واتساپ برنامه خود را برای پشتیبانی از چت های شخص ثالث در ماه آینده اعلام می کند

بر اساس قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا (EU)، پلتفرم های فناوری بزرگ باید انتقال داده های شخصی خود را از یک سرویس به سرویس دیگر برای کاربران آسان کنند. شرکت‌های فناوری شامل متا (که مالک فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر، Threads و WhatsApp است) باید خدمات خود را با برندهای دیگر سازگار کنند. واتساپ در نظر دارد برنامه خود را با برنامه های چت شخص ثالث سازگار کند و این شرکت می تواند برنامه های خود را در مورد آن ماه آینده اعلام کند.

واتساپ برنامه های خود را برای پشتیبانی از خدمات پیام رسان شخص ثالث در مارس 2024 اعلام خواهد کرد

اتحادیه اروپا به شرکت‌های دروازه‌بان دیجیتال مانند متا تا مارس 2024 مهلت داده است تا از قوانین قابلیت همکاری خود پیروی کنند. این بدان معناست که WhatsApp باید برنامه خود را با سایر برنامه های چت سازگار کند. دیک بروور، مدیر مهندسی واتس‌اپ، در مصاحبه‌ای با Wired فاش کرد که قابلیت همکاری با برنامه‌های چت شخص ثالث با فایل‌ها، پیام‌های متنی، ویدیوها و پیام‌های صوتی ارسال شده از فردی به فرد دیگر آغاز می‌شود. این باید به افراد دیگر برنامه‌های چت مانند Google Messages، iMessage، Signal و Telegram اجازه دهد تا برای دیگران در WhatsApp پیام ارسال کنند. همچنین به افراد واتس اپ این امکان را می دهد که در پلتفرم های چت رقیب به دیگران پیام ارسال کنند.

با این حال، هنوز مشخص نیست که کدام شرکت ها با برنامه های متا موافق هستند. نگرانی هایی در مورد اینکه واتس اپ چگونه داده ها را در هنگام سازگاری برنامه خود با سایر سرویس های پیام رسان ایمن نگه می دارد، وجود دارد.

ظاهراً واتساپ از سایر شرکت‌ها می‌خواهد که از پروتکل سیگنال برای رمزگذاری پیام‌ها استفاده کنند. در حالی که متا برای سایر شرکت‌هایی که از سرویس‌های دیگر استفاده می‌کنند باز است، آنها باید به متا ثابت کنند که روش‌هایشان با استانداردهای امنیتی که واتس‌اپ در دستورالعمل‌های خود بیان کرده است، مطابقت دارد.

Brouwer به Wired گفت که این شرکت باید رویکرد متعادلی در ارائه قابلیت همکاری آسان برای پیام‌رسانی بین پلتفرم‌ها اتخاذ کند و در عین حال از یکپارچگی، حریم خصوصی و امنیت بالا برای داده‌های کاربر اطمینان حاصل کند.

DMA سال گذشته اجرایی شد، اما شرکت‌هایی که به عنوان دروازه‌بان دیجیتال تعیین شده‌اند تا مارس 2024 فرصت دارند تا از این قوانین پیروی کنند. ذکر چت های شخص ثالث سال گذشته در نسخه بتا واتساپ یافت شد، اما این ویژگی هنوز به آزمایش عمومی راه پیدا نکرده است. این شرکت ماه آینده برنامه های خود را اعلام خواهد کرد، اما ممکن است ماه ها طول بکشد تا این ویژگی برای همه کاربران عرضه شود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.