داشتن سینمای خصوصی خانگی آرزوی فیلم باز ها

شاید شما هم از شیفتگان فیلم‌های روز دنیا باشید. برای این‌که بتوانید به بهترین شکل ممکن فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید رفتن به سینما تنها راه حل ممکن نیست. پیشرفت در تکنولوژی روز دنیا این امکان را فراهم کرده‌اند که در خانه خود سینمای خانگی خصوصی داشته‌باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

با این کار دیگر برای تماشای فیلم نیاز به خرید بلیط و رفتن به سینما ندارید. با نمایشگر LED سینما را به خانه خود بیاورید. داشتن اتاق سینمای خانه آرزوی دیرینه اکثر افراد به حساب می‌آید. اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن این تکنولوژی جدید در منزل خود هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نمایشگر led  سینما خانگی چیست

شما با خرید نمایشگر LED سینما خانگی در واقع به یک تلویزیون با ابعاد بزرگ و با کیفیت دسترسی دارید. وضوح تصاویر در این نمایشگر به دلیل استفاده از دیودهای ساطع کننده نور LED بالا است. این موضوع باعث می‌شود شما بتوانید در شرایط نوری مختلف از سینمای خانگی LED استفاده کنید. در مقایسه با نمونه‌های دیگر نمایشگر همچون LCDها، سینما خانگی LED کیفیت قابل قبولی از خود ارائه می‌دهد.

در مقایسه از نظر مصرف انرژی نیز این نمایشگر‌ها پیروز میدان هستند. شما با پرداخت هزینه کم‌تر و صرفه جویی در مصرف انرژی می‌توانید ویدیوهای خود را با کیفیت بالا در نمایشگر LED تماشا کنید. با گذر زمان فناوری‌ها در راستای ایجاد رفاه بیشتر مردم در حال پیشروی هستند. ابعاد نمایشگر‌های ال ای دی بزرگتر طراحی شده‌اند که کاربری تجاری هم داشته باشند.

ویدیو وال

ویدئو وال نمونه‌ای از نمایشگرهای سینمای خانگی خصوصی است که به اسم دیوار ویدیویی شهرت دارند. در این نوع نمایشگر‌ها قرارگیری تعداد متعددی از نمایشگرها در کنار یک‌دیگر تصویری یکپارچه را پدید می‌آورد. این موضوع باعث می‌شود در نهایت شما به تصویری بزرگ دسترسی داشته باشید و هر یک از این نمایشگر‌ها بخش خاصی از تصویر را نمایش می‌دهند. این نمایشگر‌ها نسبت به نمونه‌های قبلی نمایشگرهای صنعتی مزایا و قابلیت‌های بیشتری دارند. در حالت کلی سه نوع LED WALL ،LCD، VIDEO WALL از ویدئو وال در بازار یافت می‌شود.

از ویژگی‌های منحصر به فرد ویدیو وال می‌توان به کارکرد 24 ساعته این نمایشگر‌ها اشاره کرد. اکثر انواع نمایشگرهای دیجیتالی مدت زمان محدودی توانایی فعالیت دارند و در غیر این صورت آسیب‌های ساختاری به آن‌ها وارد می‌شود. چیده شدن بخش‌های مختلف ویدیو وال به شکل کاشی در کنار هم تصویری با رزولوشن بالا در اختیار شما قرار می‌دهد. از مزایای استفاده از ویدیو وال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشنایی و کنتراست بیشتر از نمونه هاس پیشین نمایشگر
  • زاویه دید گسترده
  • مصرف انرژی کم‌تر
  • ماندگاری بالاتر
  • کارکرد طولانی مدت در طول شبانه روز
  • استفاده گسترده در موقعیت‌های خانگی و صنعتی
  • کاربرد وسیع و استفاده برای بازی‌های ویدیویی و تماشای فیلم

کاربرد سینمای خانگی خصوصی

هرچقدر هم صفحه تلویزیون خانه شما بزرگ باشد باز هم حس سینما رفتن را برایتان القا نمی‌کند. دوستداران سینما همواره به دنبال این هستند که این حس را تجربه کنند. تلاش برای دستیابی به این هدف همچنان ادامه دارد. با گسترش تکنولوژی و ورود سینمای خانگی ویدیو وال به بازار تا حدودی آرزوی این افراد برآورده شده‌است. پرده‌های سینما تنها تصویر دو بعدی در اختیار شما قرار می‌دهند.

در اکثر موارد قدیمی بودن این امکانات باعث می‌شود که وضوح و کیفیت تصاویر تا حد زیادی کاهش یابد. ممکن است شما با هدف دیدن یک فیلم معروف به سینما بروید ولی بی کیفیت بودن تجهیزات شما را به طور کامل از آن ویدیو زده کند. در چنین شرایطی برای مقابله با این مشکل می‌توان سینمای خانگی خصوصی را به راحتی در منزل تعبیه کرد. از کاربرد‌های سینما خانگی ویدئو وال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· دسترسی دائمی به سینما

رفت و آمد در این روزها با ترافیک‌های شدید خیابان‌ها کار دشواری است. شما با داشتن سینما خانگی می‌توانید از رفت و آمد‌های غیر ضروری خودداری کنید. در برخی از فیلم‌های معروف جهانی خرید بلیط در سینماها کار آسانی نیست. سینما خانگی ویدیو وال بلیطی مادام العمر در اختیار شما قرار می‌دهد. اجرای اتاق سینما در خانه کار چندان سختی نیست ولی در نگاه دوراندیشانه از هزینه‌های شما صرفه جویی می‌کند.

· سرگرمی برای مهمانان

در دورهمی‌های دوستانه دنبال ایده‌های مختلفی برای سرگرمی مهمانان خود هستید. داشتن سینما خانگی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که دغدغه ای برای وقت گذرانی در مهمانی‌های خود نداشته باشید. از این نمایشگر‌ها نه تنها برای تماشای فیلم بلکه برای پخش بازی‌های ویدیویی نیز می‌توانید استفاده کنید. در چنین موقعیت‌های شما سینمای وی ای پی در اختیار دارید.

· استفاده طولانی مدت بدون آسیب ساختاری

اگر قصد داشته باشید که ساعت‌ها به تماشای سریال مورد علاقه خود بنشینید؛ سینمای خانگی خصوصی انتخاب مناسبی برای شما است. استفاده مکرر از نمایشگرها سبب می‌شود که در طولانی مدت به دلیل گرمای ایجاد شده ساختار دستگاه آسیب ببیند. فناوری نوینی که در ساخت سینمای خانگی LED استفاده شده از بروز این مشکل جلوگیری می‌کند. شما حتی با مصرف طولانی مدت این نمایشگرها گرمای کمی تولید می‌شود. با مصرف انرژی کم شما می‌توانید به کیفیت بالایی از نور و رنگ دست یابید.

ساخت سینمای خانگی خصوصی

راه اندازی و ساخت سینمای خانگی خصوصی برخلاف پروژکتور‌های قدیمی بسیار آسان است. به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نصب و راه اندازی این نمایشگرها صورت می‌گیرد. سازگاری این نمایشگرها با انواع درگاه‌های ورودی سبب می‌شود که استفاده از آن‌ها نیز راحت باشد.

علاوه بر نمایشگر شما برای ساخت سینمای خانگی خصوصی خود نیاز به امکانات دیگری نیز دارید. بسته به ابعاد اتاق سینمای خانگی، هزینه‌های تجهیز این محل نیز متفاوت خواهد بود. از جمله تجهیزات مورد استفاده در سینمای خانگی خصوصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نور پردازی
  • صندلی‌های مناسب
  • طراحی سیستم صوتی

در کنار تمامی این تجهیزات جانبی، خرید سینمای خانگی با کیفیت حرف اول را می‌زند. وضوح و رزولوشن عالی در تصاویر حاصل از این نمایشگر‌ها ارتباط مستقیمی با کیفیت آن دارد. خرید از مرجعی معتبر می‌تواند این انتظار را در شما بر آورد کند. مجموعه دیاکو به عنوان مرکزی معتبر برای خرید تلویزیون شهری، انواع مختلف نمایشگر ها، بیلبورد و تابلوهای سطح شهر شناخته می‌شود.

بیش از یک دهه سابقه این مجموعه در حوزه تولید و فروش انواع نمایشگر‌های دیجیتال سبب شده که امروزه محصولات با کیفیت و ماندگاری بالا به مشتریان خود عرضه دهند. تیم دیاکو مطابق با نیاز مشتری، محصولاتی منطبق بر آخرین تغییرات روز دنیا تولید و به فروش می‌رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط خرید از این مجموعه، می‌توانید به وب سایت دیاکو مراجعه کنید.

سخن پایانی

قدیمی شدن تجهیزات سینماهای امروزی دیگر انتظار افراد از تماشای فیلم را برآورده نمی‌کند. در چنین شرایطی می‌توان از سینمای خانگی ویدیو وال استفاده کرد. شما با داشتن نمایشگر دیجیتالی با کیفیت بالا سینما را در چند قدمی خود دارید. ساخت سینمای خانگی ویدئو وال، یکی از راه‌هایی است که سینمای وی ای پی در اختیار شما قرار می‌دهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.