سامسونگ برنده قرارداد بزرگ تراشه با یک شرکت هوش مصنوعی نامشخص است

سامسونگ تراشه‌های هوش مصنوعی را به عنوان محرک اصلی رشد آینده می‌داند. تمرکز این شرکت بر گسترش قابلیت‌های تولید این چیپ‌ست‌های پیشرفته برای کسب جایگاه رهبری در این بخش است. برای این منظور، این شرکت قرارداد بزرگی با یک شرکت هوش مصنوعی فاش شده برای توسعه یک تراشه هوش مصنوعی بر روی گره 2 نانومتری نسل بعدی خود امضا کرده است.

اکثر کارخانجات ریخته گری نیمه هادی در حال حاضر بر افزایش تولید 3 نانومتری با توجه به تضمین قراردادها برای گره 2 نانومتری تمرکز کرده اند. سامسونگ یک پیروزی زودهنگام در برابر رقبای اصلی خود، از جمله TSMC، که به ویژه می‌خواهد در برابر آن رقابت کند، کسب کرده است.

سامسونگ امید زیادی به فرآیند 2 نانومتری خود دارد

سامسونگ این قرارداد را در جریان تماس اخیر خود اعلام کرد اما نام این شرکت هوش مصنوعی را فاش نکرد. در هر صورت، نشان می دهد که تلاش های سامسونگ برای رسیدن به TSMC در فرآیند تولید نسل بعدی به ثمر نشسته است.

طبق گزارش ها، این قراردادی که سامسونگ برنده شده است شامل تراشه های هوش مصنوعی 2 نانومتری و همچنین حافظه HBM3 و بسته بندی پیشرفته است. این نشان دهنده این واقعیت است که سامسونگ در حال تولید محصولات مرکز داده تحت این قرارداد است. انتظار می رود فرآیند 2 نانومتری سامسونگ در سال 2025 راه اندازی شود و از فناوری gate-all-around خود با طراحی MBCFET استفاده کند.

این شرکت انتظار دارد که گره 2 نانومتری خود به خوبی عمل کند و به طور بالقوه در مقایسه با آخرین طراحی گیت سراسری 2 نانومتری خود، 25 درصد بهبود راندمان را در فرکانس‌های ساعت مشابه ارائه دهد. همچنین ممکن است افزایش 12 درصدی در راندمان توان و کاهش 5 درصدی در اندازه قالب وجود داشته باشد. سامسونگ قبلاً تأیید کرده است که اولین ویفرهای 2 نانومتری خود برای تولید تراشه برای تلفن های هوشمند استفاده خواهد شد.

مشخص نیست که آیا سامسونگ با ارائه تخفیف این قرارداد را با شرکت هوش مصنوعی فاش نشده برنده شده است یا خیر. قبلاً گزارش شده بود که سامسونگ در تلاش برای سرقت تجارت از TSMC، تخفیف هایی را برای ویفرهای 2 نانومتری خود در نظر گرفته است.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.