کدام برند لپ تاپ باتری بهتری دارد؟

بسیاری از افراد، به دلیل استفاده مداوم از لپ تاپ خود و نیاز همیشگی به آن، نیازمند لپ تاپ‌هایی با باتری قدرتمند هستند. اگر باتری یک لپ تاپ، شارژدهی بالایی داشته باشد، شما به راحتی و در هر جایی می‌توانید از آن استفاده کرده و نیازی به بریز برق پیدا نمی‌کنید. از این رو، در ادامه این مقاله، چند برند لپ تاپ که از نظر باتری بسیار قدرتمند هستند را معرفی می‌کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نقش باتری در عملکرد لپ تاپ

باتری نقش بسیار مهمی در عملکرد یک لپ تاپ ایفا می‌کند. باتری قوی و شارژدهی طولانی مدت لپ تاپ، به شما این امکان را می‌دهد که هر جایی از لپ تاپ خود استفاده کنید. زمانی که باتری یک لپ تاپ خراب باشد، شما دائما به پریز برق نیازمند می‌شوید. در واقع، در این شرایط شما نمی‌توانید بدون در دسترس داشتن پریز برق، از لپ تاپ خود به صورت طولانی مدت استفاده کنید. بسیاری از باتری لپ تاپ‌ها، در ابتدای استفاده از آنها عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند ولی به مرور زمان، کیفیت و شارژدهی آنها کم می‌شود.

دلیل این موضوع، در برخی مواقع استفاده نادرست از لپ تاپ است و در برخی شرایط دیگر، مربوط به عمر مفید باتری می‌شود. باتری لپ تاپ سونی یا هر برند دیگری، دارای یک عمر مفید است و به عنوان مثال، بعد از 5 سال استفاده مداوم از لپ تاپ، کارایی و شارژدهی باتری آن کاسته می‌شود. همچنین، شما نیز با استفاده صحیح از لپ تاپ، می‌توانید عمر باتری آن را افزایش دهید. در ادامه، به راهکارهای ساده‌ای برای استفاده صحیح از باتری لپ تاپ و افزایش عمر مفید آن می‌پردازیم.

بهترین برند لپ تاپ از نظر باتری

برخی از برند لپ تاپ‌ها، در ساخت باتری لپ تاپ بسیار پیشرو هستند و باتری‌های بسیار قوی تولید می‌کنند. این برند لپ تاپ‌ها به باتری‌های خود معروف هستند و افرادی که معمولا نیازمند شارژدهی طولانی مدت لپ تاپ خود هستند، این برندها را انتخاب می‌کنند. برخی از بهترین برندهای لپ تاپ از نظر باتری عبارت‌اند از:

لپ تاپ مک بوک

لپ تاپ‌های مک بوک

برند اپل با کنار گذاشتن پردازنده اینتل در لپ تاپش و استفاده از تراشه‌های مبتنی بر ARM توانسته مصرف انرژی در لپ تاپ را کاهش دهد. یکی از بهترین مدل‌های لپ تاپ مک بوک از نظر باتری، مدل M1 سال 2020 است که قدرت باورنکردنی در بخش باتری دارد. این لپ تاپ 13 اینچی می‌تواند با یک‌بار شارژ، تا 19 ساعت، امکان استفاده را برای شما فراهم کند. هر چه استفاده شما از لپ تاپ بیشتر باشد و از برنامه‌های سنگین‌تری استفاده کنید، زمان شارژدهی نیز کمتر می‌شود ولی با این حساب، کمتر از 10 ساعت، باتری آن تمام نمی‌شود.

اگر به دنبال یک لپ تاپ خوب از نظر عملکرد باتری هستید، لپ تاپ مک بوک پرو مدل M1 سال 2020، بهترین گزینه برای شما است. البته، این لپ تاپ در مقایسه با دیگر برندها، گران‌تر است و باتری لپ تاپ اپل ، شارژدهی طولانی مدت دارد.

لپ تاپ سامسونگ

شاید شما هم جز افرادی باشید که تصور می‌کنید، باتری لپ تاپ سرفیس از سامسونگ قوی‌تر است. اشتباه نکنید، سری گلگسی بوک برند سامسونگ، توانسته با افزایش عملکرد باتری‌اش از لپ تاپ‌های سرفیس مایکروسافت پیشی بگیرد.

لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک پرو 360، نسل یازدهم پردازنده Core i7، رم 8 گیگابایت و گرافیک Iris Xe به همراه قلم طراحی را دارد. این لپ تاپ علاوه بر عملکرد خوب و قوی باتری، مناسب برای کارهای گرافیکی و مالتی مدیا است. باتری این لپ تاپ 68 وات است و با یک‌بار شارژ، می‌تواند تا 20 ساعت انرژی را تامین کند. باتری لپ تاپ سامسونگ نیز مانند باتری لپ تاپ مک بوک است و هر چه استفاده از لپ تاپ بیشتر شود، شارژ باتری نیز زودتر به اتمام می‌رسد. در فعالیت‌های سنگین مانند ویرایش عکس و فیلم، می‌تواند تا 12 الی 13 ساعت شارژدهی داشته باشد.

لپ تاپ مایکروسافت سرفیس

لپ تاپ‌های سرفیس مایکروسافت

سومین باتری لپ تاپ از نظر کیفیت و مدت زمان شارژدهی مربوط به برند مایکروسافت سرفیس می‌شود. لپ تاپ مایکروسافت سرفیس بوک 3، یکی از جدیدترین مدل‌های لپ تاپ‌های سرفیس اشت که مصرف بهینه باتری دارد. این لپ تاپ با پردازنده قدتمند Core i7 نسل ده به همراه پردازنده گرفیکی انویدیا کار می‌کند. پردازنده گرافیکی این لپ تاپ در نسخه‌ها 8، 16 و 32 گیگاباینی در دسترس است که شما باید با توجه به نیاز خود، یکی از آنها انتخاب کنید.

باتری لپ تاپ سرفیس برای استفاده‌های معمولی و روزانه تقریبا تا 17.5 ساعت شارژدهی دارد. در هنگام تماشای فیلم و ویدیو، این شارژدهی به 14 الی 15 ساعت کاهش پیدا می‌کند و همچنین، در کارهای گرافیکی سنگین‌تر نیز شارژدهی به 12 ساعت می‌رسد.

باتری لپ تاپ‌هایی که معرفی کردیم، در مقایسه با باتری لپ تاپ توشیبا یا باتری لپ تاپ لنوو، بسیار قوی‌تر هستند و عملکرد بسیار بالایی دارند. هر چند از نظر قیمتی نیز باید یک مقایسه‌ای انجام دهید. برندهای معرفی شده، همگی لپ تاپ‌های گران قیمتی دارند و معمولا افرادی که مشغول انجام کارهای گرافیکی و سنگین هستند، آنها را خریداری می‌کنند. البته، نوع استفاده از لپ تاپ نیز یک نکته تعیین کننده در عمر مفید باتری لپ تاپ است. اگر نتوانید به خوبی از باتری لپ تاپ استفاده کنید، عملکرد باتری به مرور زمان کاهش می‌یابد.

استفاده صحیح از باتری لپ تاپ

همان‌طور که اشاره کردیم، بسیاری از لپ تاپ‌ها، باتری قدرتمند با شارژدهی طولانی مدتی دارند که یکی از آنها، باتری لپ تاپ سونی است. این باتری‌ها همیشه در روزها و سال‌های اول استفاده قدرتمند هستند و به مرور زمان، مدت زمان شارژدهی آنها کاهش پیدا می‌کند. این موضوع مربوط به عمر مفید هر باتری می‌شود که در باتری تلفن همراه نیز اتفاق می‌افتد. اگر بتوانید به درستی از باتری لپ تاپ استفاده کنید، می‌توانید این عمر مفید را افزایش دهید.

چند روش ساده برای این کار وجود دارد. به عنوان مثال، لپ تاپ خود را برای طولانی مدت روشن و بلااستفاده نگذارید. اگر با لپ تاپ خود کاری ندارید، آن را حتما خاموش کنید. زمان‌هایی که نیازی به نور صفحه زیاد ندارید، نور صفحه را کم کنید تا شارژدهی بیشتر شود. حتما لپ تاپ خود را در هنگام خالی شدن باتری، به شارژ بزنید و زمانی که شارژ آن تکمیل شد، از برق بکشید. به شارژ ماندن طولانی مدت لپ تاپ، باعث دشارژ شدن و خراب شدن باتری می‌شود. همچنین، با تغییر در تنظیمات Power Saving نیز می‌توانید مدت زمان تامین شارژ را بیشتر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.