خرید اقساطی یا خرید نقدی، کدام را ترجیح می‌دهید؟

با توجه به شرایط اقتصادی امروز و نا‌به‌سامانی بازار و در همین راستا افزایش نیاز خانوار به کالاهای جدید، خرید نقدی به کاری بسیار سخت برای خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است به همین دلیل فروشندگان کالا و خدمات با انجام خرید و فروش اقساطی بستری را برای مردم فراهم کرده‌اند که بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را بخرند و از این بابت دچار هیچ‌گونه مشکلی نشوند. خریداران می‌توانند اجناسی که می‌خواهند بخرند را تهیه کرده و ماهیانه قسمتی از درآمد خود را به عنوان قسط به فروشندگان پرداخت کنند. خرید اقساطی امروزه در میان مردم بسیار رایج است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

امروزه با توجه به قیمت های سرسام آوری که افراد باید برای خرید کالا و اجناس گوناگون ونیاز های خود پرداخت نمایند، خرید به شکل نقدی با توجه به بزرگ شدن نیاز خانوار در توان بیشتر افراد جامعه نیست؛ بنابرین امروزه جمع کثیری از مردم مایلند از مزایای خرید اقساطی استفاده کنند.

اگر بخواهیم تعریف کاملی از خرید اقساطی را عنوان کنیم باید بگوییم که خرید اقساطی را می توان خریدی دانست که در آن خریدار بخش کمتری از پول کالا را به صورت نقدی پرداخت می کند و بعد متعهد می شود تا مابقی پول را در قسط ها یا فواصل زمانی مختلف و مشخص، پرداخت نماید. وجهی که در هر قسط پرداخت می شود هم دقیقا وجه مشخصی است.

مزایای خرید اقساطی برای شما

خرید اقساطی مزایای بسیار زیادی دارد که در ذیل به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

در صورتی که ما به خرید کالایی احتیاج داشته باشیم اما در شرایط خاصی بودجه کافی جهت پرداخت تمام وجه مربوط به خرید این کالا را در اختیار نداشته باشیم یا به عبارتی خرید جنس با این مبلغ برای ما مقدور نبوده و یا با برنامه ریزی مالی ما هماهنگ نباشد، می توانیم قسمتی از بهای کالا را بپردازیم و مابقی وجه آن را در قسط های مشخص شده پرداخت کنیم. در این روش خرید نیازی نیست برای پرداخت تمام وجه آن نگران باشیم و به پس اندازهای طولانی مدت متوسل شویم.

در این روش، پس از واریز پیش‌پرداخت به حساب فروشنده و مشخص شدن اقساط ماهیانه و تعهد ما جهت پرداخت الباقی مبلغ، کالا به سرعت به ما تحویل داده می‌شود و می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

حتما برای شما نیز پیش آمده که حقوق چندین ماه خود را پس‌انداز کرده‌اید تا یک کالای خاصی خریداری کنید اما هربار که سری به فروشگاه‌ها می‌زنید، متوجه می‌شوید که قیمت کالای مورد نظر شما افزایش داشته است. در حالی که شما مشغول پس‌انداز کردن هستید، قیمت کالاها نیز در حال افزایش هستند بنابراین مدت‌ها طول می‌کشد تا به کالای محبوب خود برسید. در چنین حالتی چاره چیست؟ همانطور که گفتیم، خرید اقساطی در این شرایط می‌تواند بهترین راه حل این مشکل باشد. شما با پرداخت مبلغی به فروشنده به عنوان پیش‌پرداخت، به سرعت به کالای محبوب خود می‌رسید و مابقی قیمت را طی چند قسط به حساب فروشنده واریز می‌کنید.

خرید کالا به صورت قسطی در شرایط اقتصادی کنونی می‌تواند فشارهای مالی وارده بر روی ما را به میزان زیادی کاهش دهد.

خرید اقساطی ابزار

خرید قسطی ابزار

ابزارآلات از جمله وسایل ضروری در کارگاه ها و تعمیرگاه هاست. همانطور که می‌دانیم برخی از ابزارها اعم از ابزار برقی ، ابزار شارژی ، ابزار بادی و همچنین ابزارهای ایمنی از جمله، کفش کار اداری ، لباس های ایمنی و … قیمت های بسیار بالایی در بازار امروز دارند و از طرفی زمانی که ابزار ما در حین کار خراب شود، عملا صنعت و کار ما با مشکل جدی روبرو خواهد شد؛ بنابراین باید ابزار جدید را خریداری و جایگزین ابزار قدیمی کنیم. در این زمان شما حاضر هستید به صورت نقد بهای گزاف ابزار خود را بپردازید یا به صورت اقساط؟

وب سایت فروشگاهی ابزارلاین شرایطی را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید با بهترین شرایط ، ابزار خود را خریداری و از آثار جبران ناپذیر مالی خود جلوگیری نمایید. فرآیند خرید سریع، راحت و بی‌دردسر. از انتخاب تا تحویل، ابزارلاین به همه چیز فکر کرده است.

شرایط خرید اقساطی ابزار

سخن پایانی

با تمام مزایایی که برای شما عنوان کردیم آیا هنوز نیز مردد هستید که خرید نقدی بهتر است یا قسطی؟ خرید اقساطی می‌تواند قدرت خرید شما را افزایش دهد و از خالی شدن به یکباره جیب شما نیز جلوگیری کند. حتی اگر بودجه کافی برای خرید محصول مورد نظرتان را داشته باشید، باز هم خرید قسطی کالا می‌تواند کار بسیار هوشمندانه‌ای باشد. شاید با پرداخت نقدی تمام قیمت کالا به صورت یک‌جا، دیگر در مورد اقساط ماهیانه نگرانی و دغدغه نداشته باشید اما لحظه‌ای تصور کنید تمامی پس‌انداز خود را خرج کرده‌اید و حسابتان خالی شده است. این موضوع کمی ترسناک به نظر می‌رسد از این رو توصیه ما، خرید اقساطی کالاست حتی اگر بودجه کافی برای خرید محصول مورد نظر خود را در اختیار دارید.

منبع : ابزار لاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.