پابجی موبایل قدمی بزرگ در دنیای بازی‌های موبایل!

PUBG در واقع اولین حروف از کلمات عبارت PlayerUnknown’s Battlegrounds است و بدون شک یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان به‌خصوص در بین نسل جوان است. این بازی را هم روی موبایل، هم با کنسول و هم با رایانه‌های شخصی می‌توان انجام داد. اصل مهم این بازی به‌دست آوردن و خرید یوسی است. با داشتن یوسی اقلام موردنیاز را تهیه می‌کنید. اینکه این بازی از چه دسته بازی‌هایی هست و هدف آن چیست، در این مقاله آورده شده است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

PUBG چیست؟

PUBG یک بازی آنلاین بتل رویال است، یعنی در این بازی، گیمرها باید برای بقا تلاش کنند و با یکدیگر بجنگند. در این بازی گیمرها باید مدت طولانی‌تری زنده بمانند و در عین حال با استفاده از سلاح‌هایی که در طول بازی جمع‌آوری کرده‌اند، سایر بازیکنان یا جوخه‌ها را حذف کنند.

حالت‌ها و نقشه‌های مختلف، سلاح‌ها و گیم‌پلی‌های متفاوتی خواهند داشت، اما هدف PUBG ثابت می‌ماند و آن این است: شلیک کنید، زنده بمانید و برنده شوید. کم کم که در بازی پیش می‌روید و با انجام ماموریت‌ها به شما UCهایی تعلق می‌گیرد که با آن‌ها می‌توانید اسلحه و دیگر اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنید.

در واقع یوسی نوعی ارز دیجیتال درون برنامه‌ای است. تعداد یوسی‌هایی که از ماموریت‌ها کسب می‌کنید، نسبتا کم هستند و شما می‌توانید با خرید یوسی با دلار برای خرید اقلام احتیاجی خود اقدامات لازم را  انجام دهید.

بازیکنان می‌توانند هم به‌صورت انفرادی بازی کنند و هم اینکه با یک شریک در حالت دو نفره تیم شوند. با این‌حال، محبوب‌ترین انتخاب گیمرها حالت تیمی است که در آن چهار بازیکن با هم متحد می‌شوند تا در مقابل 25 تیم دیگر قرار بگیرند.

نقشه‌ها در  PUBG

نقشه‌های مختلفی در PUBG وجود دارد که هرکدام دارای زمین، سلاح و وسایل نقلیه منحصربه‌فردی هستند. رایج‌ترین نقشه‌ها در PUBG عبارتند از Erangel، Miramar، Livik، Karakin، Sanhok و Vikendi اما بازی به‌طور مرتب با نقشه‌های جدید به‌روز می‌شود.

منظره‌ها و صحنه‌های نبرد از زمین‌های برفی گرفته تا بیابان‌ها و محیط‌های شهری متفاوت است. پس از انتخاب نقشه و حالت بازی، گیمرها می‌توانند برای شروع مسابقه، دکمه شروع را فشار دهند. نکته این‌که   فروشگاه G4A4 می‌تواند به‌عنوان واسطه برای شما اقدام به خرید یوسی کند.

چگونه PUBG بازی کنیم؟

همه بازیکنان بازی PUBG را در هواپیما شروع می‌کنند و باید با چتر روی ساختمان‌ها و خانه‌ها فرود بیایند تا سلاح (تپانچه، تفنگ و نارنجک)، زره (کلاه و جلیقه)، وسایل درمانی (باند، جعبه کمک‌های اولیه و تزریقات) و کوله‌پشتی بردارند یا به اصطلاح همه چیز را غارت کنند.

آیتم‌ها به‌طور تصادفی در سراسر نقشه پراکنده می‌شوند تا بازیکنان بتوانند هرجایی را که می‌خواهند انتخاب کنند. پس از اینکه همه بازیکنان فرود آمدند، یک دایره سفید روی نقشه قرار می‌گیرد که نشان دهنده منطقه امن است. عدم ورود به منطقه امن در دوره معین منجر به از دست دادن “سلامت گیمر” می‌شود.

منطقه امن هر چند دقیقه کوچک می‌شود و این اطمینان را به‌وجود می‌آورد که همه بازیکنان به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند و در مناطق دورتر کمپ نکرده‌اند و منتظر هستند تا حریفان به سمت آن‌ها بروند.

بازیکنان باید با حریفان مبارزه کنند و آنها را با تیراندازی از بین ببرند تا “سلامت” آن‌ها به صفر برسد. شما می‌توانید آیتم‌های باقی‌مانده بازیکنان کشته‌شده را از جعبه‌های آنها غارت کنید. البته در صورتی هم که چیزی گیرتان نیامد، با خرید یوسی آیتم‌های لازم خود را به‌دست آورید.

شام مرغ (chicken dinner) چیست؟

یک مسابقه PUBG زمانی به پایان می‌رسد که همه حریفان شکست بخورند و آخرین گیمر، chicken dinner را بخورد؛ این در واقع اصطلاحی است که برای نشان دادن برندگان کاربرد دارد. برنده chicken dinner در PUBG پس از پایان مسابقه و در جشن پیروزی نمایش داده می‌شود.

اصطلاحات و عبارات زیادی در PUBG به کار می‌رود که در اینجا برخی از مواردی که حرفه‌ای‌ها در گیم پلی خود استفاده می‌کنند، آورده شده است:

KD در PUBG

KD تعداد کشته‌ها توسط هر گیمر در PUBG است. KD به این معنی است که گیمر در هر مسابقه یک دشمن را قبل از حذف شدن می‌کشد. یک گیمر ماهر معمولا KD بیش از سه خواهد داشت. اگر نتوانستید آیتمی از بازیکن کشته شده به‌دست آورید، پیشنهاد می‌شود با خرید یوسی این کار را انجام دهید.

OP در PUBG

OP زمانی استفاده می‌شود که گیمر با استفاده از مهارت‌های فوق‌العاده دشمن را از بین ببرد.

ژیروسکوپ در PUBG Mobile

یک سنسور ژیروسکوپ جهت صفحه نمایش گوشی را تشخیص می‌دهد. بازیکنی که از ژیروسکوپ برای هدف‌گیری در PUBG Mobile استفاده می‌کند، می‌تواند به جای استفاده از انگشت شست، تنها با چرخاندن گوشی به سمتی که می‌خواهد، هدف بگیرد و حرکت کاراکتر خود را کنترل کند. این امر به عکس‌العمل‌های سریع‌تر و کنترل بهتر کمک می‌کند.

فروشگاه G4A4 می‌تواند برای شما خرید یوسی را انجام دهد و بنابراین مشکلی در داشتن آیتم‌های لازم خود نخواهید داشت و به‌راحتی دشمنان را از پا درمی‌آورید.

IGL در PUBG

IGL یا رهبر درون بازی در PUBG مسئول تصمیم‌گیری درباره استراتژی‌ها در یک مسابقه است، مانند سبک رویکرد، حرکت در نقشه و مسیرهایی که باید طی کنید.

محدودیت در جمع آوری و نگهداری سلاح‌ها و موارد دیگر

سلاح‌های شما بسیار محدود هستند، به‌خصوص در مراحل اولیه. اما با پیش رفتن در بازی و زمانی که گیمرها کوله پشتی‌های بیشتری را در اطراف پیدا می‌کنند، می‌توان سلاح بیشتری را هم نگه داشت، اما در ابتدا فضای زیادی وجود ندارد.

تا زمانی که یک کوله پشتی بزرگ برای نگهداری چندین اسلحه و اقلام درمانی پیدا نکردید، فقط برروی برداشتن چیزهایی تمرکز کنید که واقعا می‌توانید حمل کنید و مهمتر از آن، محدودیت موجودی خود را بدانید. اما نگران نباشید، ما با خرید یوسی شانس تهیه آیتم‌های مختلف مورد نیاز خود را خواهید داشت.

همیشه مجهز باشید

دو مورد ضروری در PUBG Mobile وجود دارد: اسلحه و موارد بهداشتی و درمانی. اسلحه نباید خیلی مشکل‌ساز باشد، اما اقلام بهداشتی کمیاب‌تر هستند. اگر اقلام بهداشتی پیدا کردید، آن‌ها را بر چیزهایی مانند نارنجک اولویت دهید. با خرید یوسی نگران کمبود این آیتم‌های مهم نباشید.

داشتن اقلام بهداشتی، اگر چندین دشمن در طول مسیر با شما مواجه شوند، شما را برای مراحل بعدی زنده نگه می‌دارد. بسته‌های بهداشتی، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، مسکن‌ها، هرآنچه را که می‌بینید نگه دارید.

جمع بندی

PUBG Mobile به گیمرها این شانس را می‌دهد که در یک جزیره مجازی در جنگ‌های شدیدی شرکت کنند و از حریفان خود پیشی بگیرند. چه به‌صورت انفرادی، چه تیمی، گیمرها می‌توانند مهارت‌های خود را آزمایش کنند و با خرید یوسی آیتم‌های موردنیاز خود را تهیه کنند تا بتوانند آخرین بازمانده بازی شوند. گرافیک واقع‌گرایانه و گیم‌پلی غوطه‌ور این بازی، آن را در بین گیمرهای سراسر جهان محبوب کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.