راهنمای جامع خرید بهترین سیستم برای ترید در بازارهای مالی

در دنیای سیستم های پر سرعت امروز، داشتن یک سیستم کامپیوتری قابل اعتماد و با کارایی بالا برای تریدر ها بسیار مهم است. کامپیوتر مناسب می تواند سرعت، قدرت و اتصال لازم برای انجام معاملات سریع و کارآمد را فراهم کند. با این حال، با طیف گسترده ای از گزینه ها برای انتخاب روبه رو هستید، انتخاب بهترین سیستم کامپیوتری برای تجارت می تواند یک کار دلهره آور باشد. هدف این مقاله ساده کردن فرآیند با تشریح ملاحظات کلیدی، اجزاء و مشخصاتی است که باید هنگام خرید یک کامپیوتر معاملاتی به دنبال آنها باشید. از درک الزامات و بهینه‌سازی سیستم‌های عامل گرفته تا اطمینان از امنیت و قابلیت اطمینان، ما تمام عناصر ضروری را که معامله‌گران برای تصمیم‌گیری آگاهانه باید در نظر بگیرند، بررسی خواهیم کرد.

مقدمه: تاثیر سیستم کاپیوتر بر نتیجه کار یک تریدر

وقتی نوبت به انجام معاملات در بازار سهام می رسد، کامپیوتری می خواهید که بتواند با تصمیمات سریع شما هماهنگ باشد. به دنبال سیستمی با اجزای با کارایی بالا باشید که بتواند چندین کار را به طور همزمان بدون تاخیر انجام دهد.حتی اگر عضو برتر آکادمی حسینی فایننس باشید، شاید بر تمام پیچ و خم ها وزیر وبم های بازار آشنا باشید اما وقتی به سیستم مناسب دستری ندارید مانند گنجینه ای است که در آن قفل است و قابل استفاده نیست پ اگر قصد دارید شاخص دلار آمریکا در بازار فارکس را بررسی کنید، و یا درکل شما نمی خواهید یک معامله را از دست بدهید فقط به این دلیل که رایانه شما از قدرت کافی برخوردار نیست و یا دچار ایراد شده است. پس به فکر خرید یک سیستم مناسب باشید.

پشتیبانی از چند مانیتور

ترید اغلب شامل زیر نظر گرفتن چندین نمودار، فیدهای خبری و پلتفرم های معاملاتی به طور همزمان است. اطمینان حاصل کنید که رایانه شما از چندین مانیتور پشتیبانی می کند.

قدرت و سرعت پردازش

تجارت نیاز به تفکر سریع و تصمیم گیری سریع دارد. کامپیوتری با پردازنده قدرتمندی انتخاب کنید که می تواند پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها را با سرعت انجام دهد. شما نمی خواهید در حالی که بازار بدون شما در حال حرکت است، منتظر بمانید تا رایانه شما با سرعت کند هنگ کردن کار شما را به تعویق بی اندازد.

ظرفیت ذخیره سازی

بازارهای مالی حجم وسیعی از داده ها را تولید می کنند و شما به فضای ذخیره سازی کافی نیاز دارید تا تمام تحقیقات، نمودارها و تاریخچه تجارت خود را در دسترس نگه دارید. رایانه ای با ظرفیت ذخیره سازی کافی انتخاب کنید.

اجزاء و مشخصات: انتخاب سخت افزار مناسب برای سیستم یک تریدر

واحد پردازش مرکزی (CPU)

CPU مغز کامپیوتر شماست. به دنبال یک CPU سریع با چندین هسته باشید تا از پس پردازش داده ها برآید. اسامی برخی از بهترین سی پس یو های مناسب برای سیستم یک تریدر به شرح زیر است:

  • سی پی یو Intel Pentium Gold G7400

  • پردازنده Intel Core i3-12100(پردازنده اقتصادی)

  • سی‌پی‌یو Intel Core i5-12400F

  • پردازنده Intel Core i5-13400

  • سی پی یو Intel Core i5-13600KF

  • سی‌پی‌یو AMD Ryzen 5 7600X

  • پردازنده Intel Core i7-13700KF

  • سی پی یو Intel Core i9-14900K

  • سی‌پی‌یو AMD Ryzen 9 7950X

حافظه با دسترسی تصادفی (RAM)

RAM را به عنوان حافظه کوتاه مدت رایانه خود در نظر بگیرید. جایی است که تمام داده ها برای دسترسی سریع به طور موقت ذخیره می شوند. اگر عادت به باز کردن چندین برگه مرورگر، پلتفرم های معاملاتی و نمودارهای پیچیده به طور همزمان دارید، در RAM صرفه جویی نکنید. شما نمی خواهید رایانه شما در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید دچار نقص حافظه شود. حداقل رم مورد نیاز برای سیستم یک تریدر رم 8 است پس این نکته را به خاطر داشته باشید .

واحد پردازش گرافیکی (GPU)

در حالی که یک GPU قدرتمند برای تجارت مهم نیست، مطمئناً می تواند تجربه دیداری شما را افزایش دهد. اگر به آن ابزارهای ترسیم نمودار و تجزیه و تحلیل دیداری علاقه دارید، خرید یک GPU مناسب را فراموش نکنید.

درایو (SSD) در مقابل هارد دیسک (HDD)

ذخیره سازی مهم است، اما سرعت اهمیت بیشتری دارد. اگر می‌خواهید زمان راه‌اندازی سریع‌تر، دسترسی سریع‌تر به فایل‌ها و به‌طور کلی تجربه معاملاتی سریع‌تر داشته باشید، به جای درایو دیسک سخت (HDD) یک درایو (SSD) را انتخاب کنید.

سیستم عامل و نرم افزار: بهینه سازی بسترهای تجاری

ویندوز – macOS – لینوکس مساله این است

نبرد ابدی سیستم عامل ها! ویندوز، macOS و لینوکس همگی مزایا و معایب خود را دارند. ویندوز پرکاربردترین و سازگارترین نرم افزار تجاری است. macOS یک رابط کاربری شیک ارائه می دهد و در میان معامله گران در بخش های مالی خاص محبوب است. لینوکس به دلیل ثبات و گزینه های سفارشی سازی شناخته شده است. سیستم عاملی را انتخاب کنید که مطابق با ترجیحات و نیازهای تجاری شما باشد.

سازگاری با پلتفرم معاملاتی

بررسی کنید که آیا پلتفرم معاملاتی انتخابی شما با سیستم عامل انتخابی شما سازگار است یا خیر. هیچ فایده ای ندارد که یک کامپیوتر درجه یک خرید کنید در حالی که متوجه می شوید پلت فرم معاملاتی مورد علاقه شما روی آن اجرا نمی شود. مثل این است که یک فراری بخرید و متوجه شوید که فقط می توانید با آن در یک جاده خاکی رانندگی کنید.

نرم افزار مورد نیاز

علاوه بر پلتفرم معاملاتی خود، نرم افزارهای دیگری را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، در نظر بگیرید، مانند ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها، نرم افزار ترسیم نمودار یا برنامه های مدیریت ریسک. اطمینان حاصل کنید که رایانه شما الزامات نرم افزار را برآورده می کند تا از هرگونه مشکل ناامید کننده سازگاری جلوگیری کنید.

اتصال و داده: تضمین دسترسی سریع و قابل اعتماد به بازار

سرعت اتصال به اینترنت

در دنیای پرشتاب معاملات، هر ثانیه مهم است. حتما یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد و پرسرعت تهیه کنید که می‌تواند نیازهای داده به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ بازار، اجرای سفارش‌ها و فیدهای خبری را برطرف کند.

اتصال سیمی در مقابل بی سیم

در حالی که اتصال بی سیم ممکن است راحت به نظر برسد، اتصالات سیمی معمولاً پایداری بیشتر و سرعت بیشتری را ارائه می دهند. اگر می توانید، یک اتصال سیمی را انتخاب کنید تا از تجربه تجارت مطمئن و بدون وقفه اطمینان حاصل کنید.

اتصالات اینترنت اضافی

برای احتیاط بیشتر، راه اندازی اتصالات اینترنت اضافی را در نظر بگیرید. یک گزینه پشتیبان، مانند یک ارائه دهنده خدمات اینترنت ثانویه یا یک نقطه اتصال تلفن همراه، بطوری که در صورتی که اتصال اصلی شما دچار ایراد و قطعی شود بتوانید روی آن حساب کنید. داشته باشید. مانند داشتن یک پلن B است که شما را از بلایای احتمالی در زما کارخای حساس معاملاتی نجات می دهد و سطح استرس شما را کنترل می کند. برای دیدن بهترین دوره های ارز دیجیتال در ایران کافیه همین عبارت را داخل گوگل جستجو کنید یا به سایت حسینی فایننس مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.