کفپوش خودرو چرمی بهتر است یا موکتی؟

کفپوش خودرو با توجه به قیمت و اندازه‌ای که دارد، ممکن است بخش کوچکی از ماشین شما به نظر برسد. اما نقش آن محافظت از کف خودرو و جذابیت بخشیدن به نمای داخلی خودرو است. اگر فکر می‌کنید که هدف استفاده از کفی خودرو فقط وجود محلی برای قراردادن پاهایتان است، اشتباه می‌کنید. کفپوش خودرو نقش مهمی در افزایش زیبایی و ارزش ماشین شما دارد. برای مثال ممکن است قصد خرید کفپوش تارا داشته باشید. بنابراین این مقاله را به معرفی انواع کفی خودرو و بهترین آن‌ها اختصاص داده‌ایم، همراهمان بمانید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کفپوش خودرو چیست؟

کف ماشین به علت آنکه کفش‌های خود را روی آن قرار می‌دهید، به‌مرور زمان دچار فرسایش و همچنین آلودگی می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق کفپوش خودرو ساخته شده است. در بازار انواع کفی خودرو به اندازه و جنس‌های مختلف را می‌توانید پیدا کنید و دیگران نگران کثیف‌شدن کف خودروی خود نباشید. از طرفی امروزه کفی خودرو یکی از لوازم تزیینی ماشین به‌شمار می‌رود و در حفظ زیبایی خودروی شما بسیار موثر است.

در انتخاب کفی باید به جنس و رنگ آن دقت کنید، چون انتخاب رنگ صحیح کابین داخلی خودرو را روشن خواهد کرد و جذابیت آن را افزایش می‌دهد.

انواع کفپوش خودرو

در بازار انواع کفی خودرو به فروش می‌رسند که بر اساس جنس خود در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

1. کفپوش پارچه‌ای

کفپوش پارچه‌ای، در دسترس‌ترین و ارزان‌ترین کفی موجود است. پشت این کفپوش‌ها از جنس لاستیک است تا جلوی لیز خوردنشان را بگیرد و به طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وارد بازار می‌شوند. این کفی‌ها معمولا در هر ماشینی جا می‌شوند و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را بردارید و تمیز یا گردگیری کنید. گرچه این کفپوش‌ها در مقایسه با سایر محصولات عمر کمتری دارند.

2. کفپوش لاستیکی

کفی‌های لاستیکی دوام بیشتری دارند و لیز نمی‌خورند تا گزینه‌ای امن برای استفاده باشند، چون جلوی استفاده از پدال را نمی‌گیرند. این کفپوش‌ها به علت سطح بافت‌دارشان رطوبت را در خود نگه می‌دارند و اجازه نمی‌دهند به کف خودرو نفوذ کند. گرچه این کفپوش‌ها خیلی سریع کثیف می‌شوند و اکثرا رنگ تیره دارند.

3. کفپوش وینیلی

این دسته از کفی‌های خودرو از جنس وینیل ضخیم ساخه شده‌اند و در مقایسه با کفپوش‌های لاستیکی معمولی دوام بیشتری دارند. از طرفی پشت آن‌ها برجستگی‌هایی است که جلوی لیز خوردن کفی را می‌گیرند.

4. کفپوش نمدی

این کفپوش قدرت بالایی در جذب کثیفی و رطوبت دارد و به‌راحتی لیز نمی‌خورد. گرچه شستشوی آن‌ کمی سخت است و تمام سطح کف ماشین را نمی‌پوشاند. البته این کفی انعطاف بالایی دارد و به‌راحتی قابل نصب است.

5. کفپوش موکتی

دسته دیگری از کفپوش‌ها، کفپوش موکتی است که به‌راحتی در هر خودرویی نصب می‌شود. آن‌ها قابل سفارشی هستند و دوام خوبی دارند. از طرفی قیمت پایین این کفپوش‌ها باعث می‌شود طرفداران زیادی داشته باشند. کفپوش موکتی انتخابی ایده‌آل برای افرادی است که در مناطقی زندگی می‌کنند که در آن‌جا زیاد از گرد و خاک و برف خبری نیست. این کفی‌ها اندازه، رنگ و توع بالایی دارند و تقریبا برای هر ماشینی قابل استفاده هستند.

اما از معایب آن‌ها باید به این نکته اشاره کنیم که به‌راحتی لک می‌افتند و با آنکه با دوام هستند، نمی‌توانند مانند کفپوش‌های دیگر فرسودگی و سایش را تحمل کنند. از طرفی تمیز کردنشان ممکن است سخت باشد و برای حفظ ظاهرشان باید از جاروبرقی و شامپو استفاده کنید.

6. کفپوش چرمی

به بهترین نوع کفپوش خودرو یعنی کفی چرمی رسیدیم. بدون تردید کفپوش‌های چرمی از جنس چرم طبیعی نیستند، چون قیمتشان بسیار افزایش پیدا می‌کند. پس این کفپوش‌ها را از چرم مصنوعی تهیه می‌کنند و تنوع رنگ و طراحی بسیار بالایی دارند. کفپوش چرمی نه تنها زیبایی ظاهری خودروی شما را بسیار افزایش می‌دهد، بلکه کیفیت و استحکام بالایی دارد. با استفاده صحیح از این کفی از عمر بالا و ماندگاری خوب آن مطمئن خواهید بود.

مزایای کفپوش موکتی

استفاده از کفپوش موکتی چندین مزیت دارد. مثلا آن‌ها به‌راحتی در هر خودرویی جا می‌شوند. از طرفی قابل سفارشی هستند و قیمت نسبتا پایینی نیز دارند. دوام آن‌ها نیز خوب است و با توجه به ویژگی که در جذب سر و صدا و گرما و سرما دارند، گزینه مناسبی برای کفی خودرو هستند. گرچه معایبی نیز دارند که در بالا اشاره کردیم.

مزایای کفپوش چرمی

چرم همیشه انتخاب اول افرادی بوده است که دوست دارند در خودروی خود از کفپوشی استفاده کنند که حتی به‌مرور زمان از جذابیت آن کاسته نشود. چرم جزو موادی است که می‌تواند تمام استرس‌ها و فشارها را تحمل کند. اگر دوست دارید ظاهر خودروی خود را متفاوت نشان دهید و به ارزش آن بیافزایید، بهترین نوع کفپوش چرمی است. اما کفپوش چرمی مزایای زیادی دیگری نیز دارد که عبارتند از:

· شیک است

اگر می‌خواهید ارزش ماشین خود را افزایش دهید، استفاده از کفی چرمی انتخابی کاربردی و اقتصادی است. کفپوش چرمی نشان می‌دهد چقدر به ارزش و زیبایی ماشین خود اهمیت می‌دهید. مهم نیست صاحب یک ماشین لوکس باشید یا نه، به‌هرحال این کفی ظاهر آن را شیک و لوکس نشان خواهد داد.

· تمیزکردن آن راحت است

برخلاف برداشت اشتباهی که وجود دارد، کفپوش چرمی را به‌راحتی می‌توانید تمیز کنید و نگهداری آن ساده است. کفپوش چرمی لکه یا گرد و غبار را جذب نمی‌کند، بنابراین برای تمیزکردن آن نیاز نیست زحمت زیادی بکشید. از طرفی کفی چرمی برخلاف کفپوش موکتی یا دیگر کفپوش‌ها، نیاز به تمیزکردن عمیق ندارد. تنها کافی است از یک پارچه میکروفیبر مرطوب برای پاک کردن گرد و غبار و لکه‌هایی که گاهی شکل می‌گیرند، استفاده کنید.

· اصلا لیز نمی‌خورند

متاسفانه بعضی کفپوش‌ها لیز می‌خورند تا در نهایت کف خودرو با کفش‌های خیس یا کثیف شما آلوده شود. انتخاب کفی که اندازه مناسب خودروی شما را نداشته باشد، یکی از دلایل این لیز خوردن است. خوشبختانه کفپوش چرمی طراحی دارد که جلوی لیز خوردنش را می‌گیرد. از طرفی سطح این کفپوش ضخیم و محکم است که بر سفت جا گرفتن آن روی کف خودرو اثر مثبت می‌گذارد.

· تجربه رانندگی راحت

اگر از خودروی خود زیاد استفاده می‌کنید و مدت زیادی از روز را در حال رانندگی هستید یا به سفر می‌روید، بدون تردید باید کفپوش چرمی بخرید! تجربه قرار دادن پاهایتان روی این کفپوش بسیار لذت‌بخش است و با توجه به سطح نرمی که دارند، حتی با ساعات طولانی رانندگی احساس خستگی نمی‌کنید.

فراموش نکنید زمانی که راننده در پاهای خود احساس گرفتگی کند یا پاهای او پشتیبانی و راحتی لازم را نداشته باشند، تصادف ممکن است رخ دهد. بنابراین برای حفظ امنیت و راحتی خود موقع رانندگی نیز بهتر است کفی چرمی را تهیه کنید.

کفپوش چرمی بهتر است یا موکتی؟

با توجه به توضیحاتی که در بالا دادیم، خرید کفپوش سه بعدی چرمی به ‌مراتب گزینه بهتری است. این کفپوش راحتی بالایی دارد، ظاهر خودرویتان را فوق‌العاده شیک‌تر نشان می‌دهد، تمیز کردن آن بسیار راحت‌تر است و از طرفی ماندگاری و طول عمر بیشتری دارد. به طور کلی انتخاب بین کفپوش چرمی و موکتی بر عهده خود خریداران است اما بهتر است به نکات گفته شده در این مقاله عمل کنید تا بتوانید بهترین تجربه را از داشتن کفپوشی با کیفیت و جذاب داشته باشید و در نهایت رضایت کاملی داشته باشید.

سخن نهایی

کفپوش امروزه به یکی از لوازم جانبی بسیار مهم، پرکاربرد و الزامی خودرو تبدیل شده است که در شرایط آب‌وهوایی برفی و بارانی، جلوی نفوذ رطوبت و گل را به کف خودرو می‌گیرد و کف را نیز راحت و نرم می‌کند. در بازار انواع کفپوش به مدل‌های مختلف پیدا می‌شوند که در این مقاله آن‌ها را معرفی کردیم. اما بهترین نوع کفی خودرو، کفپوش چرمی است که مزایای آن را توضیح دادیم.

فروشگاه کارمت التیمیت تولیدکننده انواع کفپوش خودرو از جمله کفپوش‌های چرمی سه بعدی و پنج بعدی است که آن‌ها را با قیمت مناسب، تضمین کیفیت و گارانتی به مدت 3 ماه، نصب آسان و امکان دوخت سفارشی در اختیارتان قرار می‌دهد. تیم پشتیبانی این سایت نیز در ارائه بهترین خدمات پس از فروش کنار شما است تا به هر نوع سوال و مشکلی که دارید، رسیدگی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.