با صبا پاشایی خواننده موسیقی سنتی آشنا شوید

موسیقی سنتی در بین تمام مردم ایران و حتی فارسی زبانان سایر کشورها از جایگاه ویژه ای برخوردار است و بزرگان زیاد همچون محمدرضا شجریان و شهرام ناظری را به خود دیده است. اما در این بین خوانندگان بانویی هم هستند که در عرصه آوای سنتی خوش درخشیده‌اند. صبا پاشایی یکی از آنهاست که در این نوشته می خواهیم بیشتر با او آشنا شویم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیوگرافی صبا پاشایی، خواننده موسیقی سنتی

صبا پاشایی متولد سال ۶۳ در شهرستان آمل استان مازندران است. ایشان از ۱۷ سالگی در کلاس های آواز و نزد آقای حسنی با ردیف های موسیقی ایرانی آشنا می شوند. سپس به تهران مهاجرت می کنند و در آنجا حدود یک سال و نیم نزد خانم اخوان و حدود ۷ سال هم تحت نظر آقای غلامرضا رضایی کار می کنند. البته در صداسازی هم از شاگردان جناب شهاب‌الدین مرتضوی هستند.

ساز تخصصی خانم پاشایی سه تار و تنبک است و در این زمینه نزد استادانی چون آقای نبی احمدی و آقای مرشد پور آموزش دیده اند.

عدم علاقه به موسیقی پاپ

خانم پاشایی در جواب سوالی در مورد موسیقی پاپ گفتند: ببینید سلیقه و پسند من این سبک موسیقی نیست، چه برای اجرا، چه برای تدریس و یا گوش دادن و تا امروز علاقه‌ای به این سبک موسیقی نداشتم. به نظر بنده موسیقی ایرانی، چه دوره قبل از استاد بنان و چه دوره بعد از ایشان، چیزهایی دارد که در موسیقی مردمی یافت نمی‌شود. (هنرآنلاین)

آثار منتشر شده صبا پاشایی

از جمله آثاری که تاکنون از ایشان منتشر شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تصنیف دل غافل
  • شب یلدا
  • باران
  • مردیست می سراید
  • زیر سپهر کبود
  • کوی یار

تصنیف دل غافل خانم پاشایی یکی از بهترین آثار منتشر شده ایشان است که با استقبال خوبی از طرف علاقه مندان به موسیقی و آواز ایرانی مواجه شده است. (منبع)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.