انتخابگر عکس اندروید اکنون عکس های ذخیره شده در cloud را نیز نشان می دهد

Android 13 یک انتخابگر عکس متمرکز بر حریم خصوصی معرفی کرد – به جای اینکه به برنامه ها دسترسی کامل به گالری شما بدهد، به شما امکان می دهد فقط چند عکس (و/یا ویدیو) را انتخاب کنید که در دسترس برنامه قرار می گیرند. با این حال، این فقط با فایل‌هایی که به صورت محلی در تلفن شما ذخیره شده بودند کار می‌کرد.

اکنون گوگل به روز رسانی را معرفی کرده است که به شما امکان می دهد فایل های ذخیره شده در فضای ابری را به همین راحتی انتخاب کنید. در اینجا نحوه کار این است:

این به شما امکان می‌دهد به عکس‌ها و ویدیوهایی که از دستگاه‌های دیگر آپلود کرده‌اید دسترسی بی‌نظیری داشته باشید. یک مورد استفاده جایگزین این است که عکس‌ها و ویدیوها را به فضای ابری منتقل کنید تا فضای ذخیره‌سازی گوشی شما آزاد شود.

در حال حاضر Google Photos تنها پلتفرم ابری است که با انتخابگر عکس به‌روز شده کار می‌کند. با این حال، سایر سرویس های ابری می توانند از API رسمی برای اضافه کردن پشتیبانی نیز استفاده کنند. اما یک محدودیت مهم وجود دارد. در حال حاضر تنها سرویس‌های ابری معرفی‌شده توسط سازندگان تلفن می‌توانند به ارائه‌های ابری برای انتخابگر عکس تبدیل شوند. هر سازنده می تواند حداکثر سه سرویس را معرفی کند و می تواند انتخاب کند که کدام یک به طور پیش فرض انتخاب شود.

ویژگی جدید ابری با به‌روزرسانی سیستم Google در ماه فوریه برای تلفن‌های دارای اندروید 12 و جدیدتر منتشر می‌شود.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.