سامسونگ از دو سنسور دوربین جدید برای هدست‌های AR/VR و گوشی‌ها رونمایی کرد

سامسونگ از دو سنسور جدید ISOCELL Vizion 63D و ISOCELL Vizion 931 رونمایی کرده است که برای هدست‌های AR/VR و گوشی‌های هوشمند ساخته شده‌اند. ISOCELL Vizion 63D یک سنسور ToF (زمان پرواز) است، در حالی که ISOCELL Vizion 931 یک سنسور شاتر جهانی است. انتظار می رود هر دو این حسگرها در آینده در محصولات سامسونگ مانند هدست واقعیت مختلط آینده آن استفاده شوند.

این شرکت کره جنوبی گفت که هر دو سنسور جدید در حال حاضر توسط سازندگان دستگاه و برندهای سراسر جهان در حال آزمایش هستند.

ISOCELL Vizion 63D یک سنسور ToF سه بعدی برای اندازه گیری عمق و فاصله است

ISOCELL Vizion 63D یک سنسور ToF سه بعدی برای اندازه گیری عمق و فاصله است - چیکاو

ISOCELL Vizion 63D یک سنسور ToF سه بعدی است که می تواند عمق و فاصله را با دقت و وضوح استثنایی اندازه گیری کند. می تواند تصاویری با کیفیت QVGA (320 در 240 پیکسل) 30 فریم بر ثانیه بگیرد. سنسور 1/6.4 اینچی دارای 3.5 میکرومتر پیکسل است و می تواند ویدیوهایی با وضوح VGA (640 در 480 پیکسل) بگیرد. تغییر فاز بین نور ساطع شده و منعکس شده را محاسبه می کند تا چیزهای اطراف خود را به صورت سه بعدی بشناسد. می توان از آن در هدست های واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی، روبات ها و گوشی های هوشمند برای بیومتریک ایمن صورت استفاده کرد.

این اولین حسگر در صنعت است که دارای ISP (پردازنده سیگنال تصویر) سخت افزار سنجش عمق یکپارچه است، به این معنی که می تواند اطلاعات عمق را ضبط کرده و بدون نیاز به تراشه جداگانه پردازش کند.

این امر در مقایسه با سنسورهای معمولی مانند تراشه قبلی سامسونگ، ISOCELL Vizion 33D، مصرف انرژی را تا 40 درصد کاهش می دهد. همچنین دارای BST (فناوری پراکندگی پشتی) است که بالاترین راندمان کوانتومی و سطح جذب نور را به ارمغان می آورد و در طول موج نور مادون قرمز 940 نانومتر (nm) به 38 درصد می رسد. این کار نویز و تاری حرکت را کاهش می دهد و وضوح را بهبود می بخشد.

ISOCELL Vizion دو حالت را پشتیبانی می کند: سیل و نقطه. حالت Flood وضوح خود را در یک محدوده اندازه گیری کوتاه افزایش می دهد، در حالی که حالت Spot وضوح خود را کاهش می دهد اما می تواند برد را افزایش دهد. محدوده اندازه گیری عمق و فاصله را از 5 متر در سنسور نسل قبلی به 10 متر دوبرابر می کند.

ISOCELL Vizion 931 یک شاتر جهانی است

ISOCELL Vizion 931 یک شاتر جهانی است - چیکاو

ISOCELL Vizion 931 یک سنسور شاتر جهانی است، به این معنی که می تواند حرکت سریع را بدون تغییر شکل (اثر ژله) ثبت کند. برخلاف شاتر غلتکی که یک صحنه را خط به خط از بالا به پایین اسکن می‌کند و می‌تواند محو حرکت را ایجاد کند، شاتر سراسری، مانند ISOCELL Vizion 931، می‌تواند یک صحنه را به‌طور هم‌زمان ثبت کند. این شبیه به نحوه دیدن یک صحنه است. این می تواند تصاویر واضح و بدون تحریف از اجسام با حرکت سریع بگیرد، به این معنی که برای هدست های AR، هواپیماهای بدون سرنشین، روبات ها و هدست های واقعیت مجازی مناسب است.

وضوح 640 در 640 پیکسل دارد و برای تشخیص عنبیه، ردیابی چشم، و تشخیص چهره و ژست در هدست‌های XR (واقعیت ترکیبی) مناسب است. این دارای بالاترین سطح بازده کوانتومی در صنعت است و 60٪ در طول موج نور مادون قرمز 850 نانومتر را ارائه می دهد. همچنین این دوربین دارای FDTI (جداسازی گودال عمیق در جلو) است، شبیه به سنسورهای دوربین ISOCELL سامسونگ که در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود.

این می تواند چهار دوربین را با استفاده از یک سیم به یک پردازنده کاربردی متصل کند و پیچیدگی مدار را کاهش دهد و کارایی فضا را بهبود بخشد. این انعطاف پذیری بیشتری را به سازندگان دستگاه ارائه می دهد و انتظار می رود سامسونگ از آن در هدست واقعیت ترکیبی آینده خود استفاده کند.

Haechang Lee، معاون اجرایی تیم توسعه سنسور نسل بعدی در Samsung Electronics، گفت: «با مهندسی شده با فناوری‌های پیشرفته حسگر، ISOCELL Vizion 63D و ISOCELL Vizion 931 سامسونگ در تسهیل بینایی ماشین برای آینده با کیفیت بالا ضروری خواهند بود. کاربردهای فناوری مانند روباتیک و واقعیت توسعه یافته (XR). ما با استفاده از تاریخ غنی خود در نوآوری های تکنولوژیکی، متعهد هستیم که بازار حسگرهای تصویر را که به سرعت در حال گسترش است، رو به جلو پیش ببریم.”

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.