چگونه به یزد سفر کنیم؟

شهر یزد شهری قدیمی با بافتی خشتی است. این شهر با القابی همچون شهر شیرینی، شهر دوچرخه‌ها و به ویژه شهر بادگیرها معروف است. این شهر کویری بسیاری از آثار تاریخی شکیل و جاذبه‌های طبیعی چشم‌گیری در خود جا داده است. به دلیل این‌که این شهر یک شهر کویری است؛ بهتر است خرید بلیط یزد خود را به فصل‌های خنک‌تر مثل بهار یا پاییز موکول کنید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

جاذبه‌های گردشگری شهر یزد

در این شهر بسیاری از مکانهای تاریخی، مراکز مذهبی و حتی آتشکده قرار دارد که برای رفتن و دیدن این جاذبه‌های توریستی بهتر است به مراسم و مناسک حضور در آن‌ها دقت و توجه کنید. برای دیدار از تمامی آن‌ها برنامه‌ریزی دقیق و قبل از سفر انجام دهید تا هیچکدام از قلم نیفتد و خاطرات زیبایی از این بخش از کشور برای خود خلق کنید.

آب و هوا در یزد در فصول مختلف سال

شهر یزد به علت این‌که در بخش خشک و بیابانی و گرم ایران قرار دارد، در طول شبانه‌روز دچار نوسان زیادی می‌شود. گاهی دما در بالاترین درجه به حدود 45 درجه‌ و در پایین‌ترین دما به حدود 1 درجه می‌رسد. همچنین ممکن است هوا در ایام نوروز در یزد به قدری پایین بیاید که همراه داشتن لباس گرم برای شما خوش‌آیند خواهد بود. پس برای این‌که بتوانید زمان مناسب سفر خودتان را انتخاب و بلیط یزد را تهیه کنید، آب و هوای این شهر را در فصل‌های بهار و تابستان، پاییز و زمستان بررسی می‌کنیم.

فصل بهار در شهر یزد

اولین امتیاز سفر به یزد در این فصل آب و هوای معتدل و خنک آن است. در بهار زیبایی خارق‌العاده‌ای نیز در این شهر دیده می‌شود و تجربه‌ی منحصر‌به‌فردی را به گردشگران هدیه می‌دهد. برخی از گردشگاه‌هایی که دیدن آن‌ها برای این فصل پیشنهاد می‌شود عبارتند از دولت‌آباد یزد با آن معماری خاص و درختان باشکوه این باغ قدیمی و تاریخی، ایستگاه خانه‌ هما با آرامشی دلنشین. در این مکان فضا و معماری به طرزی شگفت‌انگیز طبیعت و فرهنگ ایران را به رخ می‌کشد. موزه آب، مراکز خرید کویر مصر و کاروانسرای باقی‌مانده از قرن شانزدهم دیدنی‌هایی است که در این فصل بسیار مناسب تفریح و تفرج گردشگران است. از میان سه ماه بهاری اردیبهشت زمان مناسب‌تری برای این گردشگری است. با رزروکردن بلیط یزد از هم اکنون سفر بهاری خود را به شهر یزد برنامه‌ریزی کنید.

فصل تابستان در شهر یزد

اگرچه سفر به یزد در فصل تابستان به هیچ ‍‍‌وجه توصیه نمی‌شود، اما بهتر است درباره این شهر در این فصل هم اطلاعاتی داشته باشید. به طور کلی بهتر است اگر به هر دلیلی درحال برنامه‌ریزی در این فصل هستید کمی احتیاط کنید و همچنین برای حفاظت در مقابل آفتاب و نور شدید آن در این فصل در هنگام گشت و گذار خود آب و مایعات همراه بردارید. بهتر است برای فعالیت‌های تفریحی خود در این فصل بیشتر فضاهای داخلی و سایه را انتخاب کنید یا هنگام بارش و ساعت‌های عصر و شب را برای رفت و آمد خود در نظر بگیرید. توجه و دقت در انتخاب لباس و کفش مناسب نیز برای شما راحتی و آسایش بیشتری فراهم می‌سازد.

فصل پاییز در شهر یزد

کوهستان طلایی رنگ و عطر دل‌پذیر گل‌ها و گیاهان از ویژگی‌های این فصل در یزد است. هوا خنکی مطبوعی دارد، اگرچه در هنگام ظهر گرمای هوا احساس می‌شود و شما را به یاد تابستان می‌اندازد. کویرنوردی در پاییز انتخاب مناسبی خواهد بود. بهتر است از همراه داشتن وسایلی مثل کفش مناسب پیاده‌روی، کلاه و دستکش همچنین پالتو و لباس گرم، لوازم بهداشتی و کرم ضد‌آفتاب و وسایل ضروری و اختصاصی برای کویر‌نوردی مطمئن شوید. به جزییات لوازم و وسایل ضروری می‌توانید با کمی سرچ و یا مشاوره اگاه شوید. شاید بخواهد سریعا بلیط یزد را تهیه کرده و پاییز امسال را در شهر یزد را تجربه کنید.

فصل زمستان در شهر یزد

مراقبت از پوست و مو در این فصل از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا دمای هوا در طول زمستان بسیار پایین می‌آید و رطوبت هوا بسیار کم می‌شود. اگر در این فصل نیز احتیاط‌های لازم را به کار گیرید و برای تفریحات‌تان گزینه‌های فصاهای سرپوشیده را درنظر بگیرید، می‌توانید سفری با ویژگی‌ها و خاطرات خاص خودش داشته باشید. اگر به فصل زمستان و سرما و برف علاقه دارید و از فعالیت‌های فضاهای سرپوشیده شهرها در فصل‌های سرد بیشتر استقبال می‌کنید، بلیط یزد را برای این فصل تهیه کنید و از یزد برفی لذت ببرید.

سفر به یزد از چه طریقی مناسب‌تر است

به‌طور کلی سفر به یزد با وسایلی مثل هواپیما، قطار، اتوبوس و وسایل نقلیه‌ شخصی امکان‌پذیر است. در زیر هر کدام از این موارد را با هم بررسی می‌کنیم.

مسیرهای زمینی به شهر یزد

برای کسانی که دوست دارند مسیرهای سفر را از نزدیک و در طی ساعت‌های زیاد تجربه کنند، مسیر زمینی مناسب‌تر است، زیرا از طریق اتوبوس‌های مسافربری می‌توانند ساعت‌های طولانی در سفر باشند و از طول مسیر لذت برده و این زمان را به مدت زمان سفر خویش اضافه کنند. آن‌ها که برای رانندگی‌های طولانی مهارت و صبوری لازم را دارند نیز می‌توانند برای استقلال بیشتر در سفر با ماشین‌های شخصی به سمت یزد حرکت کنند؛ برای آن کسانی که این دو گزینه را مناسب نمی‌دانند و به قطار علاقه‌ی بیشتری دارند و همچنین مسیر طولانی برای‌شان آزاردهنده نیست، سفر از میان مسیرهای ریلی با قطار می‌تواند گزینه مناسب و جذابی باشد. درصورتی‌که مسافرت از مسیرهای زمینی را انتخاب می‌کنید، توجه‌کردن به نکات ایمنی در انتخاب وسیله ‌نقلیه و نوع اتوبوس و یا قطازتان می‌تواند تاثیر زیادی بر کیفیت سفرتان بگذارد. برای برنامه‌ریزی سفر زمینی با کمی دقت و نکته‌سنجی می‌توانید بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید. به اقامت در شهر یزد و برنامه‌های تفریحی مورد نظرتان نیز توجه کرده و تا جای ممکن مطمئن شوید که از امکانات و خدمات مناسب و دلخواه‌تان بهره خواهید برد.

سفر هوایی به شهر بادگیرها با فلای‌تودی

از میان مسیرهای ممکن برای سفر به یزد مسیر هوایی مناسب‌ترین گزینه است. بخاطر سرعت و سادگی پرواز شما می‌توانید زمان بیشتری را به تفریح و تفرج در شهر یزد و کوچه پس‌کوچه‌هایش بگذرانید. از باغ‌ها و اماکن و ابنیه تاریخی با آرامش و توجه بیشتری لذت ببرید. در فضای آرام و پر رمز و راز آتشکده زمان طولانی‌تری را صرف کنید و با خیالی آسوده تر برای برگشتن به شهر و دیار خودتان آماده باشید. فلای‌تودی در این انتخاب همراه شما خواهد بود تا شما بدون کم‌ترین دغدغه برای تهیه‌ بلیط یزد و اقامت مناسب، بتوانید از خدمات دلخواه‌ خود در این سفر بهره ببرید، تا خاطرات خوشی از دیار بادگیرها و شیرینی ها بسازید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.