی به استفاده کنندگان به گونه‌ای که امکان قضاوت و تصمیم گیری آگاهانه برای آن‌ها فراهم شود از جمله مهم‌ترین وظایف حسابداران است.

سه گام مهم برای ورود به بازار کار حسابداری

برخلاف بسیاری از صنایع و حوزه‌های دیگر، بازار کار حسابداری شرایط بسیاری خاصی دارد. اگر به دنبال ورود به بازار کار حسابداری هستید، بهتر است با این شرایط و چرخه آشنا شوید. در ادامه روش ورود به شغل حسابداری ارائه شده است.

گام اول: انتخاب شرکت مناسب برای کار

در حالی که کار کردن در شرکت‌های بزرگ، رزومه عالی به نظر می‌رسد؛ ولی آن‌ها متقاضیان بیشتری دارند و گاهی ممکن است متخصصان، فرصت‌های کاری خوب را از دست دهند. شرکت‌های کوچک‌تر، اغلب انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و می‌توانند این فرصت را به شما دهند که در بیش از یک حوزه حسابداری کار کنید و تجربه شما کامل‌تر شود. با شرکت‌های کوچک‌تر در منطقه خود شروع کنید و در مورد شرکت‌های بزرگ تحقیق کنید که چه کاری انجام می‌دهند و متقاضیان آن‌ها چه کسانی هستند. همچنین مزایا و معایب این دو نوع شرکت‌ها را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید که کدام نوع شرکت برای شما مناسب‌تر است.

گام دوم: مهارت‌های خود را توسعه دهید

حسابداران باید مهارت‌های خود را توسعه و تسلط خود را افزایش دهند. در حالی که بیشتر این مهارت‌ها در طول زمان و از طریق تجربه شغلی به دست می‌آیند؛ این مورد بهترین گام برای شروع حسابداری است. دریافت آموزش، کمک از یک مربی یا ادامه تحصیل برای شروع، می‌تواند مناسب باشد.

گام سوم: نوشتن رزومه حرفه ای

داشتن یک رزومه به روز و چشمگیر، صرف نظر از اینکه به طور فعال در جستجوی کار هستید، بسیار مهم است. برای ورود به بازار کار حسابداری، رزومه شما باید همه مهارت و تجربه شما را نشان دهد. بهترین رزومه حسابداری دارای یک قالب ساده و دقیق است که همه تجربه و تخصص شما را نشان می‌‌دهد.

ورود به بازار کار حسابداری بدون گذراندن رشته دانشگاهی حسابداری

علاقه‌مندان به حسابداری، هنگام شروع فعالیت در رشته حسابداری، باید به تحصیل بپردازند و در پایان برای تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه‌ای و رسمی، به حداقل مدرک چهار ساله نیاز دارند. خوب است بدانید که برای ورود به بازار کار حسابداری بدون مدرک دانشگاهی هم مشاغل زیادی وجود دارد که می‌توان در آن‌ها فعالیت کرد.این فعالیت‌ها شامل یادگیری و استفاده از اصول حسابداری در محل کار است. کسب گواهینامه‌های مربوطه یا گذراندن دوره‌هایی در زمینه موضوعات حسابداری می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت فراهم کند.

مهارت‌ های لازم برای شروع فعالیت حسابداری

نمونه‌هایی از مهارت‌ها و وظایف حسابدار تازه کار شامل آشنایی با روش‌های حسابداری، مهارت در استفاده از برنامه‌های نرم‌افزار حسابداری، دانستن نحوه تهیه و تفسیر صورت‌های مالی و سایر گزارش‌ها، توسعه روش‌های گزارش‌گیری مالی کارآمد و برنامه ریزی و اجرای کنترل‌های حسابداری آن‌ها است.

چالش‌های شغل حسابداری

شغل حسابداری بسیار دقیق است؛ ازاین‌رو، یکی از چالش‌های مهم در این شغل بی‌دقتی است. در حقیقت یک خطای کوچک می‌تواند محاسبات را دچار مشکل کند. همچنین زمان کم باعث افزایش فشار کاری می‌شود. یکنواختی در کار نیز می‌تواند باعث کلافگی و بی‌انگیزگی در این شغل شود. جریان نقدینگی، استخدام استعدادهای جدید، انطباق با تغییرات مالیاتی و نظارتی جدید و تداوم سازگاری با کارگران از راه دور، برخی دیگر از چالش‌های موجود برای تیم‌های حسابداری هستند.

مزایا و فواید شغل حسابداری

شغل حسابداری دارای امنیت شغلی بالایی است و شرکت‌ها و سازمان‌ها به دنبال افرادی هستند که بتوانند امور مالی و مالیاتی شرکت را نظم ببخشند. موضوع دیگری که می‌توان به‌عنوان مزیت در بازار کار حسابداری به آن اشاره کرد، رقابتی بودن دستمزدها است. با توجه به مهارت، تخصص و تجربه حقوق دریافتی حسابداران متفاوت است. داشتن دانش عمومی از اصول حسابداری، زمینه مناسبی را برای پیشرفت در موقعیت‌های بالاتر در این شغل فراهم می‌کند.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، بازار کار حسابداری کاملاً رو به رشد است و در سال‌های آینده تقاضای قابل‌توجهی برای حسابداران ایجاد خواهد شد. متخصصان حسابداری می‌توانند کارآفرین شوند و پس از سال‌ها تجربه در محل کار، زمانی که حسابداران ارتباطات تجاری زیادی با مخاطبان پیدا کردند، می‌توانند کسب‌وکار خود را ایجاد کنند.

نتیجه‌گیری

مسیر ورود به بازار کار حسابداری بسیار روشن و شفاف است و ما سعی کردیم در این مقاله شما را با این مسیر آشنا کردیم. تحصیل در رشته حسابداری و گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی از مهم‌ترین راه‌های ورود به این شغل است.  تقاضای بالا برای این شغل و مزایایی که در مقاله گفته شد، موجب شده است افراد بسیاری به حسابداری علاقه‌مند شوند. گرایش‌های مختلفی که در حسابداری وجود دارد به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا بر اساس علاقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

امروزه با ورود انواع نرم‌افزار حسابداری به بازار، با دقت و سرعت بیشتری می‌توانید امور محول شده را انجام دهید. نرم‌افزار حسابداری قیاس با فراهم آوردن تمامی امکانات در یک نرم‌افزار، حسابداری را برای شما آسان‌تر کرده است. برای اطلاع از امکانات و ویژگی‌های انواع نرم‌افزار حسابداری می‌توانید با مشاوران ما در قیاس تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.