چگونه مشکل خاموش شدن گوشی پوکو x3پرو را برطرف کنیم؟

گوشی پوکو x3پرو یکی از پرطرفدارترین گوشی های بازار موبایل به حساب می آید که در سال اخیر شاهد خاموش شدن تعداد بسیار زیادی از این مدل گوشی بوده ایم.اگر برای شما هم این مشکل ایجاد شده است تا انتهای مقاله را مطالعه کنید چرا که در این مقاله قصد داریم علت های خاموش شدن پوکو x3پرو و راهکارهای تعمیر این مدل گوشی را بررسی کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

علت های خاموش شدن پوکو x3پرو

  • مشکلات نرم افزاری
  • خرابی باتری پوکو x3 پرو
  • خرابی مدار شارژ
  • اتصالی فلت کلیدهای پاور و ولوم
  • مشکل شایع cpu گوشی پوکو x3پرو
  • خراب شدن ال سی دی
  • جدا شدن اتصالات روی برد گوشی
  • آبخوردگی و رطوبت
  • استفاده از شارژهای غیر استاندار

مشکلات نرم افزاری گوشی پوکو x3پرو چگونه باعث خاموش شدن گوشی می شود؟

یکی از علت های اصلی خاموش شدن پوکو x3پرو مشکلات و باگ ها نرم افزاری شیائومی است. برای رفع این مشکل باید گوشی بک مرتبه فلش شود. اگر گوشی پوکو x3 شما خاموش شده باشد باید عملیات فلش توسط نرم افزارکار ماهر انجام شود زیرا در صورت انجام فلش اشتباه باعث به اصطلاح بریک شدن گوشی می شوید و دیگر گوشی قابل استفاده نخواهد بود.

خراب شدن باتری چگونه باعث روشن نشدن گوشی پوکو x3پرو می شود؟

یکی دیگر از علت های روشن نشدن گوشی پوکو x3پرو خرابی باتری است یکی از نشانه های خرابی باتری می تواند باد کردن باتری باشد.در صورتی که درب پشت گوشی تورم کرده است باید به باد کردن باتری پی ببرید.

جهت اطلاع از نکات تعویض باتری شیائومی می توانید با جستجو نمایندگی سرویس شیائومی در گوگل مطالب و نکات بیشتری در مورد خرابی باتری و خاموش شدن گوشی پوکو x3پرو مطالعه کنید.

خرابی مدار شارژ چگونه باعث خاموش شدن گوشی پوکو x3 می شود؟

اگر گوشی پوکو x3 شما بعد از اتمام شارژ دیگر روشن نشد و هرچقدر گوشی را به شارژ زدید هیچ واکنشی نشان نداد ممکن است مدار شارژ گوشی شما که شامل سوکت،فلت شارژ یا همان فلت وسط گوشی خراب شده باشد که با هزینه کمتر قابل تعمیر است. البته عیب این مشکل توسط تعمیرکار باید با دستگاه تست ولتاژ دقیق انجام شود تا از عیب یابی اشتباه جلوگیری شود.

مشکل شایع cpu گوشی پوکو x3 پرو چگونه باعث خاموش شدن گوشی می شود؟

یکی از مشکلات شایع خاموش شدن گوشی پوکو x3 پرو خرابی cpu است. قطعهcpu پردازنده مرکزی گوشی است که در گوشی پوکو x3 پرو از نوع دوطبقه می باشد. از دلایل خرابی cpu می توان به استفاده بیش از حد و اجرای بازی های سنگین ،ضربه خوردن،استفاده از شارژر های فیک و فندکی اشاره کرد که باعث قلع مردگی پایه های cpu می شود.

تعمیر cpu تخصصی ترین کار در بحث تعمیرات موبایل است و نیاز به تجربه بالایی دارد چرا که دستکاری بی مورد ممکن است باعث خراب شدن یا شکستن cpu شود و این موضوع باعث خرابی دائم گوشی و عدم دسترسی دائم به اطلاعات گوشی شما می شود.

خراب شدن ال سی دی گوشی و تصور اشتباه در خاموش شدن گوشی پوکو x3پرو

ممکن است ال سی دی شما خراب شده باشد و شما به اشتباه متصور شوید که گوشی پوکو x3پرو شما خاموش شده باشد.برای تست این موضوع می توانید یک سیم کارت داخل گوشی خود قرار دهید و با گوشی دیگر با شماره مورد نظر سیم کارت تماس بگیرید اگر تماس برقرار شد و تصویر در گوشی وجود نداشت می توان به خراب بودن تاچ ال سی دی پی برد.

جهت تعویض تاچ ال سی دی پیشنهاد می کنیم از ال سی دی های شرکتی استفاده کنید تا از افت کیفیت تصویر جلوگیری کنید.

خاموش شدن پوکو x3پرو

جدا شدن اتصالات برد چگونه باعث خاموش شدن گوشی پوکو ایکس۳ می شود؟

اگر قبل از خاموش شدن گوشی پوکو ایکس۳پرو، گوشی شما ضربه خورده است ممکن است اتصالات روی برد جدا شده باشند و گوشی شما اصلا نیازی به تعمیر  نداشته باشد و تنها لازم است که اتصالات آن مجدد نصب شود. برای حل این مشکل حتما به مراکز قابل اعتماد و نمایندگی های مجاز شیائومی مراجعه کنید تا از هزینه اضافی جلوگیری کنید چرا که اگر علت خاموش شدن گوشی پوکو x3 شما جدا شدن اتصالات باشد هزینه زیادی ندارد.

آب خوردگی و رطوبت چگونه باعث  خاموش شدن گوشی پوکو x3 می شود؟

درصورتی گه گوشی پوکو x3 پرو شما در معرض رطوبت قرار داشته باشد یا دچار آب خوردگی شده باشد روی برد گوشی اتصالی بوجود می آید و باعث خاموش شدن گوشی پوکو x3 پرو می شود. در این صورت ابتدا باید برد گوشی توسط دستگاه اولتراسونیک شستشو شود و سپس نسبت به رفع اتصالی های ایجاد شده روی برد اقدام شود.

پیشنهاد می کنیم در صورتی که گوشی شیائومی پوکو x3 پرو به علت آب خوردگی خاموش شده است به هیچ عنوان نسبت به روشن کردن گوشی یا به شارژ زدن آن اقدام نکنید چرا که باعث خرابی بیشتر قطعات روی برد می شوید.

استفاده از شارژرهای غیراستاندارد چگونه باعث خاموش شدن گوشی پوکو x3پرو می شود؟

بارها اتفاق افتاده است که گوشی شیائومی پوکو x3پرو به علت استفاده از شارژر فندکی یا شارژهای غیراستاندارد خاموش شده است. زمانی که از شارژهای غیر استاندار استفاده می کنید باعث خرابی و سوختن مدار شارژ و آیسی های داخل مدار شارژ می شوید که باعث خاموش شدن گوشی می شوید. پیشنهاد می شود همیشه از شارژهای اصلی مخصوص گوشی خود استفاده کنید. همچنین به هیچ عنوان از شارژر فندکی خودرو استفاده نکنید و به جای آن در مواقع ضروری از پاوربانک استفاده کنید.

مشاوره رایگان در مورد خاموش شدن گوشی پوکو x3

در صورتی که هنوز به علت خاموش شدن گوشی پوکو x3 خود پی نبردید کارشناسان نمایندگی شیائومی می توانند به شما کمک کنند برای مشاوره با تعمیرکاران بصورت تلفنی و رایگان می توانید به سایت سرویس شیائومی به آدرس service-xiaomi.ir مراجعه کنید و در ساعات کاری ۱۰تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۱ از خدمات آنها بهره مند شوید.

همچنین در صورتی که نیاز به تعمیرات گوشی شیائومی دارید می توانید بصورت حضوری یا غیرحضوری از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.مجموعه سرویس شیائومی دارای نماد اعتماد از وزارت صنعت،معدن و تجارت می باشد که با اطمینان خاطر می توانید خدمات تعمیرات گوشی را بصورت غیرحضوری و ارسال پستی انجام دهید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.