صفحه‌کلید Gboard اکنون به شما امکان می‌دهد با استفاده از دوربین متن را بگیرید

گوگل در حال ارائه یک ویژگی جدید در Gboard برای اندروید به نام Scan Text با آخرین نسخه بتای برنامه (نسخه 13.9) است. این امکان را به شما می دهد که مستقیماً از صفحه کلید عکس بگیرید و متن را از آن کپی کنید. این ویژگی از یک ابزار تشخیص کاراکتر نوری (OCR) برای ارائه این قابلیت استفاده می کند که توسط Google Lens و بسیاری از برنامه های دیگر برای تشخیص متن از یک تصویر نیز استفاده می شود.

گزینه Scan Text در چرخ فلک ویژگی‌های Gboard ظاهر می‌شود. هنگامی که برای اولین بار بر روی ویژگی کلیک می کنید، برنامه از شما برای دسترسی به دوربین گوشی شما اجازه می خواهد. هنگامی که مجوز لازم را صادر کردید، یک منظره یاب در همان قسمتی از صفحه کلید ظاهر می شود. سپس می توانید از متنی که می خواهید کپی کنید عکس بگیرید. پس از آن، باید متنی را که می خواهید کپی کنید برجسته کنید و Gboard متن را تشخیص داده و به شما نشان می دهد. اگر این همان چیزی است که می خواهید کپی کنید، فقط روی دکمه Insert در کنار متن ضربه بزنید و voila، متن در کادر ورودی متن ظاهر می شود.

لنز گوگل همچنین به شما امکان می دهد یک تصویر بگیرید و متن را از آن کپی کنید. با این حال، اگر می‌خواهید هنگام تایپ متن از یک تصویر کپی کنید، استفاده از ویژگی تشخیص تصویر به متن Gboard راحت‌تر و سریع‌تر از استفاده از Google Lens برای انجام این کار خواهد بود. در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه زمانی گوگل این ویژگی را به نسخه پایدار Gboard برای اندروید یا Gboard برای iOS می آورد، وجود ندارد. با توجه به اینکه Scan Text کاملاً کاربردی است، انتظار می رود این شرکت در چند هفته آینده آن را در دسترس عموم قرار دهد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.