نحوه عملکرد ماشین های هوشمند و مدرن به چه صورت است؟

نحوه عملکرد ماشین های هوشمند به چه صورت است ؟ شاید ماشین هایی از کمپانی تسلا به قدری موفق بوده اند که دوست دارید بدانید سیستم های مکانیکی و رفاهی و یا حتی هوشمند این ماشین و یا ماشین هایی مانند آن به چه صورت کار می کنند ؟ در صورتی که به علوم مکانیک علاقمند هستید این مقاله برای شما می تواند بسیار مفید باشد پس به شما توصیه می کنیم تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در ادامه به بررسی سیستم های مکانیکی فوق هوشمند ماشین های برقی الکتریکی می پردازیم و با ماشین های بنزینی این موارد را بررسی می کنیم.

سیستم های غیر متمرکز ماشین های هوشمند به چه صورت عمل می کنند ؟

بیایید تصور کنیم سوار ماشین داخلی مانند 206 شده ایم . در حال رانندگی با این ماشین در یک جاده با شیب متوسط هستیم . شما نیاز دارید تا با تعویض دنده قدرت مدنظر متناسب با سرعت را از گیربکس ماشین به چرخ ها متصل کنید . در ساده ترین تعریف از ماشین های هوشمند می توان گفت که این ماشین ها نیازی به تصمیم گیری شما برای شرایط رانندگی مختلف ندارند و خودشان قدرت مدنظر را برای شما تامین می کنند اما بیایید کمی عمیق تر به سیستم های ماشین های هوشمند نگاه کنیم .

وقتی شما در حال رانندگی با ماشین 206 ساده هستید و در چاله ها که می افتید کمک فنر ماشین شما به حرکت در می آید و اتاق ماشین شما در نهایت دچار تغییر زاویه لحظه ای برای ایجاد بالانس و پخش نیروی وارده می شود اما در ماشین های هوشمند به چه صورت عمل می کند ؟ در ماشین های هوشند به این صورت است که اگر شما در چاله ای وارد شوید سیستم غیر متمرکز هوشمند فورا ماشین بدنه را بدون تغییر زاویه با فشار هیدرولیک در یک راستا نگه میدارد و به کمک فنر اجازه می دهد تا حالت دمپ را به خود بگیرد .

و یا در سر پیچ ها وقتی شما می خواهید فرمان را بچرخانید نهایتا چرخ های جلو زاویه می گیرند و چرخ های عقب ثابت هستند اما در ماشین های هوشند در صورتی که شما کنترل را به دست گرفته باشید هم زمان با تغییر زاویه فرمان و همچنین زاویه جاده چرخ عقب را می چرخانند . در این صورت است که شما چرخش بسیار بهتری دارید اما جالب است بدانید که بر اساس وزن سرنشین و زاویه جاده , خودرو زاویه می گیرد تا شما و یا سرنشینان در حین رانندگی دچار خستگی نشوند .  این مواردی است که ماشین های مدرن تسلا آن ها را  به خوبی رعایت کرده اند . بسیار خب بیایید به سوالات دیگر پاسخ داده و بررسی کنیم.

کمپانی های تولید ماشین های برقی !

عده زیادی از افراد فکر می کنند ماشین های برقی صرفا در تسلا تولید می شود اما این درست نیست . ماشین های بسیار زیادی وجود دارند که در حال رقابت شدید با تسلا هستند . ماشین هایی از برند بنز و بی ام دبلیو و پورش و بوگاتی و رولز رویس و … اما چرا این ماشین ها مانند تسلا موفق نبوده اند ؟ البته در فروش ! در این باره در سایت گواهیران بررسی های زیادی انجام شد اما باید بدانید در صورتی که برندی بخواهد با تسلا رقابت کند باید تمرکز خود را بر روی تولید ماشین های برقی قرار دهد اما هیچکدام از برند های فوق این کار را نکرده اند و یا شاید بهتر باشد بدانید که برند تسلا به صورت تخصصی روی ماشین های هوشمند و برقی کار می کند و برای همین هم هست که به شدت شهرت زیادی در این زمینه دارد .

اما در بین برند های گفته شده , برند بی ام دبلیو موفقیت بسیار عالی تری در زمینه فروش و تولید ماشین های برقی و مدرن و هوشمند داشته است تا جایی که این برند در شهر فرانکفورت آلمان یک زمینه بسیار بزرگی را برای تولید ماشین های برقی ایجاد کرده است که طبق اعلام این برند در سال 2025 ماشین های تمام الکتریک و هوشند بی ام دبلیو در بسیاری از کشور های جهان قابل استفاده است .

اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا می توانیم با ماشین های الکتریک رانندگی کنیم؟ بیایید عمیق تر به این موضوع بپردازیم.

گواهینامه رانندگی برای ماشین های برقی و هوشمند ؟

در تمامی کشور های جهان که ماشین های برقی و الکتریک در حال استفاده است صرفا در صورتی که گواهینامه رانندگی داشته باشید می توانید از این ماشین ها استفاده کنید اما در سال های اخیر به دلیل مشکلاتی که برای رانندگان ماشین های برقی پیش آمده است , اتحادیه اروپا تصمیم بر آن گرفته است که تا سال 2030 قوانین سراسری برای گواهینامه ماشین های الکتریک و هوشمند وضع کند و یا شاید برای شما جالب باشد که بدانید قانون به چه صورت است و چه معنی می تواند داشته باشد؟

در صورتی که شما در سال 2030 بخواهید از ماشین های هوشمند و الکتریک استفاده کنید باید دوره های رانندگی با این ماشین های را بگذرانید و این یعنی آیین نامه و قوانین رانندگی با این ماشین ها کمی با ماشین های عمومی متفاوت است . از نظر رانندگی و قوانین و جریمه ها شما باید اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید با ماشین های الکتریک رانندگی کنید و این نیازمند آن است که شما باید حتما قوانین و آیین نامه های رانندگی جدید را به صورت کامل بیاموزید که این قوانین شاید بتواند در سوالات آیین نامه رانندگی آموزشگاهی هم تاثیر بگذارد و برای همین باید تمامی این موارد به صورت کامل بررسی شده و در نتیجه در سال 2030 با بهترین حالت پایه گذاری شود .

تاثیر سیستم ماشین های هوشند در رانندگی به چه صورت است ؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این ماشین ها در حین رانندگی شما حواسشان به تمامی موارد در راه و آب و هوا و جاده و نقشه هست و این یعنی در صورتی که برای مثال در راهی باشید و تغییرات فوری آب و هوایی داشته باشد ماشین های هوشمند این مورد را به شما اطلاع می دهند . برای مثال در صورتی که در جاده حالت برفی پیش بیاید ماشین فورا به حالت EBD در می آید و یا حتی وقتی ماشینی از رو به رو به شما نزدیک می شود تغییر زاویه داده و یا سرعت را کم می کند و یا حتی نور را طوری پخش می کند تا به چشم راننده رو به رویی نتابد و تمامی این موارد از جان سرنشینان محافظت می کند .

سیستم های ماشین های هوشمند حتی تصادفات رانندگی را به خوبی پیشبینی می کنند و در صورتی که احتمال دهد ماشین های جلویی شما ممکن است دچار تصادف شوند راه خود را عوض می کند و یا سرعت ماشین را کم می کند و همینطور بر روی سرعت ماشین پشت سری شما هم تاثیر می گذارد و این سیستم به قدری قدرتمند و هوشمند است که پیشبینی می شود در سال های آینده تکنولوژی ماشین سازی دچار تحولات بسیار بزرگی شود و شاید این مورد خیلی عجیب باشد اما بدون شک ماشین های آینده به قدری هوشمند هستند تا به صورت حداکثری از جان سرنشینان مراقبت کنند .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.