علت داغ شدن گوشی شیائومی؛ روش های 100% تست شده

در این مقاله قصد داریم به مشکل داغ شدن گوشی شیائومی بپردازیم و همچنین راه حل رفع مشکل داغ شدن گوشی شیائومی را که تست کرده ایم و جواب گرفته اییم را ارائه دهیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

شیائومی یکی از شرکت های بزرگ تولید گوشی های موبایل است که امروزه غوغای بسیار زیادی در بازار های جهانی مخصوصا ایران کرده است زیرا در عین حال که کیفیت و ظاهر جذابی برخوردار است قیمت مقرون بصرفه ایی نیز دارد. اما طبق گزارشاتی از نمایندگی شیائومی مازندران گرفته اییم متوجه شدیم که در گوشی های شیائومی مشکل داغ شدن گوشی شیائومی وجود دارد. در این مقاله ابتدا به علت داغ شدن گوشی شیائومی و سپس به راه حل رفع مشکل داغ شدن گوشی شیائومی میپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

علت داغ شدن گوشی شیائومی در حال شارژ

استفاده بیش از حد از گوشی دلیل داغ شدن گوشی شیائومی

بسیاری از افراد گوشی خود را پر از بازی های سنگین و گرافیک بالا میکنند ، اگر شما هم گیمر هستید یا به بازی علاقه دارید داغ شدن بیش از حد گوشی یک امر طبیعی است به دلیل اینکه تمام گوشی های شیائومی گیمینگ نیستند گوشی برای بازی طراحی نشده اند و بهتر است به گوشی iای گیمینگ یا کنسول های بازی بروید تا فشاری به گوشی شما وارد نشود و باعث داغ شدن گوشی شیائومی شما نشود.

استفاده از گوشی در هنگام شارژ باعث داغ شدن

اگر تا به حال از گوشی خود در حین شارژ استفاده کرده اید، قطعا متوجه شده اید که گوشی شما داغ می شود، بنابراین در اینجا می خواهیم به شما توضیح دهیم که دقیقا در داخل گوشی شما چه می گذرد. در فاز اول وقتی گوشی را شارژ می کنید، تمرکز گوشی روی شارژ است و شامل باتری و مسیر شارژ می شود، وقتی از گوشی در حین شارژ استفاده می کنید، دستورات بیشتری به آن می دهید، این دستورات باعث می شود گوشی و فرآیندهای مختلف فعال می شوند. فشار بیشتری به گوشی وارد می شود و در نتیجه گوشی شیائومی داغ می شود، توجه داشته باشید که داغ شدن گوشی شیائومی در حین شارژ نیز معایب زیادی دارد.

گارد های ضخیم دلیل دیگر داغ شدن گوشی شیائومی

یکی دیگر از دلایل داغ شدن گوشی شیائومی ، محافظ های ضخیم و قاب است که به عنوان محافظ در برابر ضربه برای گوشی استفاده می شود. اگر از این محافظ ها استفاده می کنید، بهتر است زمانی که در خانه هستید یا در مکان های امن برای گوشی هستید، گوشی را از محافظ خارج کنید اما به طور کلی بهتر است از محافظ های مناسب و استاندارد برای جلوگیری از داغ شدن گوشی شیائومی خود استفاده کنید. در واقع، دلیل داغ شدن آن این است که وقتی از محافظ های ضخیم استفاده می کنید، گرمای کمی که گوشی شما در حال کار است دارد، از طریق cpu آزاد می شود. این کار از خروج این گرما جلوگیری می کند و کم کم گوشی شما داغ تر می شود پس بهتر است از محافظ های مناسب استفاده کنید

خرابی باتری گوشی دلیل داغ شدن بیش از حد گوشی شیائومی

گزارشات زیادی جهت داغ شدن گوشی شیائومی به علت خرابی باتری به دست ما میرسد که باعث میشود گوشی بیش از حد داغ شده و تنها با تعویض باتری شیائومی این مشکل رفع خواهد شد، باتری یکی از قطعات مصرفی گوشی است که خرابی آن باعث داغ شدن گوشی می شود که معمولاً به دلیل شارژ نادرست یا استفاده از شارژرهای تقلبی یا کارکردن در حین شارژ شدن باتری، گوشی شما آسیب می بیند.

علت داغ شدن بیش از حد شیائومی

داغ شدن بیش از حد شیائومی به علت ضربه خوردن

گوشی ای که در معرض آسیب فیزیکی قرار می گیرد ممکن است ایرادهای مختلفی داشته باشد که یکی از آنها داغ شدن بیش از حد گوشی شیائومی است که علت آن نیز مشخص است، این احتمال وجود دارد که گوشی شیائومی در اثر ضربه قطعه از ان اسیب دیده باشد و باعث شده که گوشی بیش از حد داغ کند.

راه حل های رفع مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

در زیر به راه حل های قطعی وتست شده بابت رفع مشکل داغ شدن بیش از حد گوشی شیائومی میپردازیم و توصیه هایی را در این باره شرح میدهیم.

هنگام شارژ از تلفن همراه خود استفاده نکنید

نمایندگی شیائومی همیشه در گزارشات و توصیه ها در مجلات خود به این مورد اشاره کرده است و توصیه کرده اند که هنگام شارژ از تلفن همراه استفاده نکنید. اگر در هنگام شارژ از یک سره باتری استفاده شود، تحت فشار قرار می گیرد و در نتیجه دستگاه موبایل داغ می شود. بهتر است به موبایل خود زمان کافی برای شارژ شدن بدهید. و در هنگام شارژ از آن استفاده نکنید این عمل باعث عمر باتری شیائومی نیز می شود.

از شارژرهای تقلبی یا شارژرهای کپی استفاده نکنید

اگر از شارژری استفاده می کنید که باعث داغ شدن گوشی در هنگام شارژ می شود، بهتر است استفاده از آن را متوقف کنید. باعث مشکلات گوشی می شود توصیه می شود همیشه از شارژر اصلی و فابریکی گوشی خود استفاده کنید.

به تنظیمات بروید و تغییراتی را جهت رفع مشکل داغ شدن گوشی شیائومی انجام دهید

تنظیمات زیادی وجود دارد که می تواند دستگاه را تحت فشار قرار دهد و باعث داغ شدن گوشی شیائومی شود. در ادامه پیشنهاد هایی را جهت انجام و رفع مشکل عنوان کرده ایم.

  • بلوتوث و وای فای را در صورت عدم استفاده خاموش کنید.
  • تنظیمات نور را با توجه به نور محیط تغییر دهید.
  • از استفاده از تصاویر پس زمینه زنده و ویجت هایی که باتری زیادی مصرف می کنند خودداری کنید.

گوشی ریست فکتوری کنید (بازنشانی داده کارخانه)

در نهایت، آخرین کاری که می توانید برای جلوگیری از داغ شدن گوشی شیائومی خود در هنگام استفاده از آن انجام دهید، تنظیم مجدد کارخانه یا تنظیم مجدد کارخانه است. ، مخاطبین، رمز عبور و غیره حذف خواهد شد و بهتر است به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته شود.

نرم افزار های فعال در پس زمینه را غیرفعال کنید

همانطور که در ابتدای کار گفته شد، گوشی های شیائومی قابلیت دسترسی به برنامه های زیادی را دارند. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد شیائومی و آسیب دیدن قطعات، توصیه می شود برنامه های پس زمینه ای را که به آن ها نیاز ندارید غیرفعال کنید.

گوشی را از نور خورشید و یا گرما دور نگه دارید

گوشی های شیائومی از آلیاژ، فلز، پلاستیک ساخته شده اند. به دلیل ترکیبات به کار رفته در آن، قابلیت رسانایی گرما را دارد. بهتر است گوشی را از نور خورشید، گرمای آتش، لامپ و هر منبع گرمایی دور نگه دارید. برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات داخلی گوشی و جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی سعی کنید که گوشی را در مکان های گرم نگه ندارید.

نتیجه گیری

در بالا بصورت کامل به علت داغ شدن گوشی شیائومی پرداختیم و راه حل هایی را جهت رفع داغ شدن گوشی شیائومی را بصورت کامل ارائه دادیم اگر تمامی راه ها را امتحان کردید و جواب نگرفتید، گوشی شما مشکل سخت افزاری دارد و میبایست تعمیر شود، پیشنهاد میکنیم که گوشی خود را به نمایندگی شیائومی بسپارید تا گوشی شیائومی شما اصولی و با قطعات اصلی تعمیر شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.