انواع شلنگ کارواش صنعتی

شلنگ کارواش صنعتی، یکی از ضروری‌ترین تجهیزات در کارواش‌های صنعتی به‌شمار می‌رود که به دلیل قابلیت‌های بی‌نظیر خود، عملیات شستشو و نظافت را به شکل موثرتر و سریع‌تری انجام می‌دهد. این محصول مقاومت بسیار بالایی داشته و در دسته شلنگ‌های فشار قوی قرار می‌گیرد. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد این محصول و انواع آن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

انواع شلنگ کارواش صنعتی

شلنگ‌های صنعتی در قطرهای مختلفی تولید شده و به فروش می‌رسند؛ اما رایج‌ترین انواع آن‌ها شامل قطرهای ۳/۸ – ۵/۱۶ – ۱/۴ اینچی هستند. این محصولات برای کاربردهایی مثل نظافت و شستشوی خودرو، نظافت و شستشوی محیط‌های صنعتی مثل کارخانه‌ها یا شستشوی تجهیزات صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به عبارت دقیق‌تر، شلنگ‌های مختلفی در کارواش‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از نظر جنس، قطر، طول و … باهم تفاوت دارند؛ اما به‌طور کلی می‌توان این محصولات را به دو نوع شلنگ کارواش دو لاسیم دار و معمولی تقسیم کرد. نوع دو لاسیم دار از جنس مرغوب‌تری برخوردار بوده و کیفیت و دوام بیشتری دارد؛ از همین رو اکثر مصرف‌کنندگان، خرید این محصول را ترجیح می‌دهند.

نکات مهم در خرید شلنگ‌های کارواش

شلنگ‌های کارواش کاربرد زیادی دارند و در طول روز، به‌صورت مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات همچنین در معرض فشار بالای آب قرار داشته و دچار اصطکاک می‌شوند؛ از همین رو درصورتی‌که کیفیت و استحکام کافی را نداشته باشند، پس از مدت کوتاهی خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کنند.

شما باید با خرید شلنگ‌های باکیفیت و مناسب، از هزینه‌های احتمالی مربوط به تعمیر و تعویض این محصولات جلوگیری کنید. برای این منظور، لازم است که در زمان خرید به نکات خاصی توجه داشته باشید. برخی از این نکات عبارت‌اند از:

توجه به طول شلنگ

در ابتدا باید مسافت کارواش یا محیطی که قرار است از شلنگ استفاده کنید را با دقت اندازه گرفته و بررسی کنید که چند متر شلنگ برای شما مناسب خواهد بود. اکثر شلنگ‌ کارواش صنعتی موجود در بازار با طول 10 الی 30 متری به فروش می‌رسند.

توجه به فشار آب خروجی

شلنگ خریداری شده توسط شما باید با رده کاری دستگاه کارواش و همچنین فشار آب خروجی از آن، همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت، توان تحمل چنین فشاری را نخواهد داشت و ممکن است عملکرد خوبی نشان ندهد.

توجه به قطر شلنگ

قطر شلنگ کارواش صنعتی موضوع مهمی است که باید در زمان انتخاب به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. این ویژگی به عوامل مختلفی مثل بار خروجی از دستگاه کارواش، طول شلنگ، دبی آب خروجی، سرعت جریان آب ورودی، ارتفاعی که از دستگاه استفاده می‌شود و … بستگی دارد.

برای مثال اگر در کارواش خود از دستگاهی با فشار آب کمتر از 200 بار و خروجی 20 لیتر در دقیقه استفاده می‌کنید، باید شلنگ خریداری شده از 8 میلی‌متر قطر برخوردار باشد.

جنس و متریال سازنده

این محصولات به‌طور کلی، یا در انواع پلاستیکی ساخته می‌شوند یا از جنس فولادی هستند. انواع پلاستیکی آن‌ها بسیار نرم و انعطاف‌پذیر بوده و وزن سبکی هم دارند؛ اما در محیط‌های بتنی، دچار سایش می‌شوند و زودتر از انواع فولادی خراب خواهند شد.

در عوض شلنگ‌های فولادی بسیار مقاوم بوده و دچار پارگی یا آسیب نمی‌شوند. بر خلاف تصور اکثر افراد، این مدل شلنگ‌ها حتی از انواع پلاستیکی هم انعطاف بیشتری دارند.

توجه به ویژگی‌ها

مورد آخری که باید در زمان خرید در نظر بگیرید، ویژگی و قابلیت‌های خاص شلنگ است. برای مثال به قابلیت‌های زیر توجه کنید:

  • مقاومت در برابر ضربه

  • مقاومت در برابر خوردگی

  • برخورداری از تحمل دما و فشار بالا

  • بزرگ بودن قطر داخلی و برخورداری از قابلیت گردش بخار

قیمت شلنگ‌های کارواش

همانطور که می‌دانید، به دلیل تورم و تحریم‌ها، قیمت تمام محصولات صنعتی در کشور ما با نوسانات شدیدی همراه است و به‌صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند؛ از همین رو نمی‌توان مبلغ ثابت و مشخصی برای این محصول اعلام کرد.

در کل باید بدانید عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند قیمت این محصول را تحت تاثیر قرار دهند؛ برای مثال قیمت شلنگ کارواش دو لاسیم دار نسبت به نوع معمولی، بالاتر است. علاوه‌بر این، مواردی مثل برند و تولیدکننده، فروشنده، طول شلنگ، قطر شلنگ و … هم روی قیمت آن بیشترین تاثیر را خواهند داشت. با این اوصاف، عاقلانه‌ترین کار این است که برای استعلام قیمت این محصول، با مراکز فروش معتبر و قابل اعتماد تماس بگیرید.

خرید شلنگ کارواش صنعتی

در این مطلب سعی کردیم در مورد انواع شلنگ‌های کارواش صنعتی و مشخصات این محصولات با شما صحبت کنیم. همانطور که متوجه شدید، این نوع شلنگ از مقاومت و فشار بالایی برخوردار بوده و به‌خوبی پاسخگوی نیاز کارواش‌ها و محیط‌های صنعتی خواهد بود.

برای خرید این شلنگ، با کیفیت و طول عمر بالا، باید به مراکز معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید که امتحان خود را پس داده‌اند. فقط در این صورت است که محصول خریداری شده، پاسخگوی خواسته و نیاز شما خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.